Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CMB91RS.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 14:04, 11 Paź 2010    Temat postu: CMB91RS.

Witam,

od paru dni dręczą mnie wyrzuty sumienia, pikuś ma swój temat a najpopularniejsza piętnastka nie. Postanowiłem to zmienić i od dzisiaj bedę również ceembiarce poświęcał odrobinę mojego czasu Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 18:35, 11 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

firma CMB nie posiada swojej strony internetowej a dane o silniku uzyskane z sieci nie są dla mnie przekonywujące więc wpisuję tu te co do których jestem pewien że są prawdziwe.

Silnik CMB91RS.

[link widoczny dla zalogowanych]

-nigdzie nie znalazłem wiarygodnych danych co do mocy i maksymalnych obrotów tego silnika.

Moje pomiary fabrycznego silnika, który ostatnio miałem w warsztacie, niektóre tuleje silnikowe mają inne wymiary więc dlatego zaznaczyłem że to są wymiary konkretnego egzemplarza;

-pojemność 14,96ccm
-średnica tłoka 27,5mm
-skok tłoka 25,2mm
-waga około 1000g

-otwarcie dysku 149 stopni
-zamknięcie dysku 56 stopni
ostatnio mierzyłem dyski z różnych parti produkcyjnych i prawie za każdym razem otrzymywałem inne wyniki tych pomiarów!
-wydech 184 stopnie/16,3mm
-płukanie 128 stopnii/21,5mm
-napełnianie 122 stopne/21,6mm
-objętość komory głowicy 0,83ccm
-gaźnik obrotowy o średnicy 12mm.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:55, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 12:58, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.

Dzisiaj portret mojego ulubieńca Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety nie mam oryginalnego koła rozruchowego, to jest troszkę przerobione.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie ma także oryginalnego sprzęgła gdzyż używam innych, CMBowe jakoś mnie nie przekonało.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:57, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 11:23, 14 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

od dzisiaj rozbieranie CMB. Na zdjęciach przedstawiam kolejność demontowania poszczególnych elementów silnika jaką ja uważam za prawidłową.

[link widoczny dla zalogowanych]

Odkręcam sprzęgło specjalnym kluczem i siedemnastką.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po odkręceniu sprzęgła zdejmujemy koło zamachowe za pomocą ściągacza, jest to konieczne ze wzglądu na ochronę łożysk kulkowych wału korbowego!

[link widoczny dla zalogowanych]

Koło rozruchowe, mocowane na wale za pomocą pierścienia stożkowego umieszanego między kołem a wałem, w PICCO stożek jest nacięty na wale i w otworze koła rozruchowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Gaźnik demontujemy po odkręceniu dwóch śrub, wyjmujemy też oring z rowka pokrywy tylnej silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wykręcamy świecę, i odkręcamy śruby mocujące głowicę i czapkę głowicy.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zdejmujemy czapkę, wyjmujemy silikonowy oring uszczelniający ją z korpusem silnika, wyjmujemy głowicę i podkładki głowicy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Czapka głowicy, pomarańczowy oring umieszczony jest w jej dolnym rowku. Oring ma tendencję do zwiększania swojego obwodu, co utrudnia jego ułożenie podczas montarzu silnika, należy zwrócić wyjątkową uwagę na to gdzie się ona znajduje podczas dokrecania głowicy gdzyż bardzo łatwo można ją uszkodzić.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 16:41, 07 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 12:56, 17 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.


[link widoczny dla zalogowanych]

do wyjmowania zapinek sworznia tłokowego używam tych szczypiec w których jedną szczękę odpowiednio ukształtowałem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjmowanie zapinki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjmowanie sworznia tłokowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tuleja z tłokiem wyjęta.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta pokrywa tylna silnika i dysk.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywę przednią należy przesunąć tak by można było zamontować na niej ściągacz dwuramienny, nie da się tego zrobić ściągaczem trójramiennym Mr. Green , niestety. Pokrywę można przekręcić ręcznie Very Happy , a jak kto nie ma w palcach siły imadła to radzę skorzystać z dobrodziejstw jakiś szczypczyków, ja używam czegoś takiego nie bacząc zbytnio na zadrapania na powierzchni pokrywy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywę ściągam specjalnie do tego zrobionym ściągaczem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa zdjęta. W starszych modelach silników pakrywa miała na końcu stożkowy kołnierz który bardziej wypełniał przestrzeń karteru, dzisiaj producent idzie na łatwiznę i zmniejszanie kosztów, poprzednia była znacznie lepsza za względu na pojemność szkodliwą silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjęcie wału korbowego z karteru możliwe jest tylko w położeniu jak na zdjęciu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wał wyjęty.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 20:15, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 12:58, 17 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.

Karter silnika jest jednoczęściowy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest to dobre dla jego producenta ze względu na niskie koszty.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla tych, którzy go eksploatują niesie pewne trudności podczas składania i demontażu. Kanały dolotowe zaczynają się zbyt nisko, jest to wygodne dla producenta, chociaż moim zdaniem mógłby je troszeczkę zmienić na dole co wydatnie zwiększyłoby sprawność silnika, poprzez obniżenie współczynnika przestrzeni szkodliwej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Konstrukcja dysku wymusiła wykonanie olbrzymiego otworu powiększającego przestrzeń szkodliwą. W PICCO konstruktor poradził sobie dużo lepiej z tym problemem.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Całość odlewana w formach piaskowych, zresztą niezbyt dokładnych. Najwięcej niedoróbek jest w kolektorze wydechowym i w kanałach dolotowych, znaczy się wszędzie tam gdzie powierzchnia nie jest obrabiana obróbką skrawaniem.

Jeśli dokładniej popatrzymy na wewnętrzne powierzchnie karteru to bardzo łatwo odnajdziemy co najmniej kilka otworów po pęcherzach powietrza i na każdym łączeniu form nieznaczne przesunięcia.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 13:58, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 13:56, 19 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa tylna silnika, mocujemy do niej gaźnik. Mocowana jest do karteru za pomoca czterech śrub imbusowych i uszczelniana oringiem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wał korbowy z przeciwwagami fatalnej konstrukcji. goryszymi moga sie pochwalić tylko Zenoah i większość kosiarek do trawy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wały od środka częściowo drążone(dla zmniejszenia wagi całego wału)powiększając tym samym i tak już fatalny współczynnik przestrzeni szkodliwej, w silniku CMB91RS wynosi on 3,6, przy jednoczesnym wyważeniu wału z dyskiem na zdecydowanie za niski procent wymaga stosowania zbyt małych śrub napędowych i fruwających łódek. Dla małych wyczynowych silników współczynnik ten powinien wynosić około 2,5 i mniej, jednak ze względu na nienajlepsze ukształtowanie karteru a przede wszystkim ilości i kształtu kanałów dolotowych nie do osiągnięcia. Zabierak do dysku umieszczony niesymetrycznie co wymusza jego prawidłowe zamontowanie Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Koło zamachowe montowane na wale za pomocą oddzielnego stożka i sprzęgła z gwintem M8,

[link widoczny dla zalogowanych]

Korbowody otrzymały nawe nacięcia w stopie zwiększające efektywność smarowania igieł Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście jest zbyt potężnej konstrukcji a producent mógłby sie pokusić o usunięcie warstwy miedzi po utwardzeniu(przed szlifowaniem) bieżni stopy korbowodu, waga miedzi to około 1 gram co stanowi około 7% całej jego wagi.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Wto 18:45, 19 Paź 2010    Temat postu:

Stachu, jesteś coraz lepszy... Very Happy Very Happy Very Happy
Tylko zadbaj o zdjęcia tym razem. Smile
Poooozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 20:25, 19 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

teraz moje zdjęcia magazynuję na innym serwerze, na razie nie pobierają na nim żadnych opłat, myślę że jak im sie nazbiera dużo użytkowników to i oni zaczną robić kasę, ale to już trudno.

Pozdrówka S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:08, 06 Gru 2010    Temat postu:

Witam,

nie mam aktualnie żadnej tulei mosiężnej nie podrapanej, więc wstawiam tuleję aluminiową, jak tylko będę miał u siebie dziewiczą mosiężną to też ją wstawię.

[link widoczny dla zalogowanych]

Okno płuczące.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Okno wydechowe.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Okno napełniające.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 20:28, 19 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

dzisiaj wstawiam zdjęcia wałów od CMB91RS i PICCO90Marine, popatrzcie sami.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wał od PICCO jest o 21 do 25gram cięższy(zależy od egzemplarza, bo każdy ważony u mnie wał od CMB91RS ma inną wagę, taka to już kosmiczna technologia Mr. Green Mr. Green Mr. Green ), jest także o wiele lepiej wypełniony, poza tym różni się kilkoma wymiarami i szczegółami konstrukcyjnymi o których wcześniej wspominałem Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 20:31, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 20:14, 07 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

[link widoczny dla zalogowanych]

Dostałem dzisiaj kilka korbowodów, ten ze zdjęcia ma najmniej kwiatków i "wyprostował" sie po jednym puknięciu Very Happy, oczywiście był krzywy ja i reszta Crying or Very sad

Po kontroli ponad 30-tu nowych fabrycznie korbowodów, dovhodzę do wniosku że producent nie sprawdza ich na równoległość osi czopa i sworznia i przed miedziowaniem co najwyżej pracownik przeciąga po ich powierzchni szczotką drucianą lub wykonuje jakąś bardzo podobną operację.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 20:18, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:25, 11 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

[link widoczny dla zalogowanych]

Zrobiłem kilka zdjęć karteru z zamontowana tuleją, tym razem bez łożyska.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin