Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2.Trochę teorii - zanim wkleimy wał, łoże silnika i ster.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 22:06, 20 Sty 2009    Temat postu:

Witam,



silnik i podpora łożyska wklejona.



Do klejenia kołków użyłem żywicy epoksydowej Epidian53 z utwardzaczem IDA z dodatkiem mikrobalonu. Podczas pracy takiego zestawu nie wydziela się tak przykry zapach jak w przypadku zastosowania utwardzacza Z-1, poza tym dajemy 40% utwardzacza co wydatnie zwiększa objętość żywicy. Obudowa łożyska "wrocławska", zastosowałem do jej mocowania śruby M4 z łbem stożkowym ponieważ dają one gwarancję że obudowa będzie ustawiona zawsze w tym samym miejscu co nie jest bez znaczenia dla bicia wału. Zwykłe śruby nie daja takiej gwarancji bo zawsze maja niewielki luz w otworach.



Widok od dziobu.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 22:07, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej343
Buczek



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:58, 21 Sty 2009    Temat postu:

Stachu,ale ja widzę tu sam karter.
Pozdrawiam
Andrrzej Lewandowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 0:26, 25 Sty 2009    Temat postu:

Witam,

Andrzejku, na start założą chyba kompletny motor Very Happy .



wszystkie kołki oblaminowałem kawałkami tkaniny aramidowo-węglowej.



Zamontowane łoże, zbiornik i łożysko oporowe.



Szczegóły mocowania wyposażenia modelu.



Oblaminowana klapka trymująca.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 23:23, 12 Lut 2009    Temat postu:

Witam,

zmodernizowałem troszkę moje nowe łoże do 15-tnastki. To tak dla Menia i trochę dla oka i picu bo pierwsze są również zaje/sztywne.



Warstwy tkaniny układane w formie, niektóre maja inne ilości tkanin węglowych i węglowo/aramidowych.



[link widoczny dla zalogowanych]



Łoże wykonane do nowej pietnastki dla zawodnika który w tym roku po raz pierwszy wystartuje w tej klasie.

Pozdrawiam S.Cz,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:46, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 18:56, 15 Lut 2009    Temat postu:

Witam,

moje łoże różni się ilością tkanin i ich kolejnością ułożenia.

[link widoczny dla zalogowanych]



Włożyłem do niego trzy warstwy tkaniny węglowej, dwie aramidowo-węglowej i dziesięć warstw tkaniny szklanej. Usztywnienia z rowingu węglowego i aramidowego.







Kompletne z kołkami i gumami waży o 15 dekagramów mniej od mojego najnowszego łożą z aluminium Very Happy ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i jest zaaaaaajebiście sztywne!

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:46, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bolek
Brzęczek



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:53, 15 Lut 2009    Temat postu:

Hallo Stasiu,

loze super, tylko mam niejakie obawy o mozliwosc powstania odksztalcen sie w miejscu gdzie przykrecone sa lapy silnika. Poniewaz lapy silnika leza bezposrednio na zywicy, wedlug mnie moze nastapic pod wplywem sil, drgan i temperatury jej odksztalcenie w tym miejscu a w rezultacie poluzowanie srub mocujacych.Wg. mnie silnik powinien byc przykrecony bezposrednio do plytek ktore widac od spodu, te zas wlaminowane do loza wczasie laminowania w formie. Z reszta tak chyba bylo wykonane loze Macka.

Pozdrowienia
Bolek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 10:20, 16 Lut 2009    Temat postu:

Hi Bolek,

myslałem o dodaniu cieńszych blaszek od góry, na których opierałyby się łapy silnika ale rozmawiałem z Anglikami(oni stosują węglowe kątowniki) i oni twierdzą że nic się nie dzieje na powierzchni laminatu. Warunkiem jest prawidłowe dokręcenie łap do łoża, zresztą to samo dotyczy łoża wykonanego z aluminium. Jeśli praktyka pokaże co innego przyjdzie czas na modernizację, to znaczy na dodanie tych blaszek od góry ale jestem dobrej mysli. W tej chwili kilka egzemplarzy jest już w modelach i z nastaniem sezonu dowiemy się jak one się sprawują Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 20:51, 02 Kwi 2009    Temat postu:

Witam,

następne nowe łoże do piętnastki, nowością są jego elementy mocowane do dna kadłuba.



[link widoczny dla zalogowanych]

Łoże wykonane jest z PA6, jest nieco grubsze a jego szerokość zwiększona dla poprawienia sztywności. Niestety zmuszony byłem wyfrezować miejsce dla części obrotowej WRa w prawym kątowniku.





Blaszki mocowane do dna kadłuba wykonane są z blachy kwasoodpornej o grubości 2mm. W ich wyginanych częściach specjalne otwory do zalania ich żywicą co zwiększy sztywność konstrukcji.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:45, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 13:28, 24 Cze 2010    Temat postu:

gdybym miał robić nową łódkę napewno bym skorzystał [link widoczny dla zalogowanych] , biorąc oczywiście pod uwagę walkę o wagę ,opór i km/h . Wink pozdrawiam wszystkich tnących wodę Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marek żebrowski dnia Czw 13:31, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin