Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6.Jednostki napędowe do piętnastek.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 18:34, 14 Sie 2007    Temat postu:

jaką powinna mieć pojemność komora spalania w czarnym cmb 90 chcę sprawdzić a zapomniałem Embarassed marek ż

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 18:55, 14 Sie 2007    Temat postu:

Witam,

ja zazwyczaj ustawiałem ją na 1,52ccm, ale wiem, że niektórzy stosowali 1,32 a nawet 1,25ccm. Najlepiej jeśli ustawisz odległość tłoka do głowicy w jej największej średnicy na 0,4mm. Opisywałem to w poprzednich postach.


Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 17:21, 29 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 19:19, 14 Sie 2007    Temat postu:

stachu pamiętam że ta pojemność komory była tylko ta jedna właściwa Wink . a kiedyś ją poznałem od bodajże krzyśka ,i teraz tak se myślę czy to nie jest 1,47cm.a może drugi stachu pamięta ,niech się nie wstydzi i napisze pozdrawiam marek ż Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 22:54, 14 Sie 2007    Temat postu:

Witam,

tak Mareczku, 1,46 do 1,48ccm to podobno ta najwłaściwsza pojemność we wszystkich poprzednikach RS-a. Jednak kazdy ustawia ten parametr po swojemu, ja wolałem mieć troszkę większą pojemność komory spalania, ponieważ silnik łatwiej się wkręcał na wyższe obroty. Mała komora spalania, prawdopodobnie daje wyższą moc, ale silnik nie wykręca wówczas najwyższych obrotów i znacznie szybciej zużywają się jego częśći, szczególnie łożyska (w tym igły korbowodu), oraz tłok i głowica (wypalają się od zbyt wysokiej temperatury). Lepiej pokusić się o dodanie paru procent nitrometanu więcej przy dużej komorze spalania, niż zmniejszać ją, takie jest moje zdanie i tak ustawiam swoje motory.

Dave Marles we wszystkich starych silnikach i w RS-ie zawsze ustawia odległość tłoka do głowicy na 0,4mm. Ja od dwóch lat postępuję tak samo.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 21:59, 16 Sie 2007    Temat postu:

witam , na stronie [link widoczny dla zalogowanych] ,co prawda są to kombaciarze i wydawałoby się że niezbyt łączy się to z naszymi motorkami znalazłem wzmiankę o ceramicznych świecach . czego to ludzie nie wymyślą powi ............. pozdrawiam marek ż

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:36, 18 Sie 2007    Temat postu:

Marek Ż. Nie wstydzę się. Swoje motorki ustawiam według programu D. Marlesa. Jest wyliczana odległość od tłoka do głowicy. I cała filozofia. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 20:15, 25 Sie 2007    Temat postu:

Witaj Stasieczku,

Jedziesz na zawody do Czech, bo podobno są teraz jakieś?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 10:56, 17 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 6:55, 26 Sie 2007    Temat postu:

Zawody właśnie się odbywają. Ja zmieniam korporację i brak czasu nie pozwolił na wyjazd.A wracajac do tematu to mądrali z dolnośląskiego okręgu modelarskiego chcę powiedzieć że silnik służy tylko i wyłącznie do napędu a sprzęgło tylko i wyłącznie do połączenia go z wałem. do przenoszenia innych obciążeń służą inne mechanizmy.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 14:21, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

Podczas testów mojego modelu w Mroczy udało mi się zrobić parę fotek silnika i jego podzespołów wykonanego od podstaw przez Bogdana G. z Torunia. Silniki do niedawna eksploatował Przemek J.(nie ten z Kielc) i dzięki jego uprzejmości możecie obejrzeć ten silnik. Boguś wykonał także rurę rezonansową i króciec wydechowy, ale tego ostatniego niestety nie znaleźliśmy podczas sesji zdjęciowej.






























Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 11:59, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

przyszły dzisiaj z Italii dwie reklamowane pary do CMB91RS, myślę że na zdjęciu dobrze widać że są to pary ABC Very Happy .



Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 19:50, 29 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 18:17, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

znalazłem chwilę czasu i obejrzałem bardzo uważnie obydwie pary, oto co zauważyłem. Czerwone strzałki wskazują to o czym piszę.



Okno wydechowe tulei. Na wszystkich wewnetrznych krawędziach znajdują się ostre i bardzo nieregularne naddatki chromu.



To jest obcięte(fabycznie) dno tłoka, widoczne ledwo trzymające się krawędzi zadziory(ki), które według mojej wiedzy mogą się w każdej chwili oderwać. Moje obawy potwierdzają udane próby oderwania owych zadziorków za pomocą paznokcia.



Okno wydechowe (górna krawędź) i boczne, widoczne naddatki chromu w postaci małych wałeczków, bez trudu odrywam je małym skrobaczkiem.

Takie tuleje i tłoki fabryka motuje do swoich nowych silików, ja nigdy nie ryzykuję, rozbieram nowy silnik i robię porządek ze wszystkimi naddatkami Very Happy Very Happy Very Happy . Wy macie wolny wybór. Myślę, że naddatki które odrywają się z tych i innych elementów silnika mogą zrobić dużą psotę waszemu motorkowi. Ja ponownie zachęcam do rozbierania nowych silników.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 19:51, 29 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:30, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Zwłaszcza mikrodrgania mogą się przyczynić do odrywania cząstek chromu. Ja zawsze rozbieram motory i dopieszczam je jak potrafię, przedmuchując sprężonym powietrzem osuszonym oczywiście. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 14:18, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

mam następny dowód na coraz "lepszą" jakość wyrobów firmy CMB. Oto świeca CMB7, której gwint zerwał się w aluminiowej głowicy, zawsze byłem pewien, że z wytrzymałością materiałów jest jakoś odwrotnie a tutaj ... . Świeca jest jeszcze "nówka z pudełka", nie popracowała sobie ani chwilki i świeci nadal.



Najnowsze i najnowocześniejsze maszyny nie dają niestety gwarancji wysokiej jakości wyrobów, jest jeszcze najważniejszy czynnik - człowiek ... .

Wątek będę kontynuował, muszę jednak zrobić kilka zdjęć, a silnik który będzie fotografowany jest w mojej łódeczce.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 19:51, 29 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Wto 17:43, 18 Wrz 2007    Temat postu:

WHITE&RED napisał:
mam następny dowód na coraz lepszą jakość wyrobów firmy CMB


Chyba raczej coraz "lepszą"... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 18:24, 18 Wrz 2007    Temat postu:

No i ceny ida do góry nie wiadomo czemu Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Następny
Strona 9 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin