Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

I.Budowa Tornad i nie tylko od podstaw.
Idź do strony 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 18:48, 02 Mar 2007    Temat postu: I.Budowa Tornad i nie tylko od podstaw.

Witam,

Przedstawię budowę najlepszego, bo konstrukcji Dave Marlesa modelu piętnastki i najdroższego, bo z najlepszych dostępnych materiałów i najlepszego i najdroższego jakie jest dostępne wyposażenia, bo pochodzącego z firm CMB, Prestwich i W&R. Tutaj będzie trochę mniej opisów, ale za to zamieszczę więcej zdjęć, które mam nadzieję zastąpią Wam wszelkie instrukcje. Dzisiaj zdjęcia modelu i zbiornika wyjęte prosto z paczki z Anglii.







Oczywiście wszystkie opinie o tym modelu i jego wyposażeniu są wyłącznie tylko moimi własnymi.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 19:54, 07 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 16:27, 04 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

Są dwie następne paczki, tutaj prezentuję część ich zawartości. Z Monza przyszedł najlepszy i najdroższy motorek plus króciec wydechowy, a z Golborne od mojego przyjaciela najlepsza na rynku rura rezonansowa do tego motorka, no i oczywiście jest ona najdroższa z dostępnych na rynku.




Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 23:17, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 0:02, 05 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

a ja idę dalej z moim Tornadem;






Tłem jest wspominany przeze mnie rysunek umozliwiający właściwe rozmieszczenie wału i łoża silnika.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 11:05, 05 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

wał i ster "przyfastrygowany". Very Happy













Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 21:44, 05 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

"fastrygowanie" łoża silnika.











Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 10:25, 06 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

obróbka zamontowanych klaszmentów żywicą z aerosilem.







Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 23:22, 20 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 17:19, 06 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

"zagubione zdjęcie", jest to fotka która miała być zamieszczona w pierwszym poście, dzisiaj "szczęśliwie" się "odnalazła" Very Happy Very Happy Very Happy .



Takie naklejki Dave ZAWSZE dodaje do sprzedawanych przez siebie kadłubów, warto je gdzieś na, albo w środku łódki nakleić i pomalować lakierem bezbarwnym, będzie to dowód na to że posiadamy oryginalny wyrób firmy Prestwich Very Happy Very Happy Very Happy !!!

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 21:55, 06 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 21:54, 06 Mar 2007    Temat postu:

Witam,

teraz wręgi, jesli mamy wzory to wystarczy je przenieść na sklejkę wodoodporną i wyciąć piłką włośnicową. Teraz tylko wpasować je do kadłuba i ... .







Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bolek
Brzęczek



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:33, 06 Mar 2007    Temat postu:

Hallo Marian,

a co masz na mysli, co jest lepsze i drozsze od hybrid carbon-aramid? Ewentualnie czyste wlokno weglowe, bo posiada najwyzsza wytrzymalosc.

Bolek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:49, 06 Mar 2007    Temat postu:

Sam węgiel jest bardzo kruchy. Z kevlarem i dobrą żywią jest bardzo sztywny i wytrzymały na rozerwanie.A jeszcze lepiej pomiędzy dwie tkaniny kevlar/węgiel włożyć tkaninę szklaną. Wtedy jest naprawdę super!!!!!!!! S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Brzęczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:56, 07 Mar 2007    Temat postu:

Witam
Cytat:
...od hybrid carbon-aramid

np. tkanina węglowo - vectranowa.
Często zamiast tkaniny węglowo - kevlarowej używa się tkaniny kevlarowo - diolenowa, która jest znacznie tańsza a wygląd ma identyczny jak tkanina węglowo - kevlarowa.
Co do samego węgla to jestem przeciwnikiem używania go w całym modelu, ale uważam, że węglowe wstawki (tkanina lub roving) w dnie są jak najbardziej wskazane, można też w celu usztywnienia dna wkleić tkaninę węglowa, wystarczy zwykła jednokierunkowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bolek
Brzęczek



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:28, 07 Mar 2007    Temat postu:

Hi Marian,

rozumiem ze Vectran jest to nazwa handlowa producenta, moglbys mi podac co to jest dokladnie. Oczywiscie tylko tak dla ciekawosci. Co do tkaniny kevlarowo-diolenowej to wedlug mnie nie wyglad jest decydujacy ale wlasnosci wytrzymalosciowe. Oczywiscie tkanina weglowa jest duzo trudniejsza przy laminowaniu i duzo, duzo drozsza, ale w sportach wyczynowych glownie to sie stosuje (jachty, auta, F1, rowery, samoloty itp).
Oczywiscie, by nie narazic sie na zarzut zadzierania nosa, zdaje sobie sprawe, ze mistrzem swiata FSR tez mozna zostac nie majac w modelu ani grama takich HiTech, ale w koncu modelarstwo jest sportem technicznym i przy okazji mozna tez poznac najnowsze technologie.

Pozdrowienia
Bolek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Brzęczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:19, 08 Mar 2007    Temat postu:

Witam

Cytat:
vectran to specjalnie modyfikowany kevlar. Dzięki specjalnym procesom technologicznym oprócz doskonałych parametrów wytrzymałościowych, posiada on (po przesyceniu żywicą) doskonałą sztywność porównywalną z czystym węglem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KW.Konrad
Nestor



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:00, 08 Mar 2007    Temat postu:

Stasiu z tą papką toś dał ciała ja bym ją natychmiast usunoł. tylko czysty laminat i 15 min pracy więcej a efekt końcowy nie porównywalny.Model z tak wypasionych materiałów nie powinien zawierać takich wypełniaczy i glutów jak na zdjęciu.Sory Stasiu nie pisze złośliwie poprostu wydaje mi się że nie przemyślałeś do końca tego tematu.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KW.Konrad
Nestor



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:07, 08 Mar 2007    Temat postu:

Stasiu tego rurka do naj naj motorka testowałem już w 2001 roku z tym motorkiem od twego Przyjaciela Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 1 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin