Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

II.Pływamy!!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobert73
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RASZYN/WARSZAWA

PostWysłany: Pią 19:51, 20 Lip 2007    Temat postu:

ale się rozpisaliście
wina jest moja i kropka .
są to nowe dla mnie doświadczenia a dobre rady zawsze w cenie
pretensji do ciebie Stasiek absolutnie nie mam ,obawiałem się tylko ,że jak przydzwonie w Twój model to Ty będziesz miał pretensje do mnie dlatego wybrałem to co się stało ale bez strat po obu stronach i na min gazie dlatego było małe stuk-puk

i zapomnij już o tej sprawie było minęło i mam nadzieje ,że jest ok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bobert73 dnia Pią 20:38, 20 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 20:00, 20 Lip 2007    Temat postu:

Witaj,

był to dobry temat do cyklu "Pływamy" i tylko dlatego go ciągnąłem, nic więcej. Popytaj "na mieście", czy kiedyś miałem do kogoś pretensje za jakąś kolizję, obawiam się, że nic nie znajdziesz, chyba, ... że skleroza zaćmiewa już moją pamięć, ale wątpię.

Powodzenia i pozdrawiam oczywiście S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:28, 21 Lip 2007    Temat postu:

Krzysztof Kozimor
Nadrobiłem zaległości
Robert zakończył już sprawę tego zdarzenia, zabrałem głos bo zdarzenie miało "tło", a "winny w ciemno" jest debiutant - takie odniosłem wrażenie
Tak naprawdę ewidentny błąd ja popełniłem w swoim biegu wpadając w serwis w chwili gdy wokół mnie nic się nie działo, a mechanik kazał zwolnic. Zresztą to nie pierwszy raz daję ciała , ale zawsze wtedy gdy wieje nudą.
Rzeczywiście serwisowałem wtedy, ale wydaje mi się że ogólnie każdemu debiutantowi powinien serwisowac asior.
To że np przetrwałem w pierwszych zawodach to zasługa Staśka G i Macka D, bo to że informują o tym co na wodzie to normalne , ale że podawali mi z wyprzedzeniem propozycję jak wybrnąc z jakiegoś zdarzenia na wodzie to już jest extra
Mam za mało doświadczenia, aby np. Robertowi tak doradzac, musiał sam podejmowac decyzje
Emocje w biegu są rzeczywiscie spore i nie dziwię sie ,że Stachu nawet nie zauważył ROberta, pływanie musi byc zdecydowane , tylko tak można wygrywac, zresztą inaczej byłoby nudno
NIe mniej jednak starajmy się nie robic krzywdy innym

Tak naprawde to chciałbym zobaczyc film ze swojego pływania. z komentarzem asiora, bo chyba jeszcze jest czas na ewentualne zmiany nawyków
Do Pitta się nie odzywam, za to że przypisał moje dzieci / robione w pocie czoła aczkolwiek nie bez przyjemności/ innemu
facetowi ! Evil or Very Mad
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Sob 12:52, 21 Lip 2007    Temat postu:

Pamiętajcie dobry mechanik to pół sukcesu szczególnie w 15 gdzie prędkości są bardzo duze. Tak jak Krzysiek mówisz dobry mechanik proponuje swojemu zawodnikowi rozwiaznanie z danej sytuacji i jest to o jeden impuls mniej jaki musi wykonac zawodnik czyli bardzo dużo. Krzysiek szkoda ze startujesz ze mna w jedenj klasie bo chętnie bym ci pomechanikował w biegu i dał ci moje wskazówki odnośnie pływania takie jak ja dostawałem od swojego instruktora i coś to dało.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:53, 23 Lip 2007    Temat postu:

nic nie stoi na przeszkodzie byś odpuścił sobie finał w Trzciance i poserwisował mi - będzie mi miło
A przy okazji uszczęśliwiłbyś jeszcze kilka osób
krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryszard Dziergwa - Pl-431
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:25, 24 Lip 2007    Temat postu:

Meniu! Kol. Krzysztof ma rację , Masz dość punktów i tytułów M.P.Odpuść Trzciankę!!!

Pozdrawiam
Ryszard Dziergwa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 18:39, 25 Lip 2007    Temat postu:

Witam,

tu widac efekt niestosowania się do tego co ja tutaj wcześniej napisałem Very Happy Very Happy Very Happy o kilwaterach.



Bieg OPEN, I MMAT Ślesin.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Śro 21:02, 25 Lip 2007    Temat postu:

Ja też za mało razy to czytałem i na prawej górnej wyfrunąłem na kilwaterku za Walczykiem... Very Happy Wystarczyła chwilka nieuwagi...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:06, 26 Lip 2007    Temat postu:

Ale jak ja leżałem dnem do góry to nie robiłem żadnego kilwateru. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 11:28, 26 Lip 2007    Temat postu:

Staaachu, ale się zakamuflowałeś w tej wodzie... Smile No już Cię przecież przeprosiłem, stary złomiarzu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:28, 26 Lip 2007    Temat postu:

Ja tylko tak. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 19:02, 26 Lip 2007    Temat postu:

Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 16:04, 13 Sie 2007    Temat postu:

Witam,

w dzisiejszej poczcie dostałem te oto sześć zdjęć z zawodów w Leno.








Właśnie na tych zdjęciach widać jak ważny jest start, a także miejsce jakie nam przypadło, albo wywalczyliśmy sobie w eliminacjach. Te zdjęcia przedstawiają moją drugą eliminację, ponieważ przypadł mi numer jeden, w drugim biegu byłem na "końcu" i pomimo dobrego startu na boi byłem dopiero czwarty. Często jednak miejsce wywalczone na starcie "dowozimy" do końca biegu. Więc opóźnianie startu jest poważnym błędem wielu z naszych zawodników, ... chyba, że czują się na tyle mocni, że to nie ma dla nich żadnego znaczenia.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 21:34, 13 Sie 2007    Temat postu:

Witam,

w Ślesinie dowiedziałem się kilku nowych rzeczy. Pierwszą z nich to sprawa boi. Otóż okazuje się, że boje zastosowane na tych zawodach nie mogą być stosowane, ponieważ są nieprzepisowe. Nie publikuję tutaj boi z ostatnich czterech Mistrzostw Świata choć posiadam odpowiednią dokumentację fotograficzną. Na wszystkich tych imprezach boje były wykonane ze styropianu, w kolorach białym i czerwonym i o przepisowych wymiarach. Ja pozwoliłem sobie zebrać małą galerię boi, które są używane na różnych zawodach w kraju i podczas największych zlotów FSR-owych. Oto one;



Borne Sulinowo, zdaje mi się, że takie przepisowe boje używane są tam od lat.



Rawa Mazowiecka i



Supraśl, nie jestem pewien, ale te boje pochodzą zdaje się od jednego producenta, są wykonane z piany w odpowiednim naczyniu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ravenna, boje wykonane ze styropianu w dwóch kolorach jednak nieco mniejsze od przepisowych.



Duisburg i



Oudenaarde, takie same boje są używane również w Dingden. To są boje, które ja osobiście uznaję za najbardziej przyjazne dla uderzających w nie modeli. Są wykonane z krążków piany, różnej średnicy i grubości nasunięte na stalowy pręt. W momencie uderzenia w nią modelem, krążki piany rozchylają się i model najczęściej wychodzi z kolizji cało.



Leno 2005, te boje wykonane były z identycznej wielkości pojemników 20-to litrowych jak w Ślesinie, pomalowanych czerwoną farbą.



Leno 2007, tym razem budowie boi poświęcono sporo czasu. Boje miały misterną konstrukcję z piany i drutu i były owinięte cienką pianą po czym ściśnięte plastykowymi opaskami. Za pływaki robiły dwie warstwy kwadratowych mat z piany.



Stuttgart i



Wrocław, tu używa się prawie identycznej konstrukcji boi. Boje te są wspaniałą pułapką, w którą łapią się wały i stery naszych modeli, a wydawałoby się, że nie ma nic prostszego jak przepłynąć przez sam środek takiej boi.



Sheffield, to są 60-cio litrowe, czarne, pomalowane pomarańczową farbą zbiorniki po olejach. Nie ma sensu w nie uderzać.



Hannover. Tu powiało grozą, pierwszy raz takiej konstrukcji boje spotkałem przed wielu laty w Tragoss w Austrii, wtedy nawet przeleciałem przez jedną z nich, nie lubię o tym wspominać. To są opony samochodowe i odpowiedniej wielkości piłki w kolorze czerwonym. Nie mam pojęcia jak oni to wszystko poskładali do kupy i dlaczego to pływa, jedno jest pewne, nie należy w nie uderzać!!!

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest instrukcja graficzna z ostatnich zawodów w Stuttgart.

Na zawodach w Niemczech coraz częściej stosuje się przepis o nie poprawianiu ominiętej boi, oczywiście okrążenie nie jest liczone. Również dotknięcie boi równoznaczne jest z nie zaliczeniem okrążenia. Niemcy wprowadzają te przepisy u siebie i chcą aby ten przepis był wprowadzony także do przepisów Naviga. Moim zdaniem ten ostatni jest dosyć kontrowersyjny i można byłoby o nim podyskutować, ale modele „poprawiające boję” potrafią niekiedy zrobić tyle zamieszania, że ja osobiście byłbym za wprowadzeniem tego pierwszego przepisu.

Tak więc boje ustawione na trasie naszych wyścigów nie są tam ustawiane, żeby w nie celować i walić w nie modelami, ale żebyśmy wiedzieli gdzie należy wykonywać zakręty. A to z czego są wykonane, jak wskazuje nam życie i praktyka zależy wyłącznie od pomysłów i możliwości organizatorów poszczególnych imprez. Nie spotkałem w poprzednim Hannoverze nikogo, kto by zaniechał swoich startów z powodu „nieodpowiednich” boi.

I na koniec jeszcze jedna moja refleksja, stosowanie prawidłowych, styropianowych boi nie daje nam żadnej gwarancji, że po kolizji z nią model będzie w takim stanie jak przed i będzie nadawał się po chwili do dalszego wyścigu.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 20:32, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Wto 11:20, 14 Sie 2007    Temat postu:

Stachu,nigdzie nie jest napisane, że prawidłowe są tylko boje styropianowe...

Przepisy NAVIGA w rozdz.3.3.6. Boje (rozmiary, konstrukcja, kotwiczenie). mówią:
(4) Boje muszą być wykonane z materiałów takich jak: polistyren, korek, włókno naturalne, itd.

O ile się nie mylę, boje w Ślesinie były wykonane z polietylenu, więc myślę, że spokojnie mieszczą się w "itd." Very Happy

Niektórym nigdy się nie dogodzi, choćbyś stanął na głowie Very HappyVery HappyVery Happy, bo nigdy nie widzą własnej winy, tylko zawsze jej szukają u innych (nie mam tu na myśli nikogo personalnie, tylko typ ludzi)... a przecież wystarczy zachować trochę bezpieczniejszą odległość i nie sprawdzać twardości bojek... jak pływasz ciasno, to robisz to na własną odpowiedzialność... słupów przy ulicach też nie robi się ze styropianu ani "itd" i jak ktoś w taki słup walnie, to jeszcze nie słyszałem, żeby winił tego, co ten słup postawił... a tam przecież chodzi o życie ludzkie... moją pierwszą myślą po walnięciu w boję jest: "ale jestem pacan! po co tak cisnąłem!!???"... niektórzy najwidoczniej tę myśl mają zupełnie inną... Embarassed

Myślę więc, że spokojnie możesz sobie ten temat odpuścić i nie tłumaczyć rzeczy oczywistych Very HappyVery HappyVery Happy

Pozdrowionka dla wszystkich z cudownych Bieszczad...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin