Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

7.Śruby napędowe.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 15:44, 12 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

Arka silnik nie zaznał zbyt wielu przeróbek, jest w nim tylko zmieniony dysk na zamknięciu do około 67 stopni. Natomiast model fruwa nawet na idealnym gładziku. Arek nie miał problemu z żadną śrubą oprócz 7ki, po zdjęciu gazu i po zwrotach model tracił prędkość i żadne zabiegi nie pomagały w ponownym jego rozpędzeniu, z -PL-ką nie miał takiego problemu a jego model też frunął.

Mój model miał odchudzone wszystko co jest tylko możliwe w zewnętrznym układzie napędowym(to co opisywałem na forum), lżejszy(mój) tłok, w silniku było zrobione według mojej oceny około 1/3 tego co zrobiłem na MŚ w Leno. Mój model nie miał najmniejszego problemu z żadną z testowanych śrub, po zwolnieniu do minimalnej prędkości(według mojej oceny do około 3-5km/godz) po nagłym dodanu gazu model w ciągu 2-3 sekund uzyskiwał pełną prędkość, z -PL-ką ten czas był minimalnie dłuższy, z 5 i 6ką prawie wyskakiwał z wody podczas takiego startu. Objętość komory spalania to 1,52ccm a więc stopień sprężania bardzo niski(10,87), normalnie stosuję około 12,36.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wyglądał tłok podczas tych testów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wyglądała tuleja, nie wiem ile mocy wyciekało przez te rysy ale chyba sporo. Myślę także że gdybym silnik normalnie sprężył i wymienił uszkodzoną parę to wyniki z moich pomiarów byłyby ciut wyższe, nie zrobiłem tego ponieważ testuję zmiany w moim motorku przy jednakowych ustawieniach.

Rura na długości 315mm. Nie regulowaliśmy w silnikach niczego, taki był zamysł naszych testów, wymienialiśmy tylko śruby. Być może gdybym się pałował przy każdej śrubie z gaźnikiem i rurą to wyniki byłyby troszkę inne ale nie o to tutaj chodziło. 5470 nigdy u mnie nie chodziła dobrze, zawsze miałem problemy z utrzymaniem modelu na wodzie, model kołysał się i starał oderwać lewą burtę od wody, moim zdaniem był to wynik niewyważenia albo zbyt dużej siły starającej sie odwrócić model na plecy pochodzącej od śruby, MOCOMY nigdy nie zmuszają mnie do ratowania się przed wywracaniem się łódki. Prędkości(radarem) mierzyłem kilkakrotnie(wszystkie pomiary są w tym temacie), najciekawsze jest to że między -PL-5470 a 5370 nie ma prawie różnicy w prędkości.

Prędkość 78km/godz zmierzona u Arka to był skok na falce, kiedyś podczas testów śrub na zawodach w Bydgoszczy miałem jeden pomiar ponad 80 ale to też był lot a nie pływanie. Pomiary powtarzaliśmy trzy do pięciu razy przy jednej śrubie więc ewentualne błędy były eliminowane, z wyjątkiem tych 78miu ze względu na lepsze samopoczucie Przemka Mr. Green , dla mnie ten pomiar jest bez znaczenia.

Mam te śruby, natomiast Dave rekomenduje dla 7,5 takie śruby;
7.5cc geared.(1.52:1 to 1.55:1)2025, 2026,2127,2227, chyba mam wszystkie.

Czekam na wyniki Twoich testów, a tak w ogóle czekam na wyniki z nadchodzącego sezonu, mam nawet w 7,5 swoich faworytów Mr. Green Mr. Green Mr. Green .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:00, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 16:33, 12 Lut 2010    Temat postu:

Która ze śrub 2028 - 2127 stawia większy opór dla silnika?? Dotychczas pływałem na Moccom 2028 to musiałem ją troszkę drapać na krawędzi spływu. I szukam śrubki która od razu będzie chodziła, bez skrobania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 19:23, 12 Lut 2010    Temat postu:

napiszę i ja jak to u mnie było i narazie jest Laughing . jak koledzy pamiętają mam czarną cmb , rurę jak bym nie kombinował zawsze najlepiej na 316 mm ,zanim zaczęłem kombinować z kątem wyjścia wału śruba 2127 pl ale gdy wykułem wał i zmiejszyłem kąt wyjścia śrubę przestał ciągnąć i dopasowałem marlesowską 1924 długość rury bez zmian

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:01, 12 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

obawiam się że w 7,5 bez drapania się nie obejdzie, chyba że Twój motorek będzie sobie radził z każdą śrubą, więc najpierw podrap motorek, a najlepiej pytaj tych którzy mają doswiadczenie, ja nie mam żadnego z tą klasą. Na pewno 2127 jest "cięższa" ponieważ ma większy skok i średnicę.

Mareczku, jeśli zmniejszyłeś kąt wału to trzeba było troszkę poprostować dno, może nie musiałbyś zmieniać śruby.

Cały czas walczę z moimi seryjnymi wyważarkami, dzisiaj chyba wreszcie dopracowałem ośkę do wyważania śrub z gwintem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Okazuje się że zbyt gruba ośka jest zbyt mocno przyciągana przez magnes i z tego powodu kiepsko się obraca i zbyt szybko staje. Zrobiłem więc ośkę jak na tym zdjęciu i teraz kręci się jak wentylator.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zauważyłem także że stalowy przedmiot dołożony do magnesu jak powyżej zwiększa jego siłę nie wpływając na obracającą się ośkę ze śrubą. Tak więc mam już pewność że zbyt gruba ośka nie nadaje się do wyważania śrub(dystans ze szkiełka eliminuje tę dyskwalifikację, tylko po co zawracać sobie tym głowę), a już na 102% nie nadaje się na nią żaden gwintownik Mr. Green , żeby się o tym upewnić opcję z gwintownikiem(kilkoma) też dzisiaj przerobiłem.

PS. W wolnych chwilach obrabiam zdjęcia z moimi MOCOMami.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 20:59, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 23:42, 12 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

wreszcie dostałem tego linka z wyważarkami Very Happy (wielkie dzięki), oto on;

[link widoczny dla zalogowanych]

No i wreszcie widziałem jak się wyważa bez ucinania dzióbków Very Happy Very Happy Very Happy .

Fajne są komentarze do tego przedstawienia Very Happy Very Happy Very Happy ... wyważarek. Ja mam co prawda zgoła odmienne doświadczenia z wyważaniem śrub ale każdy ma, i może mieć swoje zdanie i doświadczenia, cytat;

"Dawno nie uzywałem tej wyważarki ponieważ pływam na naszych wroclawskich śrubach a te jak pisałem wyważania nie potrzebują.
Co do wyważania śrub, to nie jest to chwalenie się jakością, lecz wynika to z samego procesu produkcji tych śrub. Forma jest wykonywana w taki sposób, że wzorcem jest tylko jedna łopata. obrobka mechaniczna jest przeprowadzana w taki sposób, że odlew jest centrowany automatycznie a ewentualne odchyłki są tak minimalne, że mieszczą się w granicach błędu. Każda zle obrobiona śruba wędruje z powrotem do tygla.
Meniu oczywiście będzie te śruby wyważal(najlepiej specjalnymi obcianczkami za 80 euro - Dalej Meniu są do kupienia ) I pamiętaj obcinamy prawą łopatę kiedy słyszymy wrrrrr... a lewą kiedy słychać brum brum... "

Teraz przynajmniej wiadomo już jak się te śruby wyważa.

Ja mimo wszystko gorąco i wszystkich zachęcam do wyważania każdej śruby którą zamierzacie użyć w swoim okręciku, zawsze.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 23:44, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 19:34, 13 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

Dzisiaj przygotowanie śruby do wyważania, wrócę się do rozważań o prędkościach mojego samochodu. Maksymalna prędkość to w porywach 150km/h, przyjmuję że 145km/h, z nie wyważonymi kołami rozpędziłem go zaledwie do około 110km/h, jakbym nie liczył jechałem o około 24% wolniej niż mogłem z wyważonymi kołami. Traktując koła w samochodzie jako śrubę w modelu zastanawiam się ile można zyskać na prędkości modelu zakładając na wał idealnie wyważoną śrubę, chyba nie aż tak duży procent ale jestem pewien że na pewno coś zyskamy Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

W uchwyt tokarki mocujemy twardy pręt z gwintem M5 i nakładamy na niego podkładkę fi5,1mm, podkładka zabezpiecza śrubę przed wgnieceniami w od szczęk uchwytu. Nakręcamy na pręt śrubę i teraz obcinamy jej dzióbek, róbcie to małym wiórkiem na kilka razy ponieważ pręt fi5mm może okazać się za mało wytrzymały i wygiąć się.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli otwór w śrubie był zbyt płytki nawiercamy nakiełkiem prowadzenie dla wiertła.

[link widoczny dla zalogowanych]
Wiertłem fi4mm przewiercamy otwór na wylot. Do aluminium używam wierteł o specjalnym kształcie i kątach dla aluminium.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie mocuję w uchwycie gwintownik maszynowy M5 i nakręcam na niego śrubę istniejącym gwintem i trzymając śrubę w dłoni gwintuję jej otwór do końca, wykręcam gwintownik zw śrubą, czyszczę narzędzie i otwór śruby sprężonym powietrzem i gwintuję następną śrubę. Do gwintowania używam denaturatu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Korzystając z okazji przetaczam w śrubie powierzchnię czołową która styka się z oporą na wale. Pamiętamy, opora musi mieć obydwie powierzchnie idealnie prostopadłe do osi wału, dotyczy to również śruby, jeśli jej powierzchnia czołowa będzie chociaż odrobinkę odchylona od pionu, śruba będzie biła, nawet jeśli jej otwór jest idealnie w jej osi a łopaty tej samej długości!!! Ponownie montuję w uchwycie pręt z gwintem i podkładką i nakładam na niego tulejkę długości około 5mm. Tulejka musi mieć równoległe płaszczyzny! Nakręcam śrubę od strony uciętego dzióbka i przetaczam jej powierzchnię czołową najmniej jak to tylko jest możliwe.

Na zdjęciach widzicie surową śrubę, przed obróbką jej powierzchni, jednak wy po takiej operacji możecie zabierać się już za wyważanie.

Dlaczego zależało mi na linku który umieściłem w poprzednim poście?, oczywiście nie dlatego żeby pokazać że na fw normą jest robienie z Menia wała(on nie jest niestety wyjątkiem), ale żeby każdy mógł zobaczyć te "wyważarki", Tak przy okazji, myślę że Meniu jest zawodnikiem który najdłużej wyważa swoje śruby, myślę także że spory procent szybkości jego modeli pochodzi właśnie od idealnie pracujących propelerków.

Poświęciłem odrobinkę mojego czasu żeby zobaczyć co się dzieje gdy założę ośkę(grubą) ze śrubą z dzióbkiem między blachy stalowe z przytwierdzonymi do nich magnesami, jeśli ktoś ma czas niech również zrobi takie doświadczenie.

Po tym doświadczeniu naszła mnie myśl że niektóre rzeczy można robić na użytek dyskusji na forum.

Jak ktoś to zrobi proszę się podzielić ze swoimi spostrzeżeniami, po co zawsze ma być na mnie.

Moim zdaniem wyważarka magnesowa musi być wykonana z materiałów które się nie magnesują a ośka w niej użyta musi mieć jak najmniejsze gabaryty żeby wytwarzać jak najmniejsze pole magnetyczne, myślę że może to być nawet drut stalowy fi1mm, a magnesy nie mogą być zbyt silne. Na zdjęciach mojej wyważarki wyraźnie widać że wyjąłem po jednym magnesie z każdej strony(były tam po dwa fi12mm x 6mm), okazało się że taki zestaw wytwarza zbyt silne pole i ośka jest przez nie za mocno hamowana.

Mimo że na zdjęciach widziałem śruby z dzióbkami wiszące między magnesami w żaden sposób nie udało mi się w ten sposób wyważyć żadnej śruby(mimo że dodawałem do istniejących sporawe magnesy z każdej strony, jak to mówił kiedyś Antoni, "żeby się osrał to tego nie zrobi".

Jak do tej pory nie spotkałem nigdy, ani jednej śruby, jakiejkolwiek firmy, której nie trzeba byłoby wyważać!!!!!!

PS. Mam nowe motto Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 20:58, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 22:59, 16 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

jeśli ktoś kiedykolwiek wyważał śrubę napędową, a jestem pewien że dla zliczenia tych zawodników starczyło by mi palców lewej ręki Mr. Green ten wie ile czasu trzeba poswięcić dla przyzwoitego wyważenia jednej śruby. Dzisiaj zrobiłem następny test wyważania.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początek zważyłem niewyważoną śrubę. Przez następne czterdzieści minut używając papieru ściernego 220 na gumówce i drobnego pilnika starałem się doprowadzić śrubę do stanu równowagi między magnesami. Pod koniec śruba zatrzymywała się w zasadzie w każdej pozycji. Jednak wydawało mi się że zatrzymuje się zbyt chętnie Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Postanowiłem zrobić następny test, wyciąłem krążek ze szkła epoksydowego grubości 1mm i włożyłem go do otworu w którym znajduje się magnes. Jak na powyższym filmiku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po tym zabiegu musiałem wyregulować odległość magnesów i przeszlifować drugi konieć ośki na dosyć ostry stożek. Wreszcie robocza część ośki zawsze była na płytce ze szkła epoksydowego.

No i okazało się że śruba wcale nie jest tak dobrze wyważona, następne piętnaście minut wystarczyło do wyważenia tej śruby na tak zmienionej wyważarce. Położyłem ośkę ze śrubą na pryzmach i uznałem że nie ma potrzeby żeby poprawiać wyważenie tej śruby. Tak więc dystans osłabiający siłę magnesu + cieniutka ośka + prawidłowe odległości między magnesami i wreszcie zaostrzony drugi, nie pracujący koniec ośki sprawia że taka wyważarka jest zdolna do wystarczającego wyważenia każdej śruby. 40 + 15 = 55 minut zabrało mi wyważanie jednej śruby, tu muszę dodać że nie jestem nowicjuszem i czynność ta nie sprawia mi dzisiaj większych problemów. Mam niestety obawy że modelarz, który będzie robił to po raz pierwszy będzie musiał poświęcić nieco więcej czasu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podczas szlifowania śruba straciła 0,3(4,93%) grama swojej masy. Podczas szlifowania radzę dobrze zastanawiać się nad miejscem następnego szlifowania, zresztą praktyka czyni mistrza Mr. Green .

Jeszcze rady dla tych, którzy chcą samodzielnie wykonać wyważarkę;

-według mojej praktyki polecam magnesy neodymowe ośrednicy 10mm i takiej samej długości,
-jeśli nie posiadacie maszyn do obróbki metalu, na ścianki boczne polecam sklejkę lub płytę z bakelitu czy innego "plastiku", wiertarką wykonacie wszystkie potrzebne otwory,
-do mocowania magnesów dobry będzie każdy klej dwuskładnikowy,
-niestety ośka musi być wykonana profesjonalnie, żeby uniknąć jej bicia,
-proszę o wzięcie moich poprzednich uwag o niektórych "wyważarkach" i materiałach do ich wykonania za w 102% sprawdzone. Nie dajcie także z siebie zrobić wała jak to próbuje się robić z Meniem i innymi użytkownikami jednego z for modelarskich na temat wyważarek i wyważania śrub, zresztą bądzcie zawsze czujni Mr. Green Mr. Green Mr. Green .

Jeśli macie jakieś pytania a nie chcecie się ujawniać w postach, chętnie odpowiem na każde pytanie na pw, malia czy przez telefon.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 20:55, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 11:10, 18 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

Były nowe testy śrub Mr. Green , Oto ich wyniki;

"Wyniki testów; [link widoczny dla zalogowanych]

MOCOM 2227 fi53mm - 77.7km/h,
IANS fi53mm - 78.6km/h,
IANS fi54mm - 81km/h,"

Są też zdjęcia;

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]





Bardzo jestem ciekawy czy będą także wysoko spolerowane.

No i jeszcze cena tych propelerków;

"54mm/53mm/52mm/51mm/50mm GPB;15.5O szt"
To jest 70,91PLN i 17,78EURO.

Nie wiem tylko dlaczego Ian podaje że 2227 mają fi 53mm, kiedy ja je mierzę to wychodzi 54mm.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 19:28, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 1:35, 19 Lut 2010    Temat postu:

Nasuwa mi się myśl, czy można porównywać prędkości podane przez Iana do WAszych. Jak widać ta sama śruba MOcom a prędkość prawie o 7 km mniejsza. NIestety na wodzie tego nie widać aby Ian był taki szybki. Nie wiem w jaki sposób mierzył swoją prędkość Ian.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:29, 19 Lut 2010    Temat postu:

Tak samo jak ty. Mnie dziwiło że twoja 3,5 jest tak samo szybka jak 15. Raczej Ianowi chodziło o porównanie śrub miedzy sobą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 11:40, 19 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

z moich obliczeń wynika tak, jeśli chodzi o śruby o średnicy 53mm;

78,6 - 77,7 = o 0,9km/h szybsza Iana śruba,

dla Iana fi 54mm i MOCOMa 53mm tak;

81 - 77,7 = o 3,3km/h szybsza 54 Iana.

Podczas naszych testów ta różnica wyniosła przeciętnie około 1 z kawałkiem km/h na korzyść 7-ki, myślę więc że jest tu jakaś prawidłowość, a że Ian ma taką prędkość to tylko pozazdrościć Laughing .

Zastanawia mnie tylko dlaczego wszyscy robią testy śrub dla piętnastek?, chyba że każdy traktuje tę klasę jako królewską, choć nie wiem czy to aby nie jest tylko jej polskie określenie. Troszkę zdziwił mnie fakt że Ian nie dołączył do testów "najlepszej na świecie, wysokopolerowanej" -PL-5470 Mr. Green Mr. Green Mr. Green ?, czyżby miał o niej podobne zdanie co ja???, albo jego pamięć jest podobna do mojej i dawno już zapomniał że taka jeszcze istnieje Mr. Green ?, muszę go przy okazji zapytać.

Ciekawe jest także czy te testy to sprawa polityczna?, i czy czasami Ian nie podpadł nimi zbytnio angielskiej braci fsr-owej, bo sądząc po naszym podwórku to nachlapał sobie równo, aż zacząłem się o niego martwić Crying or Very sad , choć sądzę że debilizm nie jest zaraźliwy i nie przeniósł się na wyspy brytyjskie.

Wiem na 102% że to co ma Ian na sklepie, to mimo ceny bardzo dobrze się sprzedaje, tak więc niektóre śruby mogą pójść w zapomnienie pomimo tego że takie śliczne ... , ale nie ma co dywagować, ponieważ rynek ma swoje prawa a wiemy doskonale że nawet najpodlejsza chińszczyzna ma swoich wielbicieli i nabywców więc nie ma się chyba o co martwić Very Happy .

Tak czy owak na rynku pojawiły się nowe śruby i nowe możliwości dla ich potencjalnych, szczęśliwych właścicieli, ja również przy najbliższej okazji zrobię stosowny zakup i zobaczę co mój model będzie wówczas wyprawiał, może nawet kupię je przed sezonem.


Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 11:44, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 21:41, 21 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

dzisiaj bez polityki Very Happy .

Wybrałem na nadchodzący sezon dziesięć śrub do swojego modelu, oczywiście MOCOM 2227. Obrobiłem je troszeczkę inaczej niż te na sprzedaż i zważyłem po kolei, średni ciężar jednej śruby to 6,09 grama. Przez parę dni kiedy frezarka chodziła na posuwie w międzyczasie wyważałem śruby. Kiedy wszystkie były juz wyważone ponownie je zważyłem, wyszła mi średnia 5,54 grama, a więc z przeciętnej sztuki musiałem usunąć około 9% jej masy. Zazwyczaj jest tak że ta "bijąca" masa znajduje się w jednej łopacie, czasami rozłożona jest na końcu jednej i na zewnętrznej części krawędzi natarcia drugiej.

Tak więc jeśli podczepimy(teoretycznie) na końcu jednej łopaty wyważonej śruby masę 0,55 grama to łatwo sobie wyobrazić z jak wielką siłą ten ciężarek będzie chciał się oderwać od łopaty przy 20000obr/min.

Ta siła to siła odśrodkowa, dla ciekawych jej wartości podaję wzór, [link widoczny dla zalogowanych]
Siła odśrodkowa jest głównie przenoszona przez panewkę przy końcu wału i w niewielkim stopniu przez łożysko podporowe wewnątrz modelu(na początku wału). Teraz łatwo już sobie wyobrazić dlaczego nie wyważone śruby potrafią zniszczyć każdą, nawet z kosmicznego materiału wykonaną panewkę. Im śruba bardziej bije tym krótszy żywot panewki i mniejsze obroty silnika, i mniejsza prędkość modelu, i mniejsze przyspieszenie modelu, i większe drgania wału napędowego, i ............... .

Mam w swojej kolekcji najlepsze jakie mogłem tylko wybrać wzory MOCOMów wszystkich rozmiarów, aluminiową i mosiężną 2227 "kaziową" i sześć różnych rozmiarów śrub wrocławskich. Niedawno wszystkim poucinałem dzióbki i po kolei sprawdzałem je na wyważarce, wszystkie biją jak jasna cholera, wszystkie bardzo chętnie i szybko ustawiają się w jednym położeniu.

Teraz przeczytajcie drugą część mojego motta.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 21:44, 21 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 10:42, 26 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

wyważam po kolei śruby z mojej kolekcji, jako pierwsza poszła do roboty -PL-2027 "meniowa", z jedną łopatką dłuższą o 0,35mm. Przed wyważeniem ważyła 5,15 grama, po wyrównaniu długości i wyważeniu 4,85 grama, cały ciężar został zdjęty z jednej łopaty, było tego tylko 0,3 grama co dało 5,83% ciężaru całej śruby. Czy ktoś pokusił się i obliczył siłę odśrodkową poprzedniego ciężaru z MOCOMów? Jeśli nie to przy okazji opublikowania następnych wyników wyważania podam te siły.

Podobno peelki nie muszą być wyważane, bo takie idealne, o MOCOMach już pisałem, żeby nie było że uparłem się na PL-ki Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 11:41, 26 Lut 2010    Temat postu:

Jeszcze nie spotkałem żadnej śruby wyważonej, są które biją mocniej i mniej.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 19:25, 26 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

Widzę że i tak nikt nie policzy tej siły więc podaję;

siła z jaką musi przeciwdziałać panewka wału żeby zrównoważyć siłę odśrodkowa w tych konkretnych przypadkach, 20000obr/min;

-średnia z dziesięciu MOCOMów 2227(średnica 54mm) wynosi 65,42 kilogramy,
- -PL-2027(średnica 51mm) wynosi 34,52 kilogramy.

Niespokojne zachowanie sie łódki, przechylanie się z burty na burtę to najczęściej wynik nie wyważonej śruby, te kilogramy bijące wraz z obracającą się śrubą robią niestety swoje. Meniu i ja już się przekonaliśmy i stwierdziliśmy; nie ma fabrycznych wyważonych śrub, wszystkie trzeba wyważać!!!

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 12:03, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 11 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin