Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

12.Wyważanie układu napędowego w piętnastce.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 23:12, 13 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

no właśnie, okręcik był uczony do w miarę normalnego motoru, a jak dostał lepszy do zaczął latać, nawet z klapą na maksa Very Happy . Z odejścia też byłem zadowolony, powiem więcej, zaskoczyło mnie ........

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Czw 23:14, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:53, 14 Sty 2011    Temat postu:

Podobuje mi się. Stachu . Zwróć uwagę na szerokość wału [po złożeniu.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Sob 18:10, 15 Sty 2011    Temat postu:

WHITE&RED napisał:
Witam,

[link widoczny dla zalogowanych]



Witam Stasiu,
przeglądałem twoje zdjęcia i zastanowiło mnie jedno. Czy przy wyważaniu wału należy uwzględniać dysk? Czy to nie wprowadza zakłamania wyniku obliczeń %? Zauważ, że dysk jest zmontowany z wałem z pewnym luzem. Przy pomiarze takim jak ty wykonujesz (jak przynajmniej się domyślam Very Happy ) statyczne momenty bezwładności dwóch brył (wału i dysku) się sumują. Zauważ tylko jedno, jak to wszystko zaczyna się obracać to każda z tych brył próbuje obracać się w około swojego środka ciężkości. Wtedy to już nikt nie wie jak tam rozkładają się siły a w dodatku dysk jest hamowany i rozpędzany 400 razy na sekundę. To o czym mówię dobrze widać na starym dysku (zabieraku) gdzie jest on wybrany. Moim zdaniem nie powinno się dysku uwzględniać przy pomiarze.
pozdrawiam tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:11, 15 Sty 2011    Temat postu:

A moim zdaniem trzeba, bo :
- wiruje caly czas z ta sama predkoscia katowa (zakładajac stałe obroty wału)

- nie jest rozpedzany i hamowany 400 razy na sek itd - napedza gop zanierak a hamuje go tylko sila tarcia na korzysc siły napedzajacej wiec przy stalych obrotach dysk stale jest oparty o jedna krawedz zabieraka, manipulowanie gazem niszczy ten dysk. Gdyby silnik mial stałe obroty to dysk pewnie szybiej by się przetarł niż wyrobił

- Najwazniejsze: dysk to masa wirujaca , ktorej SC nie pokrywa sie ze środkiem obrotu (wału silnika) a to jest tak jakbys ten 1 czy 2 gramy doczepił lub odjął z masy tłoka

Ciekawe tylko jak wyważyć silniki typu CMB valvola lub 45 VAC

Pozdrawiam
Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 22:52, 15 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

wały do trzyapółek typu valvola wyważa się w ten sposób że dzwonek(valvolę) wyważa się na 0 a właściwy wał na odpowiedni procent co jest dosyć trudne ze względu na jego budowę. Jeszcze trudniej jest wypełnić taki wał ale po pomyslnym wypełnieniu oryginału od Zenoah za pare dni podejmę się takiej próby Very Happy . Podobnie jest z oryginałem od Zenka, koło zamachowe i inne badziewia wirujące wyważa się na 0% a właściwy wał na jakiś procent, jest to też dosyć trudne gdyz te wały maja specyficzną budowę(niepełne przeciwwagi). Wał od Zenka i wał od CMB45RS(z dyskiem) i CMB91RS(z dyskiem), wyważone są fabrycznie na około 35% i ten fakt utwierdził mnie w przekonaniu że wyważam te wały łącznie z dyskiem, zresztą w niektórych silnikach stawidło(czyli dysk) są na trwałe mocowane do wału, nie mają konstrukcji pływającej jak to ma miejsce w większości silników z tego typu rozrządem. Kiedy sprawdzam wyważenie wałów od CMB45 i 91 bez dysków wychodzą mi bardzo dziwne procenty, więc myślę że i producent tak samo postępuje jak i ja, wał od PICCO90 też wyważony jest na 35% z dyskiem. Gdyby była możliwość wyważenia dysku na 0% można byłoby go pominąć tak jak dzwonek w valvolach, jednak takiej możliwości nie ma i moim zdaniem wyważanie wału korbowego z dyskiem jest uzasadnione.

-nie jest rozpedzany i hamowany 400 razy na sek itd - napedza gop zanierak a hamuje go tylko sila tarcia na korzysc siły napedzajacej wiec przy stalych obrotach dysk stale jest oparty o jedna krawedz zabieraka, manipulowanie gazem niszczy ten dysk. Gdyby silnik mial stałe obroty to dysk pewnie szybiej by się przetarł niż wyrobił
Nie bardzo Bartku wiem o co Ci chodzi w tych rozważaniach, sorki ale próbowałem kilka razy ......

- Najwazniejsze: dysk to masa wirujaca , ktorej SC nie pokrywa sie ze środkiem obrotu (wału silnika) a to jest tak jakbys ten 1 czy 2 gramy doczepił lub odjął z masy tłoka
Tak samo, możesz to udowodnić? bo i tego nie mogę zrozumieć. Według tego co napisałeś, to gdzie możnaby doczepić róznice wagi z przeciwwag wału korbowego?, tu już występują dużo większe masy?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:25, 16 Sty 2011    Temat postu:

Chodziło mi o to że dysk nie rozpędza sie i nie hamuje względem wału silnika (minimalny ruch jest wynikający z luzu występujący głównie podczas zmiany prędkości obrotowej silnika). A skoro jest to (wał+dysk) układ w przybliżeniu sztywny to możemy go uwzględnić przy wyważaniu.

"Tak samo"- może złe słowo, bo zależy choćby od tego czy silnik kręci się w prawo czy lewo (inne ułożenie względem czopu wału), stopnia wyciecia dysku itd itp. pozatym reszta sie zgadza. Dysk ileś waży ,a jest to w przybliżeniu 60% wycinek koła. Masa dysku której środek ciężkości (SC) jest odsunięty od osi obrotu wpływa na wyważenie tak jak dodanie lub odjęcie masy na wale czy tłoku, korbowodzie. Dlatego jest taka różnica w wyważeniu wału z załonym dyskiem lub bez. Oczywiście nie jest to duża masa, ale jednak % do %.

JEdnym słowem zdjecie dysku daje taki sam efekt jak zdjecie masy z którejść części wirujacej silnika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Nie 13:27, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:32, 16 Sty 2011    Temat postu:

A takie pytanie, jesli zdejmę masę z czesci wału w pobliżu czopa korbowodu to % idzie dół czy górę, a zatym czy zdolność do wkręcania się silnika idzie.... Pytam się tak z ciekawości bo stare CMB w porównaniu do RS miały badziej wypełnone wały, ale pewnie kosztem wyważenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 13:53, 16 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

to jest Bartku tak zwana dyskusja akademicka, ale w praktyce nie jest możliwe usunięcie dysku z układu wał, tłok i dysk. Ja myślę że należy go uwzględnić a nie "możemy". Procentowo dysk dosyć dużo zmienia procent wyważenia!, najlepiej to zobaczysz jak zrobisz sobie kilka symulacji, najlepiej na jakimś arkuszu kalkulacyjnym. Zdejmujesz jakieś masy z różnych części układu korbowego(teoretycznie) wstawiasz te dane do arkusza i juz masz jasny obraz ............

Na drugie pytanie to już musisz sam sobie odpowiedzieć, ja i tak bardzo dużo tutaj piszę ........... i myslę że gdybym to ja przeczytał to wszystko co jest napisane na tym forum to nie miałbym najmniejszych problemów z wyważaniem wałów korbowych w silnikach jednotłokowych. Wypełnienie wału nie ma nic do wyważenia, wał od PICCO90 i od CMB91RS wyważone są na taki sam procent a wał od pikusia jest bardziej wypełniony, jest jednak zależność w masie, im bardziej wypełniony tym cięższy.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 13:57, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:52, 16 Sty 2011    Temat postu:

Z tym że CMB no złoty i rs maja takie same tłoki i podobnej masy korby...ale to tylko gdybanie bo i tak mojego starego golda nie ma sensu już ruszać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 12:05, 17 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

nie mają takich samych tłoków .......................

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:26, 17 Sty 2011    Temat postu:

Oooo to byłem w dużym błędzie ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:31, 17 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 20:20, 13 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

chłopaki się zbroją Mr. Green , do tej pory przerobiłem już prawie dwadzieścia silników, dla pocieszenia zeznam że większość poszła za granicę.
Jeszcze wrócę do kolorów, w ostatnich dwóch partiach niestety nie było różowych Mr. Green Mr. Green Mr. Green

[link widoczny dla zalogowanych]

Czworaczki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu mieszanka kolorów, wały stare i prawie nówki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Strona 11 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin