Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PICCO P-90 XP MARINE.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:23, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam
Tak dobrze to nie jest, na dzień dobry to śrubki mające kontakt z wodą, trzeba zmienić na kwasoodporne. Łby rdzewieją i kluczyk się może obrócić.

Pozdrawiam

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 14:19, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

troszke uprzedziłeś temat bo dzisiaj o tym napiszę przy okazji dalszego rozbierania Pikusia Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 14:20, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 14:45, 12 Paź 2010    Temat postu:

Na pierwszy rzut oka widzę, że jeśli śrubka trzymająca płaszcz wodny nam się okręci nie mamy już szans jej odkręcenia bez zniszczenia płaszcza wodnego.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 15:51, 12 Paź 2010    Temat postu:

Eeee tam Meniu, zatykasz wszytskie otwory w silniku i rozwiercasz łeb śruby do momentu aż odpadnie. potem gwint wykręcasz palcami lub kombinerkami. 2 minuty roboty ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:33, 12 Paź 2010    Temat postu:

Albo stosujesz moją metodę której nie zdradzę i odkręcisz każdą śrubkę.S.G

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 20:40, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

ciąg dalszy rozbierania Very Happy ,

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta głowica, widoczne mosiężne podkładki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjęta tuleja i odkręcone śruby mocujące górną część karteru. Sruby sa całkowicie schowane w dość skomplikowanej obudowie silnika. Jeśli śruby troszkę zardzewieją i użyjemy kiepskiego klucza to może się zdarzyć że będziemy mieli duży problem z ich odkręceniem. W PICCO chłodzenie wodą tulei sięga nieco niżej niż w CMB.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta górna część korpusu silnika, tu mamy ułatwione podczas wyjmowania zapinki, sworznia i tłoka, wszystko mamy na wierzchu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wyjęciu zapinki sworzeń tłokowy po prostu wypychamy z tłoka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tłok zdemontowany.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 21:09, 12 Paź 2010    Temat postu:

mountain454 napisał:
Albo stosujesz moją metodę której nie zdradzę i odkręcisz każdą śrubkę.S.G

Działa, sprawdziłem

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 21:24, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

to się pochwał jak to robisz Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:39, 13 Paź 2010    Temat postu:

Tylko na ucho. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 8:49, 13 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

chyba Stasieczku masz rację, ja też mam swoje tajemnice chociaż niektórym zawodnikom przekazuję je bez problemów, a innym nigdy ich nie ujawnię, bo na to trzeba być przynajmniej normalnym. No i jakąś maleńką cząsteczkę zostawiam tylko dla siebie, niestety.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:45, 13 Paź 2010    Temat postu:

Witam

Na hamowni pierwszy Pikuś, nie rezany pokręcił się równie dobrze jak średnio piłowane CMB. Po wstępnym liftingu już brakowało mu tylko jakieś 5% do mojego najlepszego CMB. Potem na skutek mojego błędu silnik umarł. W następnym życiu Pikuś na starcie kręcił się tak samo jak zwykłe CMB. Tak samo zachował się inny nowy PICCO. Dopiero po zrobieniu dosłownie wszystkiego, oba motorki pokazały co potrafią. Z tego wynika niestety konkluzja, że nie każdy PICCO wyjęty z pudełka, będzie chodził lepiej od CMB-iarki

Pozdrówka

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:42, 13 Paź 2010    Temat postu:

Dokładnie Maciek ma rację.Każdy motorek jest indywidualny i nie powtarzalny.Każdy musi być "zrobiony" po swojemu.Nawet po naprawie każdy wymaga indywidualnego podejścia. Fakt trochę strach rzeźbić w ganc nowym motorku. Ale jak już się zepsuł to jakoś serce mniej boli. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 21:00, 13 Paź 2010    Temat postu:

Stasiek to sama przyjemność robić w nowym motorku, bo nic jeszcze nie jest zepsute Razz .
A tak na serio to niestety każdy nowy motor chodzi inaczej i jeśli go ulepszymy wg swoich umiejętności to też nie każdy się tak dobrze kręci.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:11, 13 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

nie masz racji Meniu("bo nic jeszcze nie jest zepsute"), tu znajdziecie mój głos w tej dyskusji;

http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr-v-15,4/10-eksploatacja-i-defekty-silnikow,413-60.html#7846

To prawda różne motory różnie gadają, ale przyczyn jest bardzo dużo, od krzywych korbowodów, nieprostopadłych osi, nieosiowo ustawionych łozysk, po inaczej wycięte dyski i tuleje. Dlatego warto używać kątomierza(nie tylko go mieć) i mierzyć w silniku przeróżne rzeczy o których czasami zdarzy mi sie na tym forum napisać.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 21:12, 13 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:02, 14 Paź 2010    Temat postu:

Stachu
Jak zwykle czepiasz się niesłusznie.
W nowym motorku to jego części są ewentualnie żle wykonane, a zepsute to dopiero będą jak silnik odpalisz. To jest właściwa filozofia.

Pozdrówka
Maciej Duchiński
p.s. z korbowodami to tak od początku było, i dla tego warto mieć zapasowy wał, i przez proste porównanie jak silnik obraca się "na sucho" z jednym i zdrugim, można czasami dopatrzyć się jakiś niezgodności i uniknąć lepszego zepsucia silnika. Ale fakt, jak jest możliwość wykonać takie pomiary, a jeszcze do tego pasametrem igiełki posortować, to już jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin