Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

10.Eksploatacja i defekty silników.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 10:49, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Witam,

Ja też myślę że apteka to w raczej w trzyapółkach, czasami jak mi zostaje w 5cio litrowej butelce ciutkę nitra to go po prostu wlewam do paliwa żeby nie wietrzało w prawie pustej butelce i nie widziałem nigdy poprawy osiągów modelu ani nagłego zniszczenia motorka, chyba Leon bajki pisze?

[link widoczny dla zalogowanych]

Moje tłoki zazwyczaj wyglądają jak na tym zdjęciu, nie mam zwyczaju robić z motorka zbyt wydajnej sprężarki i nie skracam nigdy rury poniżej 315 milimetrów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Czw 17:27, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
Leon swego czasu powiedział, że ma 23% nitra

A jak powie ktos ze ma byc 31% ???
probowalem 5, 15, 25, 30, 40, i 50%... po prostu swieca sie gniecie jak masz duzo nitra a komore za mala. Silnik zmiane w 10% nie czuje w zaden sposob. Jest roznica 15 czy 30, lecz zadnej pomiedzy 25 i 30, 40 i 50 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:39, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Zanim mi się wał przestawił to widziałóem różnicę między 15 a 30% między 15 a 20 praktycznie nie było (w 7,5). W autowym silniku leję ostatnio co popadnie od 16 do 25%nitro różnice znikome, silnik dobrej marki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 22:35, 30 Wrz 2010    Temat postu:

mniej jak 20% niezależnie od pojemności nie ma co stosować , nie dotyczyło PICCO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 19:37, 06 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

dzisiaj coś dla "fizyków".

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Świecę dokręcamy z umiarem, najlepiej kluczem nasadowym z rączką jak w śrubokręcie, powinno wystarczyć, nie polecam stosowania kluczy z półmetrowymi brechami, będzie taki efekt jak na zdjęciach.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 14:17, 07 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

następny spalony czop i stopa korbowodu, tym razem igły tylko nieznacznie zmniejszyły swoją średnicę ale za to stopa korbowodu zrobiła bardzo głębokie bruzdy w obydwóch przeciwwagach.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na wszystkich częściach są widoczne drobne włoski od szmaty w którą wycierałem zaoliwione części. Ten wał też nie należał do mnie, to do tych którzy zastanawiają się ile wałów ugotowałem w tym sezonie, jeśli będę przedstawiał jakąś z moich części na pewno o tym napiszę Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Korbowód ugotowany na dobre, moim zdaniem środkowe wycięcia w stopie korbowodu są zbyt małe i sądzę że zbyt mała ilość oleju dostaje się na bieżnię. W silniku który zaczyna sie trochę wyżej kręcić igły są niedostatecznie smarowane i chłodzone. Myślę że w nowym korbowodzie warto nieco rozpiłować te otwory a ich ściankom nadać niewielki skos.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przeciwwagi w takim stanie w zasadzie kwalifikują się do kosza, te postaram się doprowadzić do stanu używalności. Najgorsze do zregenerowania są miejsca w których stykają sie końcówki wirujących i obracających się igieł.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Sworzeń powędruje do mojej kolekcji

[link widoczny dla zalogowanych]

Na końcach igieł pozostały krawędzie o nominalnej średnicy.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:24, 08 Paź 2010    Temat postu:

Nie wiem czy w takim przypadku warto zawracać sobie głowę.Jedynie co to wyjął bym panewkę . Może się przydać. A reszta na złom. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:04, 13 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

od paru dni walczę z wałami korbowymi, nazbierało mi się ich zbyt dużo i postanowiłem część z nich zrobić teraz. Kilka jest do tuningu a kilka to po prostu spalone wały. Tak zupełnie przy okazji rozebrałem swoje motory(po spotkaniu w Bydgoszczy), zresztą rozbieram je po każdym pływaniu. Przeglądałem igły w wyjętych wałach korbowych i w jednym z nich znalazłem coś co zmusiło mnie do,

[link widoczny dla zalogowanych]

rozebrania wału, rozprasowałem go i ... jedna!!! igiełka była złuszczona na całej swojej powierzchni, reszta mogłaby jeszcze popracować. Oczywiście do wymiany cały komplet. Czop i bieżnia stopy korbowodu jest o.k. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

To zdjęcie wstawiam przy okazji, wydobyłem ten sworzeń z jakiegoś lekko nadpalonego wału, aż dziwne że nie zabarwił się na fiolet, tu igły były wszystkie złuszczone no a wał na całej bieżni po stronie pchającej.

Jeśli tylko mam wał w częściach dokonuję pomiarów wszystkich jego części. Mierzę w kilku miejscach średnice czopu, sprawdzam czy igły mają identyczne średnice, po złożeniu wału mierzę jego bicie i szerokości przeciwwag w czterech miejscach.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dwa nowe korbowody.
Szczególną uwagę poświęcam korbowodom, najpierw oglądam je bardzo dokładnie, do oglądania bieżni i panewek używam lupki. Mierzę średnice stopy i panewkę sworznia. Na zdjęciu korbowód leżący na dole ma zauważalne wady, oznaczyłem je czerwonymi kropkami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po tym sprawdzam współosiowość czopu ze sworzniem. Najpierw robię to na prostej surówce noża tokarskiego. Na zdjęciu widać że korbowód jest nieznacznie skrzywiony do góry. Powierzchnia stopy przylega do noża, między główką a nożem jest widoczna szczelinka. Muszę zmartwić wszystkich, wszystkie korbowody które do tej pory sprawdzałem, te nowe i te z rozebranych wałów były krzywe!!! Korbowód na zdjęciu to nówka z pudełka!!! W kompletnym wale nie ma możliwości dokonać tych pomiarów.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po tej kontroli dokonuję jeszcze dwóch pomiarów, mierzę odległość jak na powyższych zdjęciach. Wyszło że różnica w pomiarach to 0,2mm, zgadnijcie co się będzie działo z panewką, tłokiem, igłami i powierzchnią boczna przeciwwag korbowodu i paroma innymi rzeczami? Myślę że motor nie będzie się kręcił najlepiej, a jeśli będziemy go do tego zmuszali, dużo wcześniej zapalą się w nim igły i stopa korbowodu.

W zasadzie należałoby jeszcze sprawdzić prostopadłość osi tulei do osi wału silnika ale to jest bardzo trudne. Ja dokonuję bardzo prostych pomiarów, mierzę odległość krawędzi tulei do denka tłoka w jego dolnym położeniu w środku okna wydechowego i po przeciwnej stronie, czasami pomiary są bardzo zaskakujące. Tu niestety nic nie mogę zrobić, korbowody oczywiście prostuję. Niestety nigdy nie informuję o tym właścicieli tych silników.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 21:16, 13 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 21:15, 13 Paź 2010    Temat postu:

W końcu ktoś napisał i pokazał usterki w silnikach V15. Bo zawsze jak jestem na zawodach to wszyscy mówią nie wchodź w klasę 3,5V bo tam silniki się psują co chwilka. Jak widać zależy to w dużej mierze od użytkownika i użytkowania silników.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:53, 14 Paź 2010    Temat postu:

Stachu. Wszystko fajnie ale współosiowość otworów korbowodów nie mierz na igach. One już mają luz na czopie i taki pomiar jest do dupy. Musisz zaopatrzyć się w szlifowany wałeczek który prawie ciasno będzie siedział w gnieździe igieł i taki sam na górze i wystawać po kilka centymetrów z każdej strony i wtedy robić pomiary. Zobaczysz jakie różnice Ci wyjdą. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:28, 14 Paź 2010    Temat postu:

Witam
Kiedyś kilka lat pływałem w V-15 na silnikach Kalistratowa. Tam wał ma inną konstrukcję i korbowód zdejmuje się bez żadnego problemu więc łatwo było go pomierzyć. Na pierwszy rzut oka korbowód ten był lepiej wykonany niż w CMB, ale mierząc go i ważąc też były podobne wady, o których pisze Stachu. Z tego wynika wniosek, że w każdej piętnastce możemy się spodziewać takich "kwiatków" i zanim odpalimy nasz nowy śliczny motorek, warto go rozebrać i chociaż dokładnie sobie pooglądać. Na marginesie korbowody w PICCO też nie są święte.

Pozdrawiam
Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 10:51, 14 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Stasieczku, mierząc moim sposobem, który uważam za bardzo dobry nie popełniam żadnego błędu, ponieważ ściskając suwmiarką czop i sworzeń kasuję wszystkie istniejące luzy, to samo robię mierząc z drugiego końca czopu i sworznia. Dorabiając wałeczki musiałbym do każdego korbowodu wykonać nowe gdyż ani średnica wewnętrzna panewki ani średnica wewnątrz igieł nie jest tu powtarzalna i zawsze musiałbym i tak kasować te luzy zaciskając szczęki suwmiarki.

P.S.
Zapomniałem dodać że mierząc korbowód na liniale musimy najpierw sprawdzić szerokość stopy i główki korbowodu która zazwyczaj jest równa.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Czw 10:55, 14 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:33, 14 Paź 2010    Temat postu:

Niech Ci będzie ale nie masz racji. Może Maciek coś powie na ten temat.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 7:59, 15 Paź 2010    Temat postu:

Górecki, mnie to się wydaje, że Stachu nam to każe dobre wały rozbierać, a sam to na łatwiznę idzie. Tokarkę ma w domu a wałeczka z mosiądzu nie chce utoczyć.

Pozdrówaka
Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 10:59, 15 Paź 2010    Temat postu:

Witam

a niby skąd ja mam wziąść tyle wałeczków do tych korbowodów Mr. Green , wczoraj wytoczyłem sobie(ze złością!) takie wałeczki i otrzymałem identyczne wyniki!!!(mówię o różnicach w wymiarach), a teraz to proszę się odemnie odwalić Very Happy . Zróbcie to samo i wtedy pogadamy.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 11:00, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 5 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin