Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

10.Eksploatacja i defekty silników.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 8:07, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Witam

Ja po swoich doświadczeniach z Gienkami, stosuję trochę inny skład paliwa. Giena w ogóle do swoich motorków zakazał stosowania syntetyków, i za każdym razem jak mnie podkusiło aby coś dolać, motor stanął dęba jak tylko poczuł w paliwie olej syntetyczny. Nie wiem do tej pory dla czego tak się działo, ale zaprzestałem już eksperymentów, doszło do mnie, że coś dobrego jednak w tej rycynie musi być, i trzeba ją lać. Aby jednak rura się tak szybko nie zapychała, od trzech lat do CMB stosuję praktycznie to samo paliwo:

Olej rycynowy - 8%
EDL - 5%
Klotz - 3%
Razem oleju - 16%
Nitrometan - 25%
Metanol - 59%

Wcześniej ponad 10 lat (łącznie z Mistrzostwami Świata) pływałem na 10% nitra, oleje tak samo, ale za namową Stacha dolałem nitra do 25% i faktycznie jest trochę lepiej. Ale nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Kiedyś nawet na zawodach w Bornem, pływałem na 0% nitra, silnik się trudno regulował, ale i tak bardzo dobrze pracował, a jeden z kolegów nie chciał wierzyć, że w paliwie nitra nie było.



Pozdrawiam

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:16, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Na Mistrzostwach Świata w Słowenii, nie pamiętam których przy dużych zakupach u D Marlesa powiedział na jakim paliwie on pływa. (liczmy że mówił prawdę). Od tamtego czasu niezmiennie pływam na takim samym składzie i nic się nie dzieje niedobrego.
klotz-8%
edl-4%
rycyna-4%
nitro-20%
metyl-64%
A faktycznie jak Maciek napisał "Gienki" nie tolerują syntetyków.Do Gienka leję Rycyny-16% Nitra 20% Metyl-64% S.G.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Śro 8:19, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 8:59, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Ja leję podobnie jak Staszek Cz

Rycyna 3%
EDL 6%
Klotz 9%
nitro 22%

Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje.

P.S My zabieramy ze sobą trochę czerwonego do Schwedt więc, nawet jeśli pogoda nie dopisze to nie zmarzniemy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi dnia Śro 20:34, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baca
Bzykacz



Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 10:38, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Adrian prawdopodobnie w dwóch wariantach smakowych...Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Śro 12:16, 29 Wrz 2010    Temat postu:

adi napisał:


Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje. Smile


Chyba, że tłok się przepali Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 13:03, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Nie przepali a pęknie Very Happy ale to była inna bajka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Śro 19:40, 29 Wrz 2010    Temat postu:



A co panowie na to powiedza? Wink
takie zolciutkie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henvis dnia Śro 19:43, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:41, 29 Wrz 2010    Temat postu:

To się Magena ucieszy z czerwonego.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 19:53, 29 Wrz 2010    Temat postu:

adi napisał:
Ja leję tak samo jak Staszek Cz

Rycyna 3%
EDL 6%
Klotz 9%
nitro 22%

Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje.

P.S My zabieramy ze sobą trochę czerwonego do Schwedt więc, nawet jeśli pogoda nie dopisze to nie zmarzniemy Smile

Ja widzę że Staszek ma inną ilość nitra więc nie to samo Wink

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 20:33, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Meniu czepiasz się Very Happy jest 22% bo tak łatwiej mi rozrabiać przy użyciu litrowej menzurki Wink

1,8L oleju
2,2L nitro
6 L metanol
razem 10L


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 21:15, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Może i się czepiam ale jak piszesz takie samo paliwo to ja to rozumiem inaczej. 3 % to nie jest taka mała różnica.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 9:11, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Witam,

Heniu, kiedyś kupiłem od francuskiego producenta jakieś wysokowyczynowe i wysokonitrowane paliwo zbliżone składem do mojego. Jednak widziałem wyraźną różnicę między osiągami silnika na jego i na moim paliwie, dlatego też do dzisiaj używam wyłącznie paliwa które sam mieszam, mam pewność że jest takie jakiego potrzebuję. Nie twierdzę że gotowe paliwa są oszukiwane proń cię boże ale większe zaufanie mam do siebie Very Happy .
Co do ilości nitra w paliwie, ile potrzeba go nalać do paliwa?, po paru latach wiem że zależy to od objętości komory spalania - to wiedzą wszyscy, ja natomiast mam jeszcze swoje doświadczenia z pasowaniem tłoka z tuleją. Jeśli pasowanie jest tak dobrane że tłok mocno klinuje sie w górnej części tulei to przy tej samej objętości komory spalania można dać go mniej, jeśli pasowanie to jest na tyle luźne że kręcąc końcówką wału tłok obróci się nam kilka razy to można nalać więcej nitra. Pasowanie to należy jednak tak dobrać żeby maksymalna szczelność tłoka z tuleją była na samej górze i żeby to zaciskanie się tłoka nie zabierało zbyt dużo mocy naszemu motorkowi. Jednak proszę uważać bo granica między właściwie dobranym pasowaniem a pasowaniem kwalifikującym tłok do kosza na aluminiowe odpady jest bardzo wąziutka i można sobie narobić niepotrzebnych wydatków. Jednak warto pokusić się zrobić to właściwie gdyż z moich doświadczeń wynika że tak zrobione motorki znacznie wyżej się kręcą niż te docierane w modelu i z dużą ilością oleju.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 9:17, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Meniu 3% NITRO robi różnicę?? W 15??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 10:07, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Bartek.Dzierbicki napisał:
Meniu 3% NITRO robi różnicę?? W 15??


Dokładnie,

Leon swego czasu powiedział, że ma 23% nitra, pytałem czemu nie 20% albo 25% a on że tak musi być. Jak dasz za dużo nitra nawet o te 3% a komora spalania będzie za mała masz spalony tłok w V15. Może nie ma to różnicy jak masz 0% nitra i 3%, ale przy wysoko nitrowanych motorkach ma to już znaczenie.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 10:10, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Eeeeeeeeeeee...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin