Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6.Jednostki napędowe do piętnastek.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:26, 06 Maj 2009    Temat postu:

Witam,

Kolej na konstrukcję silnika. Najciekawszy jest rozrząd ale też bardzo prosty w działaniu. Jest to bowiem dawno już zapomniany, chyba tylko nie przez Coxa? rozrząd membranowy. Jego działanie jest banalnie proste, tłok do góry membrana otwiera się sama pod wpływem podciśnienia i mieszanka maszeruje do karteru, tłok na dół, membrana automatycznie zamyka się itd. W tym układzie niepotrzebne są czasowania jak w przypadku dysku, silnik sam sobie je wyznacza. Główną wadą tego rozrządu jest niedoskonałość membrany, toteż Ivan testuje od prawie trzech lat najróżniejsze materiały na ten właśnie detal. W większości są to sprężyste płytki z różnych tworzyw sztucznych. Jeśli materiał jest zbyt sztywny to silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa, jeśli zbyt miękki, jeśli ma niedostateczną odporność na paliwo … jeśli w czasie testów nie wybrano jeszcze tego właściwego materiału to znaczy że jest to bardzo skomplikowane i termin wprowadzenia tego silnika do produkcji seryjnej jest jak do tej pory dla nikogo nieznany.



Gardziel wlotowa jest olbrzymia ale jest to konieczne bo musi



się w niej zmieścić ten oto element z dwoma membramami przymocowany wraz z gaźnikiem do korpusu silnika.



w tym elemencie Ivan zastosował inny materiał na membrany. Mój paluch testuje sprężystość jednej z nich.

c.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:39, 06 Maj 2009    Temat postu:

Silniki 3W lotnicze mają identyczny rozrząd. Nazywają je "kłapaki".Nie podoba mi się taki rozrząd w silniku wyczynowym. Nie bardzo jest jak "zmusić" go do wydajniejszej pracy. Mało który zawodnik pływa na oryginalnych dyskach. Ale co do tego wynalazku może się mylę.Trzeba dokładnie się przypatrzeć na wodzie.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:18, 12 Cze 2009    Temat postu:

Witam,

jak zawsze mam mało czasu ale co zacząłem skończyć muszę, więc dzisiaj tuleja z tłokiem iwanowego motorka.



Materiał jak widać, tłok toczony i frezowany. Na zdjęciach nówka sztuka z torebki i pudełka.



Przeoczyłem zdjęcia samego tłoka, a ten jest bardzo ciekawy ze względu na swoje wymiary, jest bardzo krótki i wygląda na to że ma nieco większą średnicę niż ceembowy RS. Więc Ivan goni za większym momentem.
Nie jestem pewien czy ten motorek będzie produkowany seryjnie ale jedno jest pewne, Ivan ma zajęcie i dużo satysfakcji ze swojej konstrukcji mimo że czasami motorek zawodzi i Stagnani nie kończy biegu ale on traktuje łodeczki podobnie jak ja, bawić się nie fundując sobie samemu wrzodów od nadmiaru ambicji i niespełnionych zwycięstw Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 23:00, 05 Lis 2009    Temat postu:

Witam,

znalazłem zdjęcie tulei i tłoka od najnowszego Picco90.

[link widoczny dla zalogowanych]

Silniki te wykonuje sam osobiście seniore Picco ojciec, nie dopuszcza do wykonania żadnego elementu silników nikogo, sam wszystko robi i sam montuje każdy egzemplarz, robi ich około sto sztuk rocznie. Ciekawostka, daje na swoje silniki gwarancję i mówi o tym że daje!!! Cena tych motorków jest znacznie wyższa od CMB ale może warto .... ?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:54, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:02, 06 Lis 2009    Temat postu:

Stachu. A kto pływa na Pico?I jakie ma wyniki? S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 15:44, 12 Lis 2009    Temat postu:

Witam,

znam kilku Niemców, Lachezar i kilku Italiańców, w Ravennie zawsze startuje team Picco Very Happy , mają jakieś inne modele i nigdy nic jeszcze nie zdobyli ale to za sprawą ich kiepskiego pływania. Nigdy do końca wyścigu nie dotrwał cały zespół, zawsze jeden lub więcej modeli nie nadaje się do wyścigu z powodu kolizji.

Dostałem do naprawy wał od RSa, po rozebraniu go natrafiłem na następne kwiatki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Boczna powierzchnia stopy korbowodu ma dosyć głębokie rysy, które prawdopodobnie niewiele psocą, być może nawet pomagają w jej smarowaniu. Jednak taka marka jak CMB nie powinna używać w swoich motorach niepełnowartościowych części.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:54, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt
Brzęczek



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 19:08, 12 Lis 2009    Temat postu:

No no ładne kwiatki CMB produkuje Laughing ale przecież to nie możliwe
mają takiee super maszyny
Wink
Pozdrawiam
Adam Tasarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 19:10, 12 Lis 2009    Temat postu:

No.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:47, 12 Lis 2009    Temat postu:

Może one są "tylko dla Polaków" S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 22:00, 06 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

wpadły mi w ręce zdjęcia tłoków z tulejami dwóch motorków.

[link widoczny dla zalogowanych]

W silniku OPS90-Bimetal- pracuje taki oto zespół.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu właśnie widzicie powiększone kanały dolotowe w tulei, jest tak ponieważ korpus silnika jest bardzo "szczupły" i nie ma w nim miejsca na pełnowymiarowe kanały.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu w całej okazałości OPS90-Bimetal-, prawda że trzyma linię?

[link widoczny dla zalogowanych]

Pan Picco wstawił do nowego PICCO90XP MARINE coś takiego. W instrukcji jest napisane że tuleja posiada dwa baypasy, a więc wydaje mi się że są dwie wersje tulei w które zaopatruje się te motorki.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i PICCO90XP MARINE z profilu.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:57, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 20:35, 15 Sty 2010    Temat postu:

PICCO śliczniejsze Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 22:47, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

w Stuttgart widziałem po raz pierwszy nowy motorek firmy CMB o pojemności 15ccm. Myslałem że to jest nowy silnik, jednak byłem w błędzie, to co widziałem to tylko kosmetyka starego RSa.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na pierwszy rzut oka to nowy silnik.

[link widoczny dla zalogowanych]

Takie rzeczy to ja już dziesięć lat temu ... .

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten koszyczek to może i nawet jest lżejszy, ale słyszałem że "należy go częściej wymieniać", jak by to było takie proste.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tego typu uszczelnienia robiłem kilka razy w swoich motorkach po tym jak metalowy pierścień "zabrał" z obudowy troszkę aluminium, poźniej częściej wymieniałem łożyska i przeróbki nie były już konieczne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Prezentacja wszystkich nowości od CMB.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:06, 05 Maj 2010    Temat postu:

Witam,

zrobiłem parę fotek tulei z tłokiem i wału z seryjnego Picco 90.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wał wygląda mi o wiele solidniej i "robi" o wiele lepszy współczynnik wypełnienia niż w CMB.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tuleja i tłok, ten ostatni bez wycięć u dołu, ma na pewno lepsze prowadzenie i jego górna krawędź nie jest tak narażona na ścinanie przez krawędź okna wydechowego jak w CMB, co znam z własnych doświadczeń. Poza tym wykonany jest z lepszego, nie lanego materiału, prawdopodobnie tak jak moje tłoki z Dispal 260. Materiał ten wytrzymuje o wiele wyższe temperatury i dłużej zachowuje swoje pierwotne wymiary.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech pikusia.

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo dobrze rozwiązane boczne okienka wydechowe, zwiększające szybkość wylotu spalin i szybkość napełniania mieszanką z układu wydechowego przez działanie rury rezonansowej i chroniące tłok przed uderzaniem o górną krawędź okna wydechowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dwa okna napełniające, tu nie trzeba ich już powiększać jak w przypadku CMB.

[link widoczny dla zalogowanych]

Okno płuczące, standard.

Reasumując, firma CMB ma jeszcze dużo do zrobienia zanim dojdzie do poziomu piętnastki PICCO. Nie podejrzewam Mauro o niewiedzę, tu jak mi się zdaje chodzi o ciągłe wprowadzanie "nowości" i windowaniu ceny w górę. Limitowana seria 81 sztuk przedstawionych w poprzednim poście silników CMB dla uczczenia pamięci Camilo Bragieri z kilkoma mało znaczącymi dla osiągów silnika nowościami ma kosztować około 700,00EURO a więc na poziomie ceny piętnastki PICCO.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 21:13, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 13:59, 06 Maj 2010    Temat postu:

stasiu a jesteś zorientowany jak się mają osiągi nowego-starego cmb do ślicznego picco

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 19:16, 06 Maj 2010    Temat postu:

Witaj Marku,

fabryczny PICCO ma o 1000obr/min więcej od fabrycznego CMB!!!

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Następny
Strona 15 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin