Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

I.Budowa Tornad i nie tylko od podstaw.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Sob 13:53, 07 Kwi 2007    Temat postu:

No i całkiem piękny "zajączek" dla Maxa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:39, 07 Kwi 2007    Temat postu:

Zdecydowanie lepiej. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 19:09, 11 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

To już ostatnie chwile, kiedy będzie można zobaczyć wszystkie niedoróbki w tym modelu Very Happy Very Happy Very Happy .



Biorę duże naczynie (tu pięciolitrowa, obcięta od góry butla od mydła), wlewam do niego 100ml żywicy, wsypuję do niej trochę arsilu (zagęszczacz do gumy i żywic, składnik moich papek, 50-cio litrowy worek ubitego arsilu waży 9,5kg) w celu jej zagęszczenia, teraz bardzo dokładnie mieszam aż do zniknięcia wszystkich grudek,



następnie wsypuję odrobinę błękitnego barwnika (tego używam do barwienia moich wyrobów aluminiowych),



wszystko to mieszam tak długo, kiedy stwierdzam że każda grudka jest zlikwidowana, teraz dopiero dodaję utwardzacz, który w reakcji z barwnikiem nadaje mu jego prawdziwy błękitny kolor.



Dlaczego maluję wnętrze modelu, oczywiście żeby przykryć wszystkie niedociągnięcia w jego budowie.

Teraz poważnie, jestem pewien że żywica jest odporna na działanie paliwa do naszych motorków, farby dwuskładnikowe, dla przykładu, dwuskładnikowe akryle samochodowe, którymi ja maluję swoje modele przy dłuższym kontakcie z paliwem nie mają tej odporności i rozpuszczają się (puchną i odklejają się od podłoża), kilkakrotnie doświadczyłem tego w swoich modelach. Arsilu dodaję w celu zmniejszenia napięć powierzchniowych w żywicy, co i tak nie do końca udaje się, a kolor (niestety nie czarny jak to zapowiadałem Laughing ) dodaję, żeby uzyskać jednolitą barwę w całym wnętrzu modelu, wszelkie niedoróbki są po pomalowaniu jeszcze lepiej widoczne niż przed. Powierzchnia kadłuba wykonywana metodą podciśnieniową, dzięki ściągnięciu specjalnej tkaniny, którą kładziemy jako ostatnią warstwę, daje mam matową powierzchnię gotową do przyklejania całego wyposażenia modelu bez konieczności jej matowania. Jednak po oblaminowaniu wszystkich elementów, i wręg brzegi laminatu szlifujemy, żeby je wyrównać, tym samym dajemy wolną drogę wszelkim płynom (oleje, rozpuszczalniki) wzdłuż włókien laminowanej tkaniny, niestety istnieje taka możliwość Sad . Naniesienie farby (tu żywicy) wyrównuje i zamyka nam wszelkie pory, wgłębienia i istniejące kanaliki i uniemożliwia dostanie się jakichkolwiek płynów do laminatu, również mycie modelu jest po takiej operacji znacznie ułatwione.



Pokrywy silnika i zbiornika również otrzymały swoją ochronną powłokę.



To już widok modelu bez niedoróbek.

A Wszystkich, którzy cokolwiek pozytywnego wynoszą dla siebie podczas śledzenia budowy Tornada, zapraszam na jutro, zostało do wykonania i zamontowania w modelu jeszcze kilka drobiazgów Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 22:41, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:02, 11 Kwi 2007    Temat postu:

Czemu do zabezpieczenia przed paliwem, wybrał Pan akurat żywicę??A nie np. lakier poliuretanowy?? Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 20:41, 11 Kwi 2007    Temat postu:

Witaj Adrianku,

już pisałem, że po moich doświadczeniach nie mam pewności do jakiegokolwiek lakieru, również dwuskładnikowego poliuretanowego.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 19:34, 12 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

złożyłem na "sucho" cały modelik, wygląda tak;



ponieważ uszczelka ma od strony klejenia mnóstwo porów, podczas klejenia jej do pokładu zwykłą Kropelką, należy ją bardzo mocno dociskać i kleić odcinkami co jakieś 2 do 3 centymetrów.



Teraz widać bardzo dokładnie ile "papki" jest na styku wręga - dno kadłuba Very Happy .



No, i plama, mocowanie rury rezonansowej jest za szerokie, nie zmieści się między mocowaniem szyby i numerka, a pionową ścianką pokładu.



Cóż, to już trudno, stało się, dobrze że sklep firmowy W&R jest blisko Very Happy , szybciutko obróciłem, i mam już drugi, węższy, teraz tylko troszkę przefrezuję aluminiowy teowniczek, odwracam gumowe amortyzarory i jest wszystko jak w książce Very Happy .



Wiercę otwory do odwodnienia modelu, tu widoczne jest odwodnienie kolumny steru,



a tu wyloty wody chłodzącej głowicę i rurę rezonansową.



Wycinam taśmę samoprzylepną, maskującą klapki trymujące, chwyt wody chłodzącej i ośkę steru przez pomalowaniem.

Być może, że jutro też coś zamontuję w tym okreciku, ale mam poważne obawy że go niestety nie ruszę, takie same obawy mam co do cyklicznego artykułu o 15 - nastkach, mamy wielką uroczystość rodzinną Very Happy , więc będę naprawdę bardzo zajęty. Myślę że po niedzieli dam radę to nadrobić Very Happy Very Happy Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 22:43, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 16:18, 13 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

ponieważ tankowanie będzie odbywało się za pomocą pompki, otwierany korek bedzie niepotrzebny, usuwam mimośrodową dzwignię rozpierającą korek i zastępuję go mosiężną śruba M4 (tło to oczywiście mój ulubiony materiał do budowy wyczynowych modeli pływających Very Happy Very Happy Very Happy ),



dzisiaj Dave miło mnie zaskoczył Very Happy , po wywierceniu otworów na króćce odpowiertrzające i podające ciśnienie do zbiornika, stwierdzam że istnieją w nim dwie pionowe przegrody uniemozliwiające swobodny przepływ paliwa z jednej strony zbiornika na drugą podczas zakrętów (zaznaczyłem je czerwonymi kropkami) i nie mogę w żaden sposób zainstalować w prawej części zbiornika króćca, w tym celu wiercę w górnej jego części otwór fi20mm.



Do jego zamknięcia przerabiam gumowy amortyzator na którym normalnie zawiesza się łoże silnika, w tym celu obcinam śrubę, wiercę na jej miejscu otwór fi6mm i wkręcam w niego śrubę, którą ścisnę tak zrobiony korek po włożeniu go w wywiercony otwór fi20mm.



Teraz mogę zamontowć w wywierconych otworach króćce, całą operację ilustrują kolejne zdjęcia, oczywiście na gwint i pod podkładkę nakładam klej, ja używam sprawdzonego Distalu.







Na dzisiaj to wszystko, następne odcinki po niedzieli, zapraszam Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 22:44, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:34, 13 Kwi 2007    Temat postu:

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko się bać. A okręt niczego sobie.Kiedy na wodę? S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 12:12, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

mam chwilke czasu, więc wstawiam zdjęcia z soboty, montuję wężyki silikonowe do instalacji wodnej,



wkręcam haczyki do mocowania komory pływakowej, są przeznaczone do wkręcania w drewno, i tu trafiły na swoje podłoże, oczywiście gwint smaruję Distalem,



teraz wiercę w pokładzie otwór fi 16mm, i montuję w nim zbiorniczek na olej do smarowania wału napędowego,





przykręcam płytkę z serwami w przedziale sterowniczym (radiowym),



powkładałem do modelu motor z wydechem, po niedzieli będę go montował Very Happy .



Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 22:46, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxpiecz
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łosice

PostWysłany: Nie 14:40, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Stasiu miałeś dzisiaj odpoczywać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 14:54, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Cześć,

no i odpoczywam, na 16-tą jadę na poprawiny Very Happy Very Happy Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 16:01, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Złóż życzenia dla Huberta i jego zony ode mnie Cool
Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 16:08, 21 Kwi 2007    Temat postu:

witam,

ponieważ pasek rozruchowy nie przechodził między dnem, a kołem zamachowym, zmieniłem jego profil i srednice, teraz pasek swobodnie spada z niego i idealnie pasuje do nowego rowka.



Wywierciłem także dwa otwory fi5mm w środku rowka koła zamachowego, które będą służyły do przykrecania sprzęgła, ponieważ fabryczne otwory do tego służące zostały częściowo usunięte podczas zmniejszania koła zamachowego.



Tak wygląda to zamontowane na silniku.



Zamontowałem końcówki popychaczy i popychacze sterujące gaźnikiem.



Cały zespół napędowy jest już w modelu.



Podłączony orczyk steru do serwa, popychacz ma prawy i lewy gwint, jest idealny do regulacji długości popychacza(wyrób firmy Profil).



Popychacze do napędu klap trymujacych, do orczyków serw łączone bez żadnych końcówek, są one tylko odpowiednio wygięte.



Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 19:58, 22 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

Wczoraj zrobiłem "trochę" komór pływakowych i dzisiaj jedna trafiła do Tornada Very Happy .



Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 18:29, 23 Kwi 2007    Temat postu:

Witam,

zdjęcie to wstawiłem z kilku powodów;

- chodzi o "malowanie" modelu, to jest najprostsza metoda malowania modelu, maluję cały model na jeden kolor (tu biały), zamawiam kwadraciki i napisy i naklejam to wszystko ma okrecik i już jest po sprawie, kazdy następny kolor to co najmniej dwa - trzy dni do tyłu,

-powróciłem do starych barw, właściwie do starego malowania, lubię powroty, jednak nie do wszystkiego i nie do wszystkich,

-no i wreszcie najważniejsze, ... mamy TEAM Very Happy , na razie jest nas czterech, ale zanosi się na więcej, niedługo się przedstawimy Very Happy Very Happy Very Happy .



Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 8 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin