Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6.Jednostki napędowe do piętnastek.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 20:25, 17 Lip 2008    Temat postu:

Witam,

okazuje się że te świece(CMB) są do piętnastek tyle że dla różnych temperatur w jakich pływamy modelem i dla różnej ilości nitra jaką lejemy do paliwa;

H - hot
A - average
C - cold

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 9:56, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joao Xavier
Bzykacz



Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Portugalia

PostWysłany: Wto 19:19, 22 Lip 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 21:34, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

dzisiaj ciekawostka z firmy CMB. Zawodnicy majacy przywilej kupowania silników bezpośrednio u producenta, otrzymuja je z "małymi" udoskonaleniami. Między innymi jest to tuleja, która w dalszym ciągu jest produkowana jako aluminiowa. Ma kąty, których nie potrzeba zmieniać a wyróżnia się dodatkowymi prawie pionowymi wycięciami. Ja na takiej tulei pływeałem podczas ostatnich Mistrzostw Świata.



To jest zdjęcie tulei z mojego RS-a 91.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:53, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Stasiek

Jakbyś tak zdjęcie zrobił bardziej prostopadle do tego wycięcia, to mógłbym suwmiarką coś dokładniej przenieść z ekranu na real.
A tak to się tylko domyślam wymiarów, i znowu mam szansę się rozminąć z prawdą.

pzdr.

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 22:45, 10 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

w Bornym będziesz miał możliwość oglądania i mierzenia jej w realu.

Przedstawiam zdjęcia pierwszego modelu silnika CMB90.









Silnik swoją konstrukcją przypomina mi piętnastkę MOKIego, tylko nie jestem pewien kto był przed kim? Może ktoś z Was ???

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sob 16:49, 13 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,
Koledzy mam pytanie, dzisiaj postanowiłem przetestować mój zapasowy silnik na MP EVO2000 (15cm) i wszystko jest super, na wodzie łódeczka śmiga jak oszalała, pod warunkiem, że nie zdejmę drążka gazu poniżej 3/4 pełnej mocy. Po ponownym otwarciu gazu na max silnik nie ma już najmniejszej ochoty wkręcić sie ponownie na obroty. Wszystko jest szczelne próbowałem z rurą od 33cm do 31,5cm zmieniałem też śruby na mniejsze i nic nie pomaga. Wystarczy podpłynąć do brzegu wyjąć łódkę z wody lekko przegazować i problem znika (znowu do momentu ujęcia gazu Sad ).
W motorku założony jest gaźnik od RS-a czy to może być powodem tak dziwnego zachowania ??

Pozdrawiam
Adrian
Modelarnia Tychy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon 21:55, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki koledzy za "pomoc" wiedziałem że zawsze można liczyć na brać modelarską Sad . Widze że w chwili obecnej najważniejsza jest przepychanka na temat zarządu i wychwalanie jak to "My" będziemy pomagać modelarzom......tak ale chyba dopiero wtedy jak Będziecie w zarządzie.
Przez cały weekend większość z naszych Asiorów odwiedzała forum kilkukrotnie ale jakoś znalaźli czas tylko dla tematu "Nowy zarząd"

Mimo to pozdrawiam i do zobaczenia w Bornym
Adrian


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi dnia Pon 22:08, 15 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:20, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Witaj Adrian,

nie wszyscy fachowcy są obecni na tym forum, niektórzy tylko czytają a tak poza tym to nie bardzo wiadomo o co chodzi Twojemu motorkowi. Dzisiaj wróciłem z zawodów w Tragoss i mogę coś niecoś się pomądrzyć.

Najlepiej byłoby gdybyś przywiózł go do Bornego, gdyż przyczyn może być szesnaście tysięcy od wyszczerbionego tłoka w jego dolnej części od strony wydechu po zbyt duży otwór w gaźniku, ja mam gaźnik z otworem 13mm. Może jeśli pomacam Twój motorek to znajdę jego słabą stronę, a co do pomocy kolegów to chyba niesłusznie się zniechęcasz ... głowa do góry i nie zapomnij motorka.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon 22:37, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Stachu tobie akurat głowy nie zawracałem bo wiedziałem że jesteś na zawodach w Austrii, winny był gaźnik. Na gaźniku Rs-a nie chodzi i koniec kropka, jest inna dysza paliwa oraz iglica. Nie pomaga żadna regulacja, udało mi się załatwić nowy gaźnik z EVO i problem znikł. Chodzi tylko o fakt że w chwili obecnej o nic juz nie mozna zapytac co nie dotyczy tematu zarząd.

P.S. Motorek znasz - Evo z dwoma świecami Very Happy , stary gaźnik musiałem wywalić bo puszczał ciśnienie na wr i nie dało sie tego uszczelić i stąd problem

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pon 22:50, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Adi, gdybym miał co mądrego w tym temacie do napisania, z pewnością bym Ci odpisał... Nie przesadzaj...
Pozdrówka.
PJ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:01, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Adrian. Trudno jest naprawić motorek przez internet.Widzę że sobie poradziłeś.To bardzo dobrze. Pozdrawiam S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 17:04, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

w Leno kupiłem cztery kompletne wały do RSa. Dwa z nich założyłem do swoich motorków, wymieniłem łozyska i dokonałem przeglądu całości. Na ostatnich zawodach pierwszy motorek popracował mi około dwóch minut, po czym zaczął kaprysić więc spłynąłem i po jego wstępnych oględzinach dałem sobie spokój z dalszym wyścigiem. Po biegu rozebrałem go i oto co zobaczyłem w środku.





Górną panewkę zobaczyłem na niemal całej wewnętrznej powierzchni silnika w postaci brązowego osadu. Na główce korbowodu od dołu po obydwóch stronach jest pęknięcie.



Dla porównania(ten ciemniejszy) normalna panewka w innym korbowodzie.



W drugim biegu zrobiłem chyba 16-cie kółek, po czym model dosyć gwałtownie zatrzymał się. Znowy rozebrałem mój drugi motorek i co zobaczyłem ... . Przed zawodami każdy silnik(wał) docierałem przez około 20-cia minut każdy, nie forsowałem ich ponieważ były wyregulowane i nie widziałem potrzeby katowania ich.

Miałem na zawodach trzeci silnik ale do finału niestety się nie załapałem czemu się wcale nie dziwię, szesnaście kółek to nawet na Tragoss zbyt mało.

Chciałbym te wały dodać do galerii CMBowych kwiatków.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 17:15, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Adrian,

ja w swoich motorkach zaklejam WRy silikonem po ich dokładnym wyregulowaniu, zostawiam sobie jednak możliwość manualnego przeregulowania ich. Serwo od WRa ustawiam na "0" i nigdy go nie używam. W Leno musiałem ustawić tę iglicę ponownie, skręciłem ją o około 1/3 obrotu ale myślę że miał na to wpływ zastosowanie nowego tuningu i nowego, bardziej jadowitego paliwa.

Troszkę mnie dziwi Twój problem, ja czasami stosuję gaźniki od starych motorków do RSa i nic się nie dzieje, zakładam stary, dobrze wyregulowany gaźnik w przypadku gdy nie mam możliwości treningu przed wyścigiem. Często jest tak na zawodach zagranicznych. Nigdy się nie zawiodłem na tej metodzie.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 21:17, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Stachu w tym cały kwiatek, RS chodzi na gaźniku Evo ale nie odwrotnie, problem już mam prawie za sobą pozostała jeszcze delikatna korekta iglicy wolnych obrotów, wczoraj na wodzie zabrakło mi już casu na tą zabawe (cztery godizny na deszczu to dla mnie zbyt wiele).

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:40, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Adrian

Mieszam gaźniki EVO z RS i nic się złego nie dzieje. Jak któryś dobrze regulował to w każdym motorku. W twoim przypadku, może to być też za zimna świeca, ale ciężko tak na odległość prorokować. Wracając do tematu ważne jest w tych gaźnikach ogratowanie ukośnego rowka, w którym chodzi zabierak. Zdarza się niestety że ostra krawędź wybitego rowka kaleczy aluminiowy korpus gaźnika, traci on wtedy szczelność no i jest ...upa. Dodatkowo zaślepiam na stałe robaczkiem M6 regulator paliwa i używam tylko zewnętrznego regulatora. Jest dużo lepiej. W przeszłości miałem problemy z ustawieniem takiego gaźnika, poza tym potrafiły się łamać iglice. I jeszcze jedno, jak masz miękko zawieszony silnik, to regulator sam zmienia nastawy przy każdej zmianie położenia silnika i wtedy to już żadna teoria nie działa.

Pozdrawiam

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Strona 12 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin