Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4.Klapy trymujące.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:14, 22 Sie 2007    Temat postu:

Brakuje mi jednej wypowiedzi na temat klap trymujących i dział im poświęcony można odłożyć do archiwum. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:33, 22 Sie 2007    Temat postu:

Witaj,

zaciekawiłeś mnie Stasieczku, mianowicie ... ?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:22, 23 Sie 2007    Temat postu:

Miałem na myśli Maćka Duchińskiego. Kilkukrotny Mistrz Polski. Pływa z klapką i tyle. A Ty miałeś kogoś innego na myśli??????????????? S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 21:24, 23 Sie 2007    Temat postu:

Witam,

okazuje się, że ta cała "dyskusja" o klapach i nie tylko prowadzona przez płot, była dla mnie osobiście bardzo pozytywna. Zeby nie pisać bzdur takich jak dla przykładu o mikrodrganiach, zmuszałem sam siebie do szukania rozwiązań i opinii na tematy o których akurat się dyskutowało u najlepszych w naszym sporcie na świecie. Te mailowe rozmowy z nimi bardzo wzbogaciły moją wiedzę i czasami dosyć radykalnie zmieniły moje opinie na niektóre sprawy. Dotyczy to również stosowania klap trymujących, nie znaczy to wcale, że to co napisałem będę w jakikolwiek sposób korygował, ale dzisiaj jestem coraz bliżej momentu kiedy zainstaluję jedną klapę w swoim modeli. Oczywiście po zakończeniu nauki pływania Very Happy .

A na opinię Maćka cały czas czekam Very Happy Very Happy Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 12:14, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

coraz więcej klap typu "Costa" widać na zawodach w różnych modelach.



Ta klapka ma napęd bezpośredni(mechanizm cepa).



Jak widać na tym zdjęciu klapki sa luźno zawieszone na zawiasach. Ta ma dodatkową regulację wychyłu śrubką wkręcaną w klapkę.





Napęd mimośrodowo-cepowy, niewiele odciążający mechanizm serwa. W przedziale radiowym zabiera dużo miejsca. Mnie rażą wyjątkowo duże szczeliny między klapką a kadłubem.



Napęd klapek linkami od napędu mechanizmów w rowerach, także bezpośredni. Centralna klapka zaopatrzona w płytkę stabilizującą kurs modelu, czyżby nastąpił ich powrót. Ja też dostałem zamówienie na takie klapki z finami.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 18:13, 16 Paź 2007    Temat postu:

Witam,

prawie na każdej imprezie znajduję jakąś nowość, tym razem były to klapy trymujace umieszczone symetrycznie po obydwóch stronach narty.





Jednak nie liczcie na mnie, musicie sobie sami wymyśleć kiedy i w jakim celu należy je używać.



Tu widzicie następny przykład centralnej klapki napędzanej linką rowerową.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 22:48, 22 Sty 2009    Temat postu:

Witam,

drugi z dawno zapowiadanych wyrobów firmy WHITE&RED, klapka trymująca dla 15tek i 35ek.







W zasadzie nie ma co o niej pisać, wymiary są na zdjęciach. Klapka wykonana z PA6 a oś ze stali kwasoodpornej.

Mechanizm napędzający przedstawię jutro.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 0:18, 25 Sty 2009    Temat postu:

Witam,

dzisiaj mechanizm napedzajacy ten typ klapek trymujacych i nowe zdjęcia klapki.



Widok klapki z góry.



Widok od dołu.



Widok z boku, klapa całkowicie uniesiona.



Widok z boku, klapa całkowicie opuszczona.





Mechanizm napędowy klapki trymującej, zastosowano w nim dzwignię i koło mimosrodowe z ertacetalu. Całkowite wychylenie klapki to około 5-6mm przy 100 stopniach wychylenia serwomechanizmu z dzwignią długości odpowiadającej dzwigni w mechaniźmie napędowym. Moim zdaniem do napedu klapy o wymiarach 40 x 60mm należałoby uzyć 4-6 kilogramowego serwa.



Zamontowana klapa w kadłubie.



Klapa z zamontowanym mechanizmem napędowym, możliwe jest zastosowanie koła mimosrodowego o mniejszej(20mm) średnicy. Jednak w takim wypadku konieczne jest zastosowanie małej kosteczki dystansowej z duraluminium na końcówce klapki zmniejszającej dystans między mniejszym kołem a płytką klapki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek Stelmaszyk
Brzęczek



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:47, 15 Lut 2009    Temat postu:

Stasiu nie doczekam się chyba Crying or Very sad Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 15:39, 15 Lut 2009    Temat postu:

Witam,

sorki Wojtuś, wczoraj miałem gości walentynkowych Very Happy .



Zrobiłem tylko jedną taką klapkę do swojego modelu, stara poszła na złom.



Materiał który był zbędny usunąłem frezem palcowym zachowując bardzo dużą sztywność konstrukcji.



Widok zmontowanej klapki.



To jest maksymalne wychylenie klapki w dół. Konstrukcja klapki pozwala tylko na takie wychylenia.



Widok klapki od góry.





Klapka przyfastrygowana w modelu.



Widok od tyłu, poprzeczna ścianka nie pozwoli dostać się wodzie do komory pod jej ruchomą częścią co może zapobiec jej wyrwaniu przy ewentualnym odwróceniu się modelu rufą do kierunku biegu. Daje też możliwość zastosowania mniejszego koła mimośrodowego.




Maksymalne wychylenia klapki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 15:40, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek Stelmaszyk
Brzęczek



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:25, 15 Lut 2009    Temat postu:

Myślałem że to będzie blisko tuż przy samej rufie ale i tak jest super Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 18:38, 15 Lut 2009    Temat postu:

Witam,

jest blisko, zobacz klapkę od góry( [link widoczny dla zalogowanych] ), ona jest gruba w środkowej części i jest blisko pawęży. Fakt że te zwężenia mogłem zafrezować w drugą stronę, wówczas nie byłoby tego złudzenia że jest daleko.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 18:39, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 22:28, 19 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

wszystkie zdjęcia w tym temacie niestety zginęły, jeśli kiedyś mnie natchnie to może coś uzupełnie?

Dzisiaj wrzucam moje najnowsze klapki, wzorowane na klapkach modelarzy z HongKongu.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przełożenie dźwigni 2 : 1, więc nie trzeba do napędu takiej klapki montować super mocnego serwa, ja stosuję GWS-y.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:07, 20 Lut 2011    Temat postu:

Witam (lepiej późno niż wcale)
Moim skromnym zdaniem, ta konstrukcja jest najbardziej zbliżona do ideału. Jak dla mnie klapka powinna bez luzu wychylać się w obie strony (ja mam +/- 4mm). Na początku wyścigu mam ją podniesioną na maxa, a na końcu gdzieś koło zera albo troszkę w dół

Pozdrawiam

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Nie 12:26, 20 Lut 2011    Temat postu:

widzialem ze najczesciej sa odchylane tylko w dol, bo w gore i tak jest docisnieta ))
Na forum angielskim zadalem pytanie: jak waga modelu dziala na szybkosc? Model na starcie jest o 1/3 ciezszy!
Otrzymalem jedyna odpowiedz, ze na to sa klapy trymujace...
Czy lekki model musimy hamowac w koncu wyscigu???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin