Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

7.Śruby napędowe.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:15, 22 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

czasami siedzę sobie i oglądam różne przedmioty, tym razem zastanawiałem się dlaczego śruby ze znaczkiem -PL- tak bardzo źle wypadły w naszych testach??? Wiedziałem jakie są, ale przypuszczałem że podczas kilku ostatnich testów wypadną nieco lepiej, a tu masz ... . Oglądałem jedną z tych śrub, a że robię się coraz bardziej ślepy jak kret, więc zrobiłem kilka fotek żeby je oglądać powiększone na ekranie. Kilka z nich wstawiłem żeby każdy mógł zobaczyć to co ja. Zdjęcia pozostawiam bez komentarza.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ta jest the big z rodziny peelek i bez -PL-, więc musi być nieco starsza(nie pamiętam nawet skąd i dlaczego ją mam?) ale widać na niej kunszt ręcznej roboty(moje wielkie uznanie) jej wykonawcy, ale chyba nieco przechwalony przez ich(-PL-ek) ślepych wyznawców. Widać również ... sorki napisałem że bez komentarza.

Po sesji zdjęciowej obciąłem śrubie dzióbek i wrzuciłem ją na wyważarkę ... maaasakra!!! To już nie komentarz do zdjęć, to relacja z kontrolnego wyważania.

Tak na marginesie, kto wyważa śruby?, ręka do góry, bo czytałem na jakimś forum i widziałem nawet zdjęcia wyważarek(ki), a mi jakoś nie udaje się wyważanie śrub z dzióbkami, mimo silnych magnesów w mojej wyważarce(fi12 x 12mm) zawsze te z dzióbkiem padają na dzióbek, nie chcą się kręcić i stać w poziomie. Pole magnetyczne neodymów jest bardzo silne ale skupione bardzo blisko magnesu i dlatego dzióbki przeszkadzają w wyważaniu. Jakoś u nikogo jeszcze nie widziałem śrub po ekstrakcji dzióbka?, jak to się robi z dzióbkiem???, proszę o porady tych co nie obcinają i wyważają, chyba że się nie wyważa? ... .

Następną śrubą jaką przedstawię będzie chyba kaziowa albo moja lub Dave MOCOM.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:16, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:47, 23 Sty 2010    Temat postu:

Nawet nie pamiętam odkąd w swoich śrubach nie mam dziubka.Dziubek w śrubach bardzo przeszkadza. Takie jest MOJE zdanie.S.G.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 23:09, 23 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

No tak, pamiętam że Ty zawsze miałeś śruby na zamek, ale do wyważania potrzebujesz chyba dwóch stożków na wałku?

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest moja wyważarka, bardzo stabilna z możliwością szybkiego demontażu. Montaż to włożenie wałków ze stali kwasoodpornej(nie magnesuje się) i dokręcenie czterech wkrętów dociskowych(krecików) M4. Po wkręceniu śruby na nagwintowany pręcik, kontrujemy ją koniecznie nakrętką.

Gdybym napisał że wyważam swoje śruby od bardzo dawna to bym zełgał strasznie, robię to za każdym razem od poprzedniego sezonu(2009), wcześniej sporadycznie. Jednak widzę wielką różnicę w pływaniu z wyważonymi śrubami. Do tej pory nie spotkałem ani jednej wyważonej śruby, nawet "prawie" wyważonej. Każda którą zakładam na wyważarkę ma jedną łopatę zdecydowanie cięższą! Różnie ten ciężar rozkłada się na łopacie, najczęściej jest to część zewnętrzna w miejscu krawędzi natarcia łopaty, no i cały czas mówię o śrubach MOCOM 2227. Z innych śrub raz tylko sprawdziłem jedną, czytaj w poprzednim poście. Wyważanie wymaga wyczucia i cierpliwości, nie zbierajcie zbyt dużo materiału podczas jednego pomiaru, należy robic to po troszeczku żeby nie przedobrzyć, bo trzeba będzie zbierać materiał z drugiej łopaty.

W następnym tygodniu będę miał podobne wyważarki w mojej ofercie z dodatkowym wałkiem do śrub bez gwintów(do haczek i offshore).

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:13, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:11, 24 Sty 2010    Temat postu:

W moich śrubach jest oywór 5mm. Wałek do wyważarki jest okrągły jak do hydro tylko mniejsze fi. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 10:10, 26 Sty 2010    Temat postu:

Też tak przerabiam moja 7,5. Śruby na zamek. Bardzo ułatwia to wymianę po kolizji Smile Jak pan przewierca śruby aby miały otór fi5 wykonany centryczne?? I jak szeroki jest rowek (zamek) w śrubie??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Wto 10:11, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:40, 26 Sty 2010    Temat postu:

Na pewno zostałbym od razu skrytykowany przez niektórych, ale na szczęście nie odwiedzają tego forum.Robię tak czy się komuś podoba czy nie. Mam kolego zestaw wierteł od 4.1mm do 4.9 i rozwiertak 5H7. Obcinam na tokarce dziubek zakręcając ją na wał i krok po kroczku rozwiercam ręcznie.Jak m mam możliwość zamówić u producenta śruby z otworem 5mm to tak robię. Ponieważ mam embargo na śruby z sygnaturą PL nałożone przez dealera (głupie co?) robię sobie sam.A śruby PL kupuję u Franka Wernera. Są nawet tańsze niż u nas. A zamek ma 3mm. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Wto 18:26, 26 Sty 2010    Temat postu:

mountain454 napisał:
Na pewno zostałbym od razu skrytykowany przez niektórych, ale na szczęście nie odwiedzają tego forum.


Hahahahahahaha!!! Odwiedzają, Stasiu, odwiedzają, tylko hipokryzja (i inne takie) nie pozwala im się do tego przyznać... Laughing Laughing Laughing Laughing

Pozdróweczka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 20:12, 26 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

Stasieczku, dzisiaj chyba się o tym przekonałeś Mr. Green Mr. Green Mr. Green (znowu dostałem linka), on tu cały czas czatuje i jak to już raz powiedziałem słucha wszystkiego jak świnia grzmotu Mr. Green .

Jak znajdę troszkę czasu to wstawię resztę zdjęć bo bardzo mnie ciekawi jedna rzecz w tych -PL-kach, może ktoś wie i mnie oświeci.

Pozdrawiam S.Cz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 23:00, 26 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

No i znalazłem chwilę czasu Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest obcięta śruba -PL- 5570, co ciekawe że obracając ją w tokarce na wale fi5mm miała tylko 0,2mm bicia na końcówkach łopat, zaś na osi widać mimośrodowo nawiercony otwór pod gwint. Wniosek z tego że łopaty są obcinane po nakręceniu na wał i dlatego nie biją, za to na wyważarce masakra. Jeśli ktoś chce wyważyć taką śrubę to musi niestety zniszczyć jej "poler".

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kiedyś zbierałem na pomostach na różnych zawodach poubijane śruby(-PL-), jeden z producentów chciał się dowiedzieć jaki jest skład chemiczny tych śrub i żeby zrobić analizę potrzebne było 100 gram materiału, poubijane śruby zostały stopione i wyniki analizy poszły do tegoż producenta Very Happy . Oto ten skład;

Skład procentowy śrub napędowych Wxxxx Kxxxxxxxxxxx.

Krzem Si - 13,23%
Miedź Cu - 1,325%
Żelazo Fe - 0,62%
Aluminium Al - 83,24%
Nikiel Ni - 0,601%
Magnez Mg - 0,394%
Mangan Mn - 0,249%
Cynk Zn - 0,129%
Ołów Pb - 0,096%
Cyna Sn - 0,053%
Chrom Cr - 0,016%
Tytan Ti - 0,014%
Stront Sr - 0,0005%
Wapń Ca - 0,0001%

Chłopaki z odlewni powiedzieli że używają prawie identycznego materiału do precyzyjnych elementów dla motoryzacji odlewanych na wtrysku.

Ale ja nie o tym, bardzo jestem ciekawy jak duża jest łopata śruby serii 70 z której robi sie kilka różnych rozmiarów śrub, po odlaniu, może ktoś wie albo ma zdjęcie? Na powyższych zdjęciach jest ubita 5470, jednak nie wykonczona po mistrzowsku i widać na niej zeszlifowane brzegi łopat, specjalnie zaznaczyłem te kształty na czerwono. Według mojej oceny to można z takiego odlewu zrobić nawet śrubę 5670 i też nabić na niej sygnaturę -PL-. Jeśli ktoś może mi pomóc w rozszyfrowaniu tej zagadki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:13, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 17:47, 29 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

Tym razem przedstawiam nówkę z pudełka -PL- 2027(Dave też niedawno po raz pierwszy wprowadził śrubę z takim oznaczeniem do sprzedaży, no bez tej peelki oczywiście ale bez GB Mr. Green ), właścicielem jest jeden z naszych modelarzy. Śruba jest nakręcona na wał kupiony od niemieckiego producenta za 18,00EURO.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia są dobrej jakości więc oprócz peelki i numeru widać również tajniki jej obróbki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdzaliśmy tę śrukę na mojej tokarce, właściciel nie ma takiej maszyny. Przystawiłem łopatę do noża.

[link widoczny dla zalogowanych]

Obróciłem wrzeciono o 180 stopni i sprawdziłem drugą łopatę. Top dzióbka też ma spore bicie.

Następnym razem chyba juz coś z MOCOMów.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:11, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 16:00, 30 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

jest już moja oferta wyważarki do wszystkich rodzajów śrub napędowych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lada chwila pojawi się na mojej stronie w nowościach. Wyważarka jest bardzo mała, jednak mieszczą się w niej wszystkie śruby używane we wszystkich klasach V,H i O.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 16:21, 30 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:26, 02 Lut 2010    Temat postu:

Witam

Stasiu, wyważarka ładna, ale pamiętaj, że ośka na której mocujesz śruby musi mieć bardzo dobrze wykonane stożki (najlepiej szlifowane, twarde i z bardzo małym promykiem na końcu). Przy wyważaniu śrub do hydro, zauważyłem że pole magnetyczne przyciągając jeden koniec osi do magnesu, niemiłosiernie wykorzystuje wszystkie błędy w wykonaniu takiego stożka i wprowadza „swoje” bicie a wyważana śruba kręci się w okół pozornej osi, a nie w okół fizycznej osi obrotu, co oczywiście sprawia, że nasze wyważenie jest do ...py.


Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:46, 02 Lut 2010    Temat postu:

Miałem kiedyś ośkę do wyważarki ze stożkami jak u Ciebie. Zrezygnowałem z niej na rzecz ośki szlifowanej. Dlaczego?. Zaraz powiem. Śruby do hydraków mają cechy odlewane na czole śruby. Nie ma płaskiej powierzchni na czole śruby co za tym idzie krawędź otworu jest nie równa. A stożek który powinien całą swą płaszczyzna dotykać krawędzi otworu tego nie robi. Najlepiej przetrenować samemu pod lupką. Miłego oglądania S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 13:00, 02 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

moje ośki były szlifowane, przed wystawieniem wyważarki jako mojej oferty zrobiłem sporo testów Mr. Green , poza tym moją wyważarkę testowałem cały ubiegły sezon. Gdzieś czytałem o stosowaniu gwintownika jako ośki, totalna bzdura, nigdy nie spotkałem takiego gwintownika który miałby idealnie zaszlifowaną końcówkę(mam ich sporą kolekcję, tych dobrych i tych zużytych), próby z gwintownikami zawsze kończyły się niepowodzeniem ze względu na zbyt dużą powierzchnię przylegającą do magnesu, tak więc ten co to napisał na pewno nigdy nie wyważał śrub w ten sposób, czego i ja nie polecam. Najmniejsze drobinki metalu które znajdą się na magnesie przy zetknięciu się z ostrzem ośki również w bardzo dużym stopniu utrudniają obracanie się śruby w wyważarce. Niektóre śruby mosiężne są wykonane z mosiądzu magnesującego się. to także bardzo utrudnia wyważenie śruby. Zbyt mocne magnesy robią to samo, zauważyłem że wolny koniec ośki powinien znajdować się w największej odległości od magnesu jak to tylko możliwe, wówczas ośka ze śrubą obraca się dużo łatwiej. Także im lżejsza śruba i im lepiej wyważona kręci się i zatrzymuje się czasami pod wpływem zbyt dużej siły magnesu zbyt szybko a więc zbyt silny magnes może wprowadzić nas w błąd. Stasieczku te numerki chyba trzeba zeszlifować i będzie po problemie.

Tak więc nie tylko wyważanie wałów korbowych niesie ze sobą problemy, wyważanie śrub to też dziedzina przy której też należy troszkę "posiedzieć" zanim zacznie się je w miarę dobrze wyważać.

Moje wyroby zawsze staram sie wykonać dobrze, co nie wyklucza popełnienia jakiegoś błędu, przy stożkach również ... .

Tu jest oferta wyważarki Very Happy [link widoczny dla zalogowanych] .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 13:02, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:37, 03 Lut 2010    Temat postu:

To nie jest Twój błąd Stachu. Tak też się robi i jest to dobrze. Tylko w przypadku śmigieł do hydro widać jest inaczej. podobne rozwiązanie widziałem w wyważarce do śmigieł lotniczych. Tam szlifowane ośki na nic by się zdały.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 8 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin