Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PICCO P-90 XP MARINE.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 10:43, 14 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

ja natomiast dochodzę do wniosku że nowy wał należałoby jednak rozprasować, pomierzyć, troszkę w nim pogrzebać i ponownie złożyć a na koniec leciutko czop przyspawać.
Podczas zakupu nie da się wszystkiego sprawdzić, ale można sobie zastrzec że chce się przy sprzedającym rozebrać silnik i pomierzyć parę rzeczy(głównie porstopadłość osi wału i tulei), warto też zważyć sworzeń tłokowy przy zakupie(jak kupujemy go na zapas), mają strasznie duży rozrzut ciężaru. Reszta w warsztacie i wykonanie niezbędnych poprawek, których jak się okazuje jest bardzo dużo.

Zresztą jak kto woli, można go tylko umyć z zewnątrz, wlać do środka trochę płynu do mycia, dobrze wypłukać i heja na wodę Mr. Green , czego ja osobiście nigdy nie polecałem i nie polecam.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Czw 10:45, 14 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:45, 14 Paź 2010    Temat postu:

Stasiu - smutny to i prawdziwy niestety wniosek, bo sam wiesz ile z tym roboty, a czlowiek właśnie chciałby tak kupić motorek i na wodę

Pozdrówka jak zwykle

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:29, 14 Paź 2010    Temat postu:

Ale mówcie co chcecie. Jak sobie człowiek trochę pogrzebie -w motorku rzecz jasna i jak jeszcze się odezwie to ile radości dostarczy. Przynajmniej tyle co połówka cytrynówki na głowę. Razz S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 8:21, 15 Paź 2010    Temat postu:

Jasne Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią 9:00, 15 Paź 2010    Temat postu:

Ale ja człowiek pogrzebie w motorku przy cytrynówce a on zacznie chodzić to już CUD Very HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi dnia Pią 9:02, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:28, 15 Paź 2010    Temat postu:

Adi, po cytrynówce to człowiek ma odpowiednią fantazję, i hamulce odpuszczone, a wtedy najlepsze silniki wychodzą (....no może nie zawsze)

pzdr.
M.Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 11:02, 15 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

a dla mnie najlepsza jest żołądkowa gorzka z miętą Mr. Green Mr. Green Mr. Green .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 14:16, 15 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

ciąg dlaszy rozbierania Mr. Green motorka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdejmujemy sprzęgło i koło rozruchowe, niestety do PICCO nie dorobiłem sobie specjalistycznych ściągaczy i kluczy więc nie robiłem zdjęć podczas tych operacji Mr. Green

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta pokrywa przednia silnika, tu producent zastosował uszczelkę papierową tak jak to było w starszych, modelach CMBiarek.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wał w PICCO również wyjmuje się tylko w jednej pozycji, ze "stojącym" do góry korbowodem.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i został nagi karter, sorki, zostało jeszcze łożysko Very Happy .

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 14:18, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 18:22, 18 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.

Dzisiaj wał korbowy, wstawiam aż osiem zdjęć, gdyż na każdym można zobaczyć coś czego nie ma na pozostałych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten wał bardzo różni się od wału z silnika CMB. Podparty jest jednym łożyskiem 6001 z tyłu i takim samym z przodu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest zdecydowanie cięższy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na wałe widać stożek służący do mocowania koła zamachowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Korbowód ma bardzo podobną budowę ale jest grubszy i cięższy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zabierak dysku nacięty jest symetrycznie co daje możliwość niewłaściwego jego zamontowania.

[link widoczny dla zalogowanych]

Duży ciężar wału wymusił na konstruktorze zastosowania cięższego korbowodu i tłoka niż w CMB, jedynie sworzeń tłokowy jest krótszy, o cieńszych ściankach i przez to lżejszy. Również wykonanie większości elementów jest bardziej przemyślane i lepiej wykonane(w zasadzie Very Happy ). Fabryczne wyważenie wału z dyskiem jest o bardzo niskim procencie i w zasadzie pokrywa się z wyważeniem wału w CMB91RS, troszkę mnie to zdziwiło podczas pomiarów Rolling Eyes .

[link widoczny dla zalogowanych]

Kształty przeciwwag są o wiele lepiej rozwiązane pod względem wypełnienia karteru. Daje to lepszą sprawność silnikowi, o wiele lepiej rozwiązany jest także karter, przestrzeń szkodliwa jest tu o wiele mniejsza a więc wspólczynnik jest także mniejszy od CMB. Tylko ten parametr daje Pikusiowi dużą przewagę przy silnikach fabrycznych bez "drapania".

[link widoczny dla zalogowanych]

W korbowodzie jest mniej otworów do smarowania igieł i panewki, w stopie korbowodu są tylko dwa nacięćia w jej osi, a w główce tylko jeden otwór na jej szczycie. Moim zdaniem rzydałoby sie po pare nacięć na bokach stopy korbowodu, podobnie jak w CMB.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 8:57, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 23:17, 12 Lis 2010    Temat postu:

Witam,

na początek rozwiązanie sporu, ile łożysk jest w pikusiu. W starszych wersjach trzy łożyska 6001, dwa z przodu wału i jedno od strony dysku, natomiast w nowszych motorach znajdziecie tylko dwa łożyska.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dzisiaj gaźnik, w zasadzie niczym się nie różni od tego z CMB, poza tym że inaczej mocowana jest dzwignia do sterowania przepustnicą i w regulatorze paliwa zastosowano sprężynkę zabezpieczającą przed odkręcaniem się igły.

Gaźniki CMB są identycznie mocowane i można go bez problemu użyć bez jakichkolwiek przeróbek. Także przewody ssące sa jednakowj długości i średnicy. Jednak jeśli zastosujemy gaźnik CMB w silniku PICCO wówczas przewód ssący jest o około 2,5mm dłuższy, co według teorii o przesunięciu większego momentu w dolne partie obrotów powinno pikusiowi nieco pomóc, ale to tylko teoria którą trzeba byłoby sprawdzić na hamowni.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:43, 15 Lis 2010    Temat postu:

Witam,

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na czterech zdjęciach są te same elementy Pikusia troszeczke inaczej poukładane, widać przez to więcej ich szczegółów budowy.

Czapka głowicy, idea jej konstrukcji identyczna jak w CMB, inne wymiary i kształty, o kolorze nie wspomnę Very Happy .

Głowica o wiele bardziej skomplikowana o dużym kołnierzu i większej powierzchni chłodzącej.

Koło zamachowe z naciętym stożkiem bez dodatkowego pierścienia.

Pokrywa przednia z uszczelniaczem gumowym?, nie wyjmowałem go w obawie żeby go nie uszkodzić.

Pokrywa tylna bez podfrezowań zmniejszających powierzchni styku z dyskiem, to samo dotyczy powierzchni w karterze.

Karter dwudzielny, o bardziej skomplikowanych kształtach. Ich kształt wewnętrzny o wiele bardziej przyjazny dla współczynnika przestrzeni szkodliwej chociaż wycięcie umożliwiające wkładanie korbowodu podczas montarzu wału korbowego baaaaaaaaaardzo duuuuże.

Pompa paliwa podciśnienieniowa, nie mam doświadczeń czy jest niezbędna, widziałem ją zaślepianą wężykiem silikonowym jak również pompującą paliwo, nie mam na jej temat żadnego zdania.

Mocowanie kolektora podobno bardzo dobre pod warunkiem umieszczenia paska rozruchowego wewnątrz obejmy z drutu.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Wto 13:06, 16 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Pompa paliwa podciśnienieniowa, nie mam doświadczeń czy jest niezbędna, widziałem ją zaślepianą wężykiem silikonowym jak również pompującą paliwo, nie mam na jej temat żadnego zdania.


mam dosyc glupie pytanie: czy tej pompki nie mozna uzyc do chlodzenia? Od jakiegos czasu pilnie obserwujac temperature silnika za pomoca telemetryji zauwazylem, ze jak model traci szybkosc to silnik mocno sie przegrzewa..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 0:02, 19 Lis 2010    Temat postu:

Witam,

jesli myślisz że to pytanie jest głupie to po co je zadajesz Question Mr. Green . Nie gniewaj się Heniu ale ja też tak myślę .............. użycie pompki byłoby konieczne tylko podczas patrolowania trasy, zazwyczaj modele płyną z maksymalną prędkością a momenty o których wspominasz to tylko sekundy, więc po co sobie nimi zawracać głowę???

Pozdrawiam Cię serdecznie S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 15:41, 30 Lis 2010    Temat postu:

Witam,

Tuleja i tłok. Zdjęcia powstawiałem parami, tuleja raz stoi na nogach a raz na głowie, w ten sposób można zobaczyć więcej szczegółów Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech pikusiawej tulei.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Okna napełniające. Bardzo dobrze widać na tych zdjęciach różne kąty nachylenia okien, nacięte prawidłowo bardzo pomagają w napełnianiu i wprawianu w odpowiedni ruch strumieni mieszanki trafiającej pod tłok.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Okno płuczące.

[link widoczny dla zalogowanych]

Szczegół okna wydechowego, ta tuleja jest tuleją silnika wyczynowego, tym bardziej że w karterze kolektor wydechowy jest odpowiednio ukształtowany do dwóch dodatkowych, bocznych okienek wydechowych. Poprzeczka między oknami zabezpiecza tłok przed nadmiernym zużywaniem sie jego krawędzi denka. Wydech i doładowanie jest z tak ukształtowanym oknem wydechowym o wiele wydajniejsze.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tłok wykonany z materiału Dispal 260 tak jak moje tłoki do CMB91RS. Oczywiście wykonane są za pomocą obróbki skrawaniem, nie są odlewane. Ten tłok jest baaaaardzo ciężki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:51, 01 Gru 2010    Temat postu:

W nowym" Pico" Pico zrezygnował z tak rzeźbionej tulei.Jest bardzo podobna do CMB. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin