Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CMB35RSRing.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 35
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 19:47, 04 Lut 2011    Temat postu: CMB35RSRing.

Witam,

mam na warsztacie także i ten silnik więc przy okazji przedstawię go wszystkim w szczegółach.

Dane techniczne;
-pojemność - 35ccm
-średnica tłoka - 35,6mm
-skok tłoka - 34,8mm
-moc - 10/12KM
-obroty - 21000/22000obr/min
-waga - 3,6kg

[link widoczny dla zalogowanych]

Na pudełeczku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Prawy boczek.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lewy boczek.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przód, tył.

[link widoczny dla zalogowanych]

Góra, dół.

w następnych postach będzie rozbieranie motorka i niestety moje opinie o nim, też Mr. Green

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Sob 0:33, 05 Lut 2011    Temat postu:

piszę póóóóóżno ale merytorycznie , w jakiś materiałach spotkałem się że ma 14 ogierów ale i 10 może rozwiejesz te rozbieżności .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 10:28, 05 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

producent nie ma swojej strony, a dane jakie podają poszczególni sprzedawcy silników CMB, różnią się między sobą i to czasami dosyć znacznie. Przykład masz w mocy, od 10 do 14KM, to baaaardzo dużo.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 12:05, 06 Lut 2011    Temat postu:

Marek,
A ja widziałem wkatalogach ze silniki 4,6 (samochodowe) mają po 4 PS Smile po czym na hamowni wychodzi że mają coś ok 1,5-1,7. A te 14 ps pewnie wzieło się z tego ze pojemnosc jest 2x15 plus 5 , a skoro cmb 15 ma ok 6-7 (teoretycznych) koni to ktos sobie tak skalkulował....tak mi się wydaje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 13:48, 06 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

jak widać podawane dane nie mają często nic wspólnego z rzeczywistością.

Następne zdjęcia z rozbierania następnym razem a dzisiaj pierwszy kwiatek z tego silnika. Oczywiście korbowód jest jak w piętnastce tej firmy krzywy Crying or Very sad .

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie mam nic innego do mierzenia w tym zakresie więc użyłem suwmiarki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak więc pomiary nie sa zbyt dokładne, ale różnica jest wyraźna, na moje oko około 0,075mm, niby nie za dużo ale efekt jest taki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dwie strony korbowodu, należy zwrócić uwagę na stopę korbowodu,

[link widoczny dla zalogowanych]

tu widać to wyraźniej, jedna strona jest idealnie "fabryczna", na drugiej zaś są wyraźna ślady walki z powierzchnią przeciwwagi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla tych co mają kłopoty ze wzrokiem, specjalnie zrobiłem te zdjecia, bez komentarza .......................... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 19:16, 14 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

dalsze rozbieranie motorka.

Konstrukcja silników firmy CMB, począwszy od silnika 45 aż do 35 niwiele różnią się od siebie, oczywiście detale ze względu na róznice gabarytów i sposób działania mają niewielkie różnice ale zasadniczo idea jest we wszystkich ta sama.

[link widoczny dla zalogowanych]

Głowicę "trzymają" cztery długie śruby M5.

[link widoczny dla zalogowanych]

Chłodzony jest kolektor wydechowy od spodu i od góry wraz z bokiem głowicy. Płaszcz wodny uszczelniono gumową uszczelką, więc jest dosyć duża możliwość zwiększania stopnia sprężania.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa tylna karteru także mocowana na cztery śruby, gaźnik odizolowany(od wpływu wysokiej temperatury) od karteru podkładką wykonaną z teflonu?, niestety śruby mocujące gaźnik przekazują część ciepła z karteru na gaźnik. Gaźnik uszczelniony z podkładką cienkim oringiem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta pokrywa tylna.

[link widoczny dla zalogowanych]

I małe zbliżenie. Ciśnienie i podciśnienie doprowadzone do pompki gażnika z kanału płuczącego baaaardzo dużym króćcem i grubym wężem. Otwór wokół zabieraka dysku przeogromny.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa tylna od środka.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dysk, konstrukcji jak to u CMB, należy uważać przy jego montownaiu gdyż zabierak jest usytuawany centrycznie na wale.

Pozdrawiam S.Cz,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 19:20, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 22:13, 16 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

dzisiaj demontujemy zapłon i pokrywę przednią silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

zrobiłem wreszcie formę do wypełniania przeciwwag wału korbowego, jest wielka, ciężka i ma dużą objętość wtrysku Crying or Very sad .

[link widoczny dla zalogowanych]

Wczoraj wypełniłem moje trzy wały do piętnastki, jeden od Zenka, no i tego olbrzyma po lewej(CMB35RS), m a s a k r a !!!!!!!!!!!! Muszę troszkę przerobić formę gdyż podczas wtryskiwania wyszło że jest kilka błędów i za bardzo muszę się przy tej czynności namordować.

Porównanie wielkości mówi samo za siebie. Po przerobieniu formy, myslę że otwór po przeciwnej stronie czopu korbowodu, też będzie wypełniany.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 15:53, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Nie 15:48, 13 Mar 2011    Temat postu:

a ja dalej nie wiem ile to daje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 15:59, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

tyle co widziałeś w Tychach w moim okręciku Very Happy .

Trochę nie po kolei, wał korbowy 3dziestki5ki.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie ma o czym pisać, to też jest wał "wyczynowy". Mr. Green , odległości między przeciwwagami(bardzo małe) wykluczają wypełnienie przeciwwag na całej powierzchni koła.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 18:54, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Nie 16:02, 13 Mar 2011    Temat postu:

no ta. ale to nie bylo TYLKO wypelnienie walu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 16:22, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

tu masz o tej reszcie .......................... Very Happy

http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr-v-15,4/10-eksploatacja-i-defekty-silnikow,413-135.html

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Nie 17:03, 13 Mar 2011    Temat postu:

zaczynam sie czuć jak bym film na polsacie oglądał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 17:57, 13 Mar 2011    Temat postu:

A jakie to odczucie jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Nie 18:19, 13 Mar 2011    Temat postu:

polsatu nie masz ? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 35 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin