Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

12.Wyważanie układu napędowego w piętnastce.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 0:03, 25 Sty 2010    Temat postu:

Cześć Adrian,

fajnie że jesteś, tu chyba nikt Cię nie obszczeka jak to ma w zwyczaju robić ten czerwony z fw w momencie gdy mu napiszesz coś co go boli(czytaj prawdę). Jeśli nawet to wykasuję, nie lubię tu tych co szczekają na kogoś bez powodu albo dlatego że im nie przytakują.

Czy wszystkie sprzęgła w autkach to sprzęgła odśrodkowe?, nie bardzo się znam na autkach. Musiałbym takie zobaczyć, może wrzuć jakiegoś linka ze zdjęciem.

Nawiązując do Twojego tematu, moim zdaniem moc na maksymalnych obrotach jest nam niepotrzebna, w wyścigu FSRV potrzebny jest maksymalny moment obrotowy przy średnich i początku wysokich obrotów, a więc charakterystyka mocy powinna być nie za stroma przy maksymalnych obrotach, a momentu obrotowego możliwie jak najbardziej płaska i umieszczona względem mocy w jej średnich i początku wysokich wartości. Reszta jest w tym temacie, wystarczy tylko uważnie poczytać. Niestety Adrianku nie wszyscy potrafią to zrobić, jest to dla nich zbyt dużym wysiłkiem, a wszystkiego co tu napisałem słuchają jak świnia grzmotu, pewnie już wiesz o kogo mi chodzi.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 0:05, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 11:24, 25 Sty 2010    Temat postu:

Cześć Adrian.
Też kiedyś o tym myślałem, ale w do FSR V 3,5 STD. Zmiana w aucie sprężynek miękkich na twarde czasami dawała wrażenie jakby miał 2 razy więcej momentu na dole:-). Niestety w autku Truggy jak silnik ma duży moment to sprzęgło potrafi się skończyć po 1 godzinie zawodniczej jazdy. W fsr myślę, że szybciej by się poddało - no chyba, że zrobić takie sprzęgło specjalnie do FSR z klockami łapiącymi pod włos (w autach zazwyczaj łapią z włosem) i mega twardymi sprężynami. Inna sprawa, że nasze motorki potrzebują momentu i mocy w średnich obrotach, a sprzęgiełko działa do ok 7000.

Jeśli starczy mi czasu (za miesiąc zmieniam miejsce zatrudnienia) to postaram się dorobić takie sprzęgło odśrodkowe wraz z ze sprzęgłem wału. Mam Webrę 20 z wałem samochodowym to będę miał, na czym przetestować


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Pon 11:31, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 13:23, 25 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

myślę że sprzęgło odśrodkowe wymusza ze względu na zasadę działania konstruowanie obudowy o dużej średnicy, według mnie jest to około 35-40mm. Jeśli jest tak jak myślę to ja na pewno zrezygnuję z takiego urządzenia w swoim modelu ze względu na duże siły odśrodkowe raz, a dwa że takie sprzęgło zmniejsza mi moment obrotowy, chyba że są to sprzęgiełka o średnicach rzędu 20mm, wówczas byłbym skłonny pokusić się o przeprowadzenie testów, jednak myślę że to lepsze przyspieszenie w autkach przy zastosowaniu twardych(mocniejszych) sprężynek to nic innego jak mniejszy lub krótszy w czasie poślizg sprzęgła i stąd wrażenie lepszego przyspieszenia(większego momentu), takie jest moje zdanie na temat tych sprzęgiełek. Jeśli możecie wstawcie jakieś foty albo linka i wymiary tych sprzęgieł, pls.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:24, 25 Sty 2010    Temat postu:

Twardsze sprężyny to sprzęgło wyże łapie. One się przeciwstawiają sile odśrodkowej. Mały silnik - moment wysoko położony, na dole raczej mizerny. Im później sprzęgło łapie tym dostępny większy moment obrotowy. Punkt załapanie reguluje się sprężynami jak i szczeliną między klockami a dzwonem. Średnica mi wyjdzie coś ok 25 mm. Do wyczynu się nie nadaje, do 3,5 STD - może, do zabawy będzie w sam raz:-)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Pon 15:32, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 18:10, 25 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

w takim razie wasze silniki są ustawiane na maksymalną moc na wysokich obrotach, wychodzi z tego że maksymalny moment obrotowy też jest dosyć wysoko na charakterystyce. Wiesz może na jaki procent są wyważone wały korbowe w tych motorkach?, bo po tym najlepiej będziesz wiedział na jakie obroty przypada maksymalny moment obrotowy. Silnik CMB91RS fabrycznie ustawiony jest na maksymalną moc na najwyższych obrotach, jednak diabli wiedzą na jakich bo fabryka nie dysponuje ani charakterystyką silnika, ani wykresem sprawności ani jakimkolwiek innym, a to co podaje na przykład Banaszak troszkę mi trąci chwaleniem własnego ogonka.

Jakiś rok temu próbowałem coś z tego wyrwać z fabryki ale powiedzieli mi że nie "hamują" swoich silników i nie mogą mi w niczym pomóc. Gdybym miał charakterystykę zewnętrzną silnika, co u nas prawie równa się charakterystyce na śrubie, mógłbym o wiele łatwiej dokonywać potrzebnych mi zmian w silniku. Jeśli moc ustawili na maksa to max moment jest również ustawiony bardzo wysoko i jeśli nie pogrzebiemy w motorku to musimy odpowiednio "ustawić" model do którego wkładamy taki motor i nie da się ukryć że ten model musi mieć dosyć dużo z wodolotu a nie ze ślizgu, co mi nigdy nie odpowiadało bo ostatnio lubię wyścig kończyć równo z gwizdkiem Very Happy .

Co do sprzęgła to za kilka dni będę mógł zaprezentować swoje najnowsze, zgodne z ustawieniem układu napędowego "po mojemu". Na razie muszę się obrobić z najpilniejszymi zamówieniami bo mi się za bardzo telefony grzeją Mr. Green .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 21:33, 25 Sty 2010    Temat postu:

A rożnie z tym wyważeniem. W chińskich motorkach jak wyjdzi etak jest. Ja używam silników RB. Obecnie RB S7, który wloże do mojego off-shore'a. Jest to silnik 7 kanałowy.
W wersji 3 portowej. Na hamowni maksimum mocy ma przy ok 25 tys obrotów, ale 80% max. momentu utrzymuje w zakresie od 12 do 28 tyś obrotów. Maksymalne obroty pod obciażeniem to 40 000/min. I to było czuć, bo silnik szedł z dołu jak dziki i nieżle się krecił.
W silniku 7 kanałowym który ma więcej kanałow , zmienione czasowanie wału i tuleji oraz inny procent wywazenia (wał jest o wiele lżejszy) rownież mam bardzo dobry dół i nie dostaje zadyszki powyżej 30 tyś.
W aucie terenowym zupełnie nic sobie nie robi ze zróżnicowania terenu - po prostu się wkręca i już. Ale firma RB słynie z tego i się tym chwali, że bardzo dużo uwagi poświęcają na wyważenie układu korbowego już na etapie projektowania silnika.

poniżej link do filmu jak chodzi topowy silnik off-road tej firmy: RB C6

http://www.youtube.com/watch?v=7QjNW2ix9PU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:12, 25 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

to wracasz do pływania, a co to za offshore?, robiłeś czy kupiłeś?

Ja pytam czy znasz procent wyważenia wałów w swoich silniczkach(piszesz że RB zmieniła je, ale z jakiego na jakie?), wyważony jest każdy, i ten na 35% i na 55% i na 80%, nie ma w silnikach jednocylindrowych pojęcia wyważony idealnie bo tego nie da sie zrobić. Idealnie a w zasadzie identycznie można wyważyć jedynie przeciwwagi w wałach jakie są w piętnastkach CMB i PICCO. To że wsadzili lżejszy wał to gwarancja lepszego wkręcania się(wyższego momentu obrotowego), ale zakres obrotów na jakich jest max zależy w bardzo dużym stopniu od procentu wyważenia tegoż wału.

80% momentu w tak dużym przedziale obrotów to świetny wynik, w dodatku że nie widziałem na tych filmikach prostych gdzie te autka mogłyby rozkręcić się na maxa.

Oglądałem te filmiki, dom wariatów, chyba już jestem za stary na takie szaleństwa, ale wyścigi zajefajne, chyba dają więcej adrenaliny niż nasze okręciki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 22:14, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:24, 25 Sty 2010    Temat postu:

Stasiu charakterystykę seryjnego RS'a możesz zobaczyć w dziale "nasze laboratoriu"
http://www.fsrvho.fora.pl/nasze-laboratorium,16/badania-na-hamowni,265.html
Wynika z niej, że seryjny silnik ma max moc przy 18 500 obr. a max moment przy około 15 500 obr. (pomiar na rurze Marlesa, )
Na rurze CMB max moc przypada na znacznie niższe obroty tzn 17 500 obr.
Widząc, na której rurze model szybciej płynie (Marles czy CMB) można łatwo wyciągnąć wniosek, że dobra rura zapewnia moc max. przy wyższych obrotach.

Wg mojej teorii lepsze osiągi zapewniają silniki o charakterystyce przesuniętej w kierunku górnych obrotów.
Nasze motory osiągają moc max po około 1,5 - 2 sek (pomiar liczony od 10 000 obr/min.) Jeśli jej nie osiągną w tym czasie to już wcale ze względu na zbyt duże obciążenie (no chyba, że falka itp)

Zatem przesunięcie wysokiego momentu na niższe obroty będzie skutkować niższą mocą max (mniejszą prędkością max) i żadna pociecha, że prędkość max uzyskamy po 1 sek a nie po 1,5sek.

Najprostszym sposobem przesuwania mocy silnika z niskich na wysokie obroty jest skracanie rury. Drugim zwiększanie kompresji. Przy obu operacjach trzeba jednak zapewnić silnikowi możliwość uzyskania wyższych obrotów. Jeżeli zwiększymy kompresje (lub skrócimy rurę) i silnik nie będzie miał wyższych obrotów dojdziemy do zjawiska spalania detonacyjnego i innych niekorzystnych efektów.

Oczywiście zawsze są jakieś wartości krytyczne, których przekroczenie spowoduje spadek mocy albo zniszczenie silnika.

Odnośnie sprzęgła odśrodkowego - myślę, że warto rozważyć inne rozwiązanie. Sprzęgło zero-jedynkowe i silnik pracujący non stop na max obrotach. Zwalnianie modelu realizowane byłoby przez chwilowe wysprzęglenie silnika.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pon 22:33, 25 Sty 2010    Temat postu:

WHITE&RED napisał:
Witam,

Silnik CMB91RS fabrycznie ustawiony jest na maksymalną moc na najwyższych obrotach, jednak diabli wiedzą na jakich


Stachu, nie wiem czy widziałeś charakterystyki CMBiarek zdejmowane na pierwszej hamowni Błaszczyków, może nie najdoskonalszej jeszcze, ale dającej powtarzalne wyniki... Tam wyraźnie było widać, przy jakich obrotach występuje maksymalny moment a więc pośrednio moc. Było równiez widać, że silnik Maciusia D., skrobany, miał te obroty przesunięte wyżej! A skoro uzyskiwał max momentu na wyższych obrotach, to kręcił śrubę szybciej i (teoretycznie) powinien płynąć szybciej... Rolling Eyes Pozostaje oczywiście kwestia przyspieszenia...

Sprzęgło odśrodkowe nie nadaje się wg mnie do naszych łódek z co najmniej 26 powodów... Laughing Laughing Laughing Ale nie bardzo chce mi się je wymieniać teraz, Ty na pewno również do tego dojdziesz, a masz najwyraźniej więcej czasu i chęci na pisanie...

Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Pon 22:35, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pon 22:58, 25 Sty 2010    Temat postu:

Hehe, pisaliśmy chyba razem, Zbychu... Smile Pozdrówka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 23:26, 25 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

na początek, wiem juz jak wyglądaja te sprzęgiełka [link widoczny dla zalogowanych] myslę że powinny pozostać w samochodzikach.

Oczywiście widziałem ten temat, widziałem również charakterystykę zdjętą z tych silników.



Jednak zazwyczaj wykres mocy i momentu nie wygląda tak jak na Waszym wykresie, tu obydwa wykresy są prawie identyczne, różnią się tylko wartościami. Bardzo dziwnie to wygląda na bardzo wysokich obrotach i to że obydwa silniki maja identyczne charakterystyki różne co do wartości, to samo z momentem, troszkę to mnie dziwi.



Tu dla przykładu wstawiłem typową charakterystykę silnika. Na waszej charakterystyce max moc prawie pokrywa się z max momentem.

Ale nie o to chodzi, dla mnie, o czym już wspominałem moment obrotowy powinien być bardziej płaski i ciutke przesunięty na niższe obroty. Zakładamy że max moc jest na 18800, ja chciałbym max moment widzieć na obrotach od 14 do 16 tysiącach. Nie wiem jak w tej chwili wygląda charakterystyka mojego silnika, byc może że max moment jest o wiele wyżej, jednak wszystkie moje działania idą w kierunku jak najlepszego przyspieszenia co mi się udało, a moc, więc i szybkość nic na tym nie straciła, mało, mam w moim motorku jeszcze bardzo duży zapas, pojemność komory spalania 1,52ccm co odpowiada stopniowi sprężania 10,87 i 320mm rury!!! Przy tak ustawionym silniku nie mam wielkich problemów w wyścigu, ani z przyspieszeniem ani z prędkością. Przed sezonem będę podczas testów zmniejszał te obydwie wielkości, mam nadzieję że jeszcze wzrośnie prędkość a przyspieszenie zostanie albo też będzie lepsze ponieważ kiedyś chcąć je poprawić zmniejszałem objętość komory spalania.

Fabryczny silnik CMB ustawiony jest według Twojej teorii Zbyszku, a jednak wielu zawodników stara się to poprawić, ja też co nie oznacza że byłbym szczęśliwy gdyby moje motory kręciły tylko do powiedzmy 19 tysięcy.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 9:14, 26 Sty 2010    Temat postu:

Heh na jaki procent wyważenie Panie Stanisławie... tego nikt nie powie, a juz tym bardziej producent który zarabia na tych silnikach Smile. Te silniczki naprawdę dobrze się krecą i chodza za gazem (te markowe oczywiście) ale ich - tzn. RB - żywotność jest dość słaba.
Powinien Pan tu wstawic dla porównania charakterystykę z typowego silnika...Hondy np. Type R lub starszych silników VTI. Bardziej przypomina ona charakterystyki Zbyszka. Czyli moc maksymalna i moment się prawie pokrywają się przy prawie maksymalnych obrotach (coś w okolicach 9000) a przez cały czas jest dostępne minimum 80% tego momentu.
Ciakawe charakterystyki są też na stronie [link widoczny dla zalogowanych] dotyczą silników 3,5 cm i mysle, że troszkę ośmieszają co poniektórych producentów np. Novarossi


Co do Off-shore'a to pisałem o nim Panu na mail. Prezent urodzinowy:-). Jak już pozbieram wszystke graty i dowiem się jak tu się wrzuca zdjęcia to przedstawię krótką relację z budowy w dziale Off-shore (równolegle tu i na FW).
A do pływania to wracam swoją drogą z off-shore czy bez Smile .
Cos tam próbowałem postartowac autami, ale nie podeszły mi i tyle (auta i ludzie). Kurz brud itd. - wole jezioro i słońce Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Wto 9:52, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:31, 26 Sty 2010    Temat postu:

Witam Wszystkich


Stasio, ta charakterystyka pochodzi z prostej hamowni inercyjnej, na której nie za bardzo jest czas wyregulować silnik przed pomiarem. Poza tym każdy punkt pomiarowy obarczony jest jakimś nie małym błędem i z tego też powodu charakterystyki te są trochę „oderwane od rzeczywistości”. Mam nadzieję, że już za niedługo, na hamowni nowszej generacji, będziemy mogli zdjąć trochę lepszą charakterystykę i porównać motorki ze sobą, z dużo lepszym skutkiem. Z tego co mi się już udało zobaczyć, to nowe wykresy faktycznie zaczynają przypominać wykresy teoretyczne, a z tego wynika, że nasze motorki jednak tak bardzo nie odbiegają od teorii. Jeszcze trochę pracy i coś z tego wyjdzie.

Tak na marginesie małe pytanko - czy do tej praski do składania wałów korbowych można użyć zwykłego lewarka samochodowego ?


Pozdrawiam

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:28, 26 Sty 2010    Temat postu:

Stachu. Dopiero teraz zobaczyłem Twoją praskę.MOIM zdaniem powinna stać do góry nogami tak żeby widać co się robi z wałem a nie lukać od spodu przez lusterko.Przynajmniej igły nie będą wylatać. Lewarek hydrauliczny na pewno będzie się nadawał.(przepraszam Stachu pytanie było do Ciebie). Ale myślę że praska zębata była by lepsza. Jest cały czas kontrola nad siłą wcisku. Zawsze można zmniejszyć lub zwiększy nacisk. W lewarku jest to trochę niewygodne.Spokojnie wały można składać na solidnej wiertarce stołowej.Wiem to z doświadczenia. A taką praskę z listwą zębatą na pewno można zrobić. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 10:42, 26 Sty 2010    Temat postu:

Witam,

Bartek, sprawdzić procent wyważenia to żaden problem, kładziesz wał na wyważarkę, może być najprostsza, nawet taka jaką ma Meniu i podwieszasz ciężarki, po czym wszystkie wartości wagowe do wzoru i liczysz. Warunkiem jest podstawienie do właściwego wzoru(for vertical engine), nigdzie w necie i w książkach go nie spotkałem(nawet u kultowego p.Sałka). Musisz pamiętać że im lżejszy wał to trudniej go doprowadzić do stanu równowagi, ale po kilkunastu próbach na pewno uzyskasz właściwy wynik.
Charakterystyka silnika zdejmowana z wału silnika a charakterystyka zdejmowana z kół pojazdu to dwie różne rzeczy, ta ostatnia jest prawdziwym obrazem dla użytkownika pojazdu, pierwsza jest nieodzowna dla projektantów pojazdów. Silniki o których piszesz wymagają wysokich obrotów żeby wyciągnąć z nich pełne możliwości a pojazdy zaopatrzone są o odpowiednie skrzynie biegów ustawiające max moment w takim miejscu żeby w każdym momencie dysponować dużym przyspieszeniem. Z tego co się orientuję to wasze samochodziki też mają przekładnie, one na pewno poprawiają przyspieszenia. W ślizgach to inna bajka, my nie mamy przekładni a jeśli to tylko reduktory i silniki należy ustawiać zupełnie inaczej niż w pojazdach. Dlaczego bolidy F1 maja olbrzymie przyspieszenia w ogromnym zakresie prędkości?, bo biegami z ich przekładni można obdzielić ze dwa samochody osobowe, dodaj sobie że są to odpowiednie przełożenia do każdej prędkości.
Wielkie dzięki za tego linka, z tych wykresów widać jak kiepską konstrukcją jest dwusuw, max momenty są bardzo nisko a górny zakres mocy może być wykorzystany jedynie w bardzo lekkich modelach i bez wielkich oporów mechanizmów i powietrza, u nas jest podobnie, tyle że opory zawsze są takie same, oczywiście wzrasta opór czołowy w miarę wzrostu prędkości ale ze względu na budowę łodzi jest on dużo mniejszy niż w przypadku samochodu.
Sorki za tego ofshore, teraz juz sobie przypomniałem. Masz rację, prawdziwy relaks to woda, u mnie również góry(norweskie Mr. Green ).

Maciusiu, wiem jak wygląda prototyp błaszczykowy, nie ma to znaczenia, również wykresy, najważniejsze tu jest to że można porównywać osiągi motorków lub jednego po każdym grzebaniu czy zmianie jakiegoś elementu. Sprawdzamy dziewicę, pogrzebiemy odrobinkę w środku, sprawdzamy i jest poprawa, grzebiemy dalej, niech ma, i to jest najwartościowsze jakakolwiek by on nie była, hamownia oczywiście Mr. Green .
Tak jest to najzwyklejszy podnośnik samochodowy.

Jeszcze o mojej idei i moim grzebaniu w motorku. Jeśli uda mi się spłaszczyć charakterystykę momentu a jednocześnie wydłużyć tę płaską część do miejsca gdzie silnik ma max moc to będzie to wielki sukces, dotychczasowe wyniki są bardzo obiecujące a do końca tuning pozostało mi jeszcze zmienienie kilku elementów w silniku. Myślę że na wiosnę silnik będzie gotowy do testów na wodzie a w międzyczasie mam nadzieję sprawdzić efekty mojego grzebania na hamowni Very Happy . Niestety nie mogę napisać wszystkiego, więc być może mój głos w dyskusji może wydawać się nieco dziwny ale niestety mam swoje tajemnice i nie chciałbym nikogo naprowadzić na to co robie w silniku(i wcale nie jest mi przykro z tego powodu Mr. Green Mr. Green Mr. Green ).

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 10:45, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin