Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

IV. Nauka pływania modelu.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:54, 21 Lis 2009    Temat postu:

Jeden już mnie straszył i skończył na quadach Smile

Ale Twojego T5 to się bede bał, oj tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:17, 21 Lis 2009    Temat postu:

Zbychu. Mauro jeszcze nie wymyślił takiego motoru który poradzi sobie z tą łódką.Chyba że ????? Pitt wchodzi w większą klasę.(bierze przykład z najlepszych i to się chwali) Hi Hi HI Hi Hi Hi . S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:01, 22 Lis 2009    Temat postu:

Nawet jeśli nie utonie, znajdzie się silnik który ją rozpędzi na prostej to jeszcze trzeba jakieś odrzutowe silniki sterujące założyć żeby miała promień skrętu mniejszy niż Titanic.

Jest okazja udowodnić, że co ma pływać nie utonie (nawet kamień).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 16:25, 22 Lis 2009    Temat postu:

Moja nowa łódka nie ma pływać szybko, tylko SKUTECZNIE... A co to znaczy, to się sami domyślajcie... Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 21:21, 22 Lis 2009    Temat postu:

Witam,

bójcie się Piotrka i jeszcze paru bo klecą nowe T5ki, tyle że nic nie wiem o ich górkach i ssawkach, ale te górki to chyba muszą być, przynajmniej jedna Górka Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:41, 24 Lis 2009    Temat postu:

Witam Specjalistów od górek i pagórków

Ja swoje Tornado 5 tak jak Zbychu B. też zrobiłem na początku wg wskazówek D.Marlesa (bez poprawiania dna) no i zabrakło mi ze dwóch koników, aby wyrwać ten kadłub z wody. Dopiero po trzecim szpachlowaniu łódka zaczęła pokazywać dno. Z moich doświadczeń wynika, że płaskie dna szybciej pływają, ale też trzeba więcej „nawachlować” się gazem na zakrętach. Nie potrzebują także specjalnej fali, aby odkleić się od wody. Ssawki i kliny mają to do siebie, że działają jak są w wodzie, a jak tej wody nie dotykają, to ich siła działania jest zupełnie inna. Powoduje to, że model jak dla mnie jest za bardzo niestabilny (kolebie się na boki) i nigdy nie mam pewności czy sam z siebie nie przewróci się na prostej. Dla tego też ja preferuję proste (prawie proste) dno i dodatkowy zbiornik na paliwo w lewej burcie modelu jako dociążenie zamiast ołowiu (teraz mam tam 0.8 l paliwa).


Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 17:33, 24 Lis 2009    Temat postu:

Witam,

znowu przewaga prostej nad górką, o sorki, wybrzuszeniem. W czwartek podczas testów oddam stery Arkowi i zrobię parę zdjęć mojej łodki na prostej z górkami których do końca nie wyprostowałem Very Happy. Model na gładziku płynie prawie na wale, zresztą zobaczycie. Moje górki(czytaj ssawki) mają jeszcze około 2mm na wewnętrznych redanach, środkowej narty z zasady nigdy nie prostuję, uważam że ona jest odpowiedzialna na kolebanie się łódki na boki na równi z zewnętrznymi powierzcniniami modelu. W 4rce wyrównałem te miejsca równo z linijka i nie mogłem sobie dać rady z jej prowadzeniem, tak się bujała na boki. Szpachlę szybciutko zdarłem Very Happy .
Tak więc są Tornada5 i Tornad5, okazuje się że każde pływa po swojemu i kazde wymaga innego prostowania górek Very Happy .

Pozdrawiam Cię Stasieczku G. i resztę też Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 9:38, 25 Lis 2009    Temat postu:

Witam wszystkich

Stasiu w zasadzie masz rację z tymi górkami i dołkami. Jeżeli kąt wału jest dobrze trafiony do wielkości górek i ssawek, to model płynie całkiem dobrze. Składowa pionowa siły parcia pochodząca od śruby, ładnie wynosi model do góry tyle ile trzeba, i wszystko jest ok. Fakt, w zakrętach takie ssawki lepiej trzymają, niż płaskie dno. Poza tym przy „oderwaniu” modelu od wody można zaobserwować dość dużą wartość przyspieszenia stateczka co oczywiście cieszy, ale z kolei nikt (ze mną włącznie) nie wie, ile taki model stracił na starcie zanim silnik doszedł do wniosku, że już czas aby nasz stateczek od tej wody oderwać.
Płaskie dno jest łatwiej okiełznać, a cały jednak szkopuł polega tym, że górki i ssawki jest wbrew pozorom dość trudno pomierzyć, a wał wklejać ponownie w eksploatowanym już modelu to dla mnie jest istną tragedią. Do tego jak się dołoży naturalne krzywizny modelu nabyte podczas jego budowy, to czasami zgrzewka żywca jest mało, aby dojść co na co tak naprawdę i jaki ma wpływ.
I właściwie, a nawet głownie z tego powodu, aby nie popaść w alkoholizm, czasami prościej jest zrobić „na prosto” niż z tymi górkami wojować, a górki jak wiadomo do łatwych przeciwników nie należą.
Konkluzja jest taka moim zdaniem, że niestety dalej nie ma odpowiedzi na pytanie które dno jest lepsze: czy płaskie, czy krzywe. Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zady i walety, i z jednym i z drugim trzeba się trochę namordować, aby to dobrze pływało.


Pozdrawiam


Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:35, 25 Lis 2009    Temat postu:

Ale mi duszno. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 13:09, 25 Lis 2009    Temat postu:

Witam,

Stasieczku, otwórz okno Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:15, 25 Lis 2009    Temat postu:

Nie mogę bo jestem podziębiony i leżę w łóżeczku.(i szlag mnie trafia) S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 13:17, 25 Lis 2009    Temat postu:

No to zdrówka Stasiu, zdrówka Smile - nie mylić z toastem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:46, 25 Lis 2009    Temat postu:

Bardzo Danke. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Śro 14:55, 25 Lis 2009    Temat postu:

Stachu, naleweczkę jakąś zastosuj! Zdrówka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 8:49, 26 Lis 2009    Temat postu:

Stasiu i ziarenko pieprzu na pępek i .... drugim pępkiem rocierać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin