Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

7.Śruby napędowe.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 21:53, 09 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

Tomku, znalazłem w necie bardzo prosty i skuteczny sposób na dolegliwości wyważarek magnesowych do śrub Very Happy , oto link do filmiku wyjaśniającego całą sprawę;

http://www.youtube.com/watch?v=qs5bPY2tn1w

Sprawdzałem, działa rewelacyjnie, najlepsze jest szkło około 3mm grubości.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 22:38, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryszard Dziergwa - Pl-431
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 1:18, 10 Lut 2010    Temat postu:

Witam, pochodzę z „ południa” i poczytałem sobie troszkę w tym wątku o śrubach ‘ PL”, i stwierdziłem kolego Stanisławie , że bez komentarza krytyki z mojej strony , nie da się dłużej czytać tego,
a przyczynił się do tego mail , który otrzymałem z zagranicy ok.tygodnia po tym , jak
„Twoje” forum ukazało się na „wodach” Europy i nie tylko.
Od pewnego czasu usiłujesz udowodnić , że jednak „ na wierzbie mogą rosnąć gruszki”.
W twojej ocenie śruby „PL” w obróbce komputerowo-fotograficznej [ a wcześniej napisałeś
że sam nie wiesz skąd Masz jedną śrubę „PL”] , są krzywe , nie-osiowe, wymagające wielkiego wkładu , aby coś tam z nich zrobić , po prostu są do d…..
Ostatnia śruba w Twojej ocenie krytyki , to śruba 2027 , szkoda tylko że nie napisałeś
że zdjęcia pochodzą z łódki naszego Kolegi , Mistrza Polski w klasie FSR 3,5 [ pięcio-
krotnego z rzędu] , Menia , na których wszystkim dowala , mnie też , zresztą.
Szkoda że nie zacytowałeś Menia dyskusji na niemieckim forum dotyczącym nowej
Valvoli i testów właśnie na śrubie 2027 „PL”

Ja na przestrzeni ostatnich kilku lat , wszystkie sukcesy [ a nie było ich mało],które
uzyskałem w klasie FSR 7,5 dokonałem właśnie na śrubach z „PL”-ką , nie robiąc
praktycznie przy nich nic.

W jednym wątku piszesz że w śrubach „PL” trzeba poświęcić dużo czasu , aby z tej
Śruby „coś’ zrobić , natomiast parę postów wstecz , P. Duchiński pisze , że w śrubach
„PL” praktycznie mało co się robi , po prostu zakłada się i płynie , i o co tu chodzi???

Nie wiem skąd tyle krytyki pod adresem tych śrub , skoro dla mnie i wielu innych
zawodników w kraju i zagranicą są one naprawdę dobre.
Czy aby powodem nie jest to że pochodzą z Wrocławia , a może jest to Twój czysty zabieg marketingowy?
A wydawałoby się że powinno się promować to co jest bardzo dobre , Nasze , polskie.
W ocenie zawodników zagranicznych , ta ocena jest również bardzo dobra , potwierdzam
to faktem otrzymania już trzech maili w tym roku , z zapytanie czy mogę załatwić
Propelery „PL”-ki.

P.S. Wał napędowy , który widać w Menia stateczku kosztuje 14 euro , a nie jak napisałeś
18 euro.

Ryszard Dziergwa

c.d.n.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 20:28, 10 Lut 2010    Temat postu:

Panowie,
Zostałem wywołany do tematu to powiem jeszcze raz swoje zdanie i to jest moje tylko o śrubach PL.
Pływam na tych śrubach i są dla mnie do tej pory najlepsze, które miałem do testów. Nigdy nie testowałem Mocomów.
Śruba 2027, którą Staszek pokazał pochodzi ode mnie. Niestety niektóre ze śrub zdarzają się, że są nierówne łopatki po obwodzie, albo mi się takie zdarzają. Na 5 śrub które kupię i testuję, 2 są bardzo dobre. Jeśli mam czas to wszystkie śruby modyfikuję.
Pływam najczęściej na śrubach 2026 PL.

PS. Rysiek masz rację wał kosztował 14 euro, ale ty też pomyliłeś się i napisałeś 5 tytuł z rzędu? Question

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:12, 10 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

wreszcie ktoś odważny się pojawił w dyskusji, a Meniu faktycznie więcej razy zdobywał najważniejszy tytuł w swojej klasie.

To prawda że -PL-ki mają największe wzięcie i w wielu środowiskach są uważane za najlepsze, ale czy tak jest faktycznie? Jeśli dobrze się wczytasz w cały temat to może zauważysz że i na MOCOMach nie zostawiam suchej nitki. Jeśli byś jeszcze parę dni poczekał to zobaczyłbyś tu sesję(dawno zapowiadaną) zdjęciową mojego MOCOMa i wcale to nie ma być wychwalanie jej pod niebiosa.

Jaką masz pewność że śruby z Wrocławia poprawione według moich na nie narzekań nie dawałyby dużo lepiej, przecież są one tak „doskonałe” że nikt przy nich nic nie robi, tylko zakłada do modelu. Prawie nikt do niedawna nie piłował i nie wyważał żadnych śrub, moje artykuły na tym forum bardzo często skłaniają modelarzy do refleksji, do myślenia i z czego się najwięcej cieszę do działania, i dlatego tak wiele czasu poświęcam dla tego forum, nie tylko dla reklamy moich wyrobów jak twierdzi większość z tych nie pałających do mnie zbyt gorącą miłością.

Kilku z nas ma w swoich motorach nagrzebane prawie tyle co ja i mają to zrobione bezinteresownie, a na forum nie napisałem nigdy wszystkiego żeby nie wszyscy mieli do tego dostęp, ja decyduję kto zasługuje na te informacje. Gdyby nie mój temat o śrubach wielu z naszych dalej zakładałoby na wały mocno świecące 5470 i nie cieszyliby się osiągami swoich łódek jakie daje im MOCOM2227!!! i to bardzo cieszy!, nie to że ktoś się na mnie obraża i wzmaga swoją niechęć do mnie, akurat w tym wypadku guzik mnie obchodzi.

Od niedawna coraz więcej modelarzy pyta mnie o śruby z CTO(wynik jak sądzę wstawienia linku naszego forum u Roberta) a także o MOCOMY 2227, ale to jest głównie reklama dla Dave a nie dla mnie i dla wszystkich którzy chcą się rozwijać, ja sprzedaję znikomą ich ilość. Zresztą obecność naszego forum u Roberta to wielki plus dla naszej społeczności, takie jest moje zdanie, otrzymuję bardzo dużo e-maili z różnymi zapytaniami a także z podziękowaniami za to co tam znajdują(wszelkie polityczne wątki już dosyć dawno wyczyściłem), myślę że to też jest jakaś promocja naszej drużyny od efeserów.

W zasadzie skupiam się nad –PL-ką 5470(te mniejsze pomijam bo niewiele o nich wiem) i jej poświęcam najwięcej czasu i energii ponieważ mogę na jej temat powiedzieć bardzo dużo na podstawie moich własnych doświadczeń, dla mnie jest ona faktycznie do dupy i co więcej, mam pretensję do tych którzy zakrzykują naszych zawodników i przedstawiają –PL-ki jako najlepsze na świecie, wstrzymując niejednokrotnie możliwości tych co im uwierzyli bo odtąd niczego więcej nie szukają. Natomiast moje doświadczenia z innymi -PL-kami są takie jak opisuję, MOCOMY pozwalają silnikowi na o wiele lepsze przyspieszenia i są "lżejsze" dla silnika bez straty prędkości, pozwalają silnikowi wyżej się wkręcać. Wielu czołowych modelarzy stosuje właśnie te ostatnie nie zwracając uwagi na to że nie są wysoko wypolerowane. Mistrz Dave pływa na nich właśnie i chyba nikt nie może mu powiedzieć że jest cienki, od 2006 roku nikt nie jest w stanie pobić jego rekordu jednego okrążenia 14,81 sekundy!!! Chyba byłeś nawet świadkiem tych zmagań w Dingden, po skończonym biegu ktoś zapytał Dave, co ty tam masz?, on odpowiedział krótko MOCOM 2227!!! Jego śruby były niedawno modyfikowane po wprowadzeniu na rynek RS-ów. Zawodnicy angielscy pływają na MOCOMach, w tym Leon Morgan i reszta czołowych zawodników. Z MOCOMów sprzedaję najwięcej MOCOM 2227, niemieccy zawodnicy na początku sezonu kupują ich jednorazowo po kilkadziesiąt sztuk! Maciek D. na Węgrzech popłynął na MOCOMie!, w Leno Przemek dał ciała w eliminacjach tylko dlatego że dzień przed jego drugim biegiem eliminacyjnym uległ perswazji największego zwolennika wysoko polerowanych –PL-ek i wkręcił na wał właśnie taką świecącą, zrobił na niej 51 kółek(dzień wcześniej brał jeszcze ode mnie nowiutkiego MOCOMa na ten bieg!) i według mnie może za to podziękować temu co mu ją wcisnął, on już ma za sobą promowanie tego co polskie. Testy które kilka razy przeprowadzaliśmy mówią również same za siebie, te nie były sponsorowane i udział w nich brało kilku z naszych zawodników. Fakty, a nie wspomnienia co kto zdobył na wrocławskich śrubach, należy iść do przodu a więc cały czas szukać czegoś lepszego, kilku czołowych zawodników pływa na swoich śrubach, według mojej oceny bardzo dobrych, a jeszcze większa ilość nie trzyma się kurczowo naszych polskich. Masz rację, promujmy naszych zawodników, ale dlaczego oni muszą pływać na tych śrubach o których Ty myślisz skoro na innych mogą więcej osiągnąć?

Kto z zawodników pływających na –PL-kach robił testy innych śrub???, kto wie czy Ty nie byłbyś szybszy na jakiejś innej śrubie???, próbowałeś ... ? Pisząc tu o niedoskonałościach wrocławskich śrub do 15-tek chcę zwrócić uwagę naszych modelarzy na fakt że mogą być i dla nich jakieś alternatywy, nie tylko świecące śruby. Piszę tu także o tym że MOCOMy są bardzo kiepskiej jakości i trzeba je koniecznie poprawiać, tego jakoś nie potrafisz dostrzec, ale po tym masz śrubę która naprawdę daje a nie tylko się świeci i jest polska.

Wiele rzeczy na tym forum piszę dlatego żeby polscy zawodnicy coś z tego skorzystali i podnosili swój poziom, a więc zależy mi na lepszych wynikach naszej reprezentacji, ... śmieszne co??? Ładnych kilka lat temu kiedy Dave wypuścił na rynek fatalną partię swoich śrub(urywały się w normalnych biegach) na rynku na dobre zadomowiły się śruby z Wrocławia, u nas jakby od zawsze one właśnie brylowały w polskich modelach. Zastanów się i Ty, czy nie warto zrobić testów również w mniejszych klasach i sprawdzić czy aby jakieś inne śruby nie są lepsze, to przecież nie przestępstwo przeciw ich ślepemu wyznawcy.

Meniu również nie sprawdzał do tej pory żadnej innej śruby poza polerowanymi, kiedyś zachwycił się śrubą z CTO ale to już inna bajka, w tym sezonie będziemy testować na jego modelu także inne śruby.

Ejjjjjjjjj Ryszardzie, zdaje się że Ty znowu sprzedajesz śruby z sygnaturą –PL-?, nie mam co do tego 102% pewności ale to by mi wiele wyjaśniało, i Twoje oburzenie, i niechęć do dalszego czytania tego wątku również, i kto tu mówi o zabiegach marketingowych i promowaniu tego co polskie?

Jakie znaczenie ma moja pomyłka w cenie wału, nie rozumiem?

Pozdrawiam ze środkowej części kraju S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 0:48, 11 Lut 2010    Temat postu:

tak se myślę Laughing że na tych śrubkach i łódeczkach to się niespecjalnie znam ale prawdziwa cnota krytyk się nie boi a po drugie postęp bierze się stąd że zawsze znajdzie się jakiś nawiedzony człek Wink i widzi że można coś zmienić raz mu się uda raz nie ale jest postęp i coś się dzieje Laughing pozdrawiam wszystkich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Czw 16:24, 11 Lut 2010    Temat postu:

Ja widzę, że problem tu nie leży w tym co jest krytykowane i jak ale w tym kto to krytykuje. Kolega Stanisław jak wszyscy wiemy jest wybitnym zawodnikiem i również prowadzi firmę produkującą akcesoria do łódek. I według mnie w tym cały problem, zawsze ktoś będzie podejrzewał, że celem takiej bądź innej krytyki jest wyłączne efekt marketingowy. Przyznam, że trochę dziwię się koledze, że rozpoczął ten temat. Stasiu niestety nie jest osobą postronną, a produkty konkurencji zawsze łatwiej się krytykuje niż swoje. Ja osobiście ze względów „etycznych” nie odważyłbym się na tak szerokim forum krytykować produkty konkurencji, tego po prostu w biznesie się nie robi. Jeżeli to co powyżej napisał by ktoś nie związany z żadnym z producentów, poparł to testami, wtedy to można by uważać jako wiążące. Druga sprawa, że śruba śrubie nie równa, to nie jest w 100% powtarzalna produkcja, każdemu zdarzają się wpadki, skąd możemy wiedzieć, że dany egzemplarz nie był robiony „na szybko” bo już „ dealer ” wyjeżdżał na zawody? Takie jest moje zdanie na ten temat i wcale nie dziwię się Ryśkowi że się oburzył.
Ja osobiście też chciałbym przetestować w swojej łódce jeszcze przed zawodami MOCOM-y i PL-ki 2127. Mam nadzieję, że Stasiu i Andrzej sprzedają mi takie śrubki. Dotąd zawsze stosowałem śruby robione przez Kazia, z reguły z drobnymi korektami dostosowane do mojej łódki i motorka, czasami na poważne zawody śrubki z brązu. Te ostatnie śruby bardzo sobie chwalę, chociaż w momencie kolizji robią duże spustoszenie w łódce .
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 17:12, 11 Lut 2010    Temat postu:

Zauważ Tomku, że krytyka Stacha opiera się na DOŚWIADCZENIACH i porównaniach, które zresztą doskonale przedstawia... I nie wiem,czemu miałby tego nie robić na "szerokim forumnie" Very Happy. To, że sam trochę w tym "grzebie" nie ma nic do rzeczy. Bo jak coś jest do bani to jest do bani i koniec. A Stachu nie czepia się rodzaju czcionki w napisie PL, tylko pokazuje bardzo konkretne FAKTY. Moim zdaniem ma do tego prawo. A każdy ma prawo do własnego zdania... Very Happy Very Happy Very Happy
Chyba zaśmiecamy temat.

Pozdrówka dla całego SK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 19:00, 11 Lut 2010    Temat postu:

piotr nie wydaje mi się żeby to było zaśmiecanie , to jest po prostu całokształt tematu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 19:08, 11 Lut 2010    Temat postu:

Noooo... Laughing "Całokształt tematu" to przerabiamy już od jakichś 3-4 lat i nic dobrego z tego nie wynika... Temat tego wątku jakoś mi nie konweniuje z ostatnimi dywagacjami... Rolling Eyes
Może zamiast się oburzać ktoś inny zrobi równie solidne testy porównawcze i podzieli się z innymi ich wynikami? Przecież mogą być zupełnie inne... Ale przynajmniej dyskusja będzie na poziomie merytorycznym a nie ambicjonalnym. Chętnie poczytam i pewnie nie tylko ja...

Pozdrówka, Mareczku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:08, 11 Lut 2010    Temat postu:

przypuszczam, że większość z nas już dawno te testy wykonała i zna odpowiedzi, tylko, że temat jest "polityczny" i nie warto się do niego mieszać
testy, które przeprowadzacie, zresztą podobnie jak i moje / przetrzepałem dokładnie 3,5 i 7,5/ są podstawą tylko do sporych uogólnień i mogą ledwie sugerować zestaw śrub przydatnych do danej klasy przy typowej łodce dla danej klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 21:44, 11 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

no właśnie, temat jest polityczny a dyskusja zaczyna się zazwyczaj w momencie kiedy robi się gorąco i zasadniczy temat zostaje nieco z boku, jakoś o meritum nikt nie ma chęci czy odwagi. Za jakiś czas jak już wszyscy po kilka razy prześledzą ten temat poza tematem, wyczyszczę lub odśmiecę jak kto woli ten wątek, ale to jeszcze trochę potrwa, jeśli ktoś chce może sobie zapisywać lub przenosić co chce i gdzie chce.

Jeżeli jest tak że ktoś robił testy śrub na własny użytek to dlaczego nie miałby o tym powiedzieć, nie rozumiem, nie chce się komuś narazić?, komu?, mi to się buja, nigdy nie mam tylu śrub ile zamówię i zawsze mi ich brakuje więc niewielki sens jest w reklamowaniu moich MOCOMów, zresztą myślę że to nie mi można się narazić. Jednak Tomek ma rację że jeśli ja piszę to co powyżej skojarzenie może być tylko jedno, ale też nie dla wszystkich. A jeśli piszę tu coś o tym że robię to dla poprawienia wyników naszych zawodników to też zdaję sobie sprawę że część z czytających może mieć ataki śmiechu, tak więc każdy może mieć swoje własne zdanie na temat tego co tu piszę i o motywach jakie mną kierują. Ryszardowi również się nie dziwię, tym bardziej że to "konkurencja" i w dodatku znowu dostąpił łask sprzedawania -PL-ek, a to co tu jest do przeczytania w jego rozumieniu szkodzi jego interesom, bo w bzdury o promowaniu tego co nasze akurat w tym przypadku nie wierzę i jego głos traktuję tak samo jak to przedstawił Tomek, nie ta osoba w tym temacie.

Ryszard już dosyć dawno zapowiadał że "coś" tu napisze o śrubach ale mógł jeszcze chwilkę poczekać na posty o MOCOMach. Teraz troszkę głupio mi będzie wstawić tu to co mam już przygotowane, bo będzie to wyglądało że chcę kogoś ugłaskać. Jednak każdy powinien się już przyzwyczaić do tego że nie mam żadnych oporów do przedstawiania swoich opinii i że nie za bardzo mi zależy czy ktoś będzie mi stawiał piwo czy nie, i czy powie mi cześć na zawodach a w zamian za to będzie ogłaszał wszem i wobec że Cz. to złamany kutas. Niemniej jak znajdę troszkę wolnego czasu to spełnię swoją obietnicę i wrzucę tu obiecany materiał o MOCOMach.

PS.
Jeszcze raz wstawiam zestawienie z testów śrub.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli ktoś potrafi dokonać analizy tego zestawienia to i może zrozumie jaki jest mój cel w pisaniu o śrubie MOCOM2227 i -PL-5470, amen, jeśli nie to znaczy że jest "politykiem" i ma prawo mówić że wszystko co tu przeczytał to marketing S.Cz.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 21:01, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:55, 11 Lut 2010    Temat postu:

Wspominał Pan panie Staszku, ze zależy panu na przyspieszeniu, jest to dla mnie zupełnie logiczne.
Zatem do wyboru śruby proponuje posłużyć się urządzonkiem, pokazanym poniżej, które mi "podsunął" pewien forumowicz o ps. "Mike".
"Wynalazek" zapamiętuje Vmax.
Różnice we wskazaniu prędkości bieżącej z prędkościomierzem samochodowym wyglądają tak:
Dla merca "okularnika" 3km
Opla astry f 5km.
Ponadto sprawdziłem czy przyrząd nie opóżnia się w rejestracji zmiany prędkości., ot rozpędziliśmy auto do 100 i natychmiast auto zostało wyhamowane. Zarejestrował max bezbłędnie:)

Żeby "chwycić" max, proponuję zastosować następującą metodę:

Z prędkością "patrolową" zainicjować nawrót na lewej dolnej boi i na wyjściu odwinąć maksymalnie przepustnicę, w punkcie w którym chcemy uchwycić max w podstawie toru,gwałtownie hamujemy i odczyt gotowy.
Teraz powstaje pytanie: gdzie w podstawie toru ma być osiągana prędkość maksymalna,wszak płynąc dalej prosto mijając prawa boje model osiągnie większą prędkość?
Dlatego sądze że pomiary należałoby uzupełnić o odczyt z stoperka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wówczas wyjdzie która śruba dla kogo jest najlepsza
Dla mnie ZA 17 Laughing

Aha zapomniałem dodać, bawiliśmy się tym wynalazkiem z kumplem, strojac silnik 3,5 w autku.
Dystans 60 metrów, zmiana świecy zaowocowała wzrostem osiąganej prędkości po przebyciu 60 metrów o 5km na godzinę.

Rzecz niezauważalna dla oka, jak nie ma się punktu odniesienia, ale w wyścigu... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrian dnia Czw 22:57, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 10:34, 12 Lut 2010    Temat postu:

Witam,

trochę drogie to pudełeczko, do tej pory polegałem na swoim wzroku i odczytach z radaru, w autkach jest o wiele prościej to zrobić chyba że postawi się jakąś dodatkową bojkę. Ale myślę że niedługo i te sprzęty stanieją, może wtedy się pobawię?

Pomyślałem sobie że po telefonie komórkowym jest to następna doskonała smycz, patrzyłem na inne zastosowania tego urządzonka ... Very Happy .

PS.
Prześledziłem cały ten temat od początku i znalazłem bardzo dużo moich niepochlebnych opinii na temat MOCOMów, aż dziw mnie bierze że jeszcze dostaję je do sprzedaży, ... ale może już wkrótce Dave się wnerwi i ... . Ciekawe że nikogo z naszych to nie zabolało, może dlatego że nie polskie i że ja je rozprowadzam Rolling Eyes ?

Pozdrawiam S.Cz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:51, 12 Lut 2010    Temat postu:

Cieszy mnie fakt że Rysio znowu zajmuje się śmigłami. Myślę że już nie będę musiał chodzić pod zielony daszek po Nasze śruby.Szkoda tylko że poprzedni dealer tyle namieszał. Miało być lepiej a wyszło jak zawsze. Zapraszam Wszystkich do zrzucania kalorii po wczorajszym dniu.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pią 12:01, 12 Lut 2010    Temat postu:

Stasiu, przeanalizowałem wyniki pomiaru prędkości jakie wstawiłeś powyżej, wynika z tego, że Wasze łódki najgorzej płyną na „PL”. Ale zastanawiam się jaki jest tego powód? To że są do du.. może być jedno, to że Wasze motorki są inaczej „ustawione” i nie chcą ciągnąc „mocniejszej” śruby to może być po drugie. Zauważ Stanisławie że latająca łódka Arka nie straciła aż tyle prędkości co Twoja. Może Arek mniej ...wiesz co zrobił.. Very Happy Mam pytanie, czy regulowaliście coś w łódce (długość rury), czy tylko zmienialiście wiatraczki? Dobrze by było zmierzyć obroty silnika na danej śrubce, wtedy dużo więcej byśmy wiedzieli. Napisz mi na „pw” czy masz MOCOM 2127. Korzystając z propozycji MarkaZ i jego telemetrii chciałbym trochę się pobawić tą śrubką i może coś napiszę.
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski

Jeszcze jedno, ten radar czasami mierzy nie wiadomo co, wiem bo mam taki sam. Te 78 Arka to chyba jest błędny pomiar. 4km/h różnicy to jest prawie 5 kółek/30min


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TomO72 dnia Pią 14:15, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 10 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin