Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budujemy model(e) HYDRO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> TEAM ADRENALINE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 23:34, 10 Kwi 2008    Temat postu:

hejka zobaczcie na te predkosc Hydro moze wasze tez tak beda dawac
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pią 10:22, 11 Kwi 2008    Temat postu:

Lepiej! Very HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobert73
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RASZYN/WARSZAWA

PostWysłany: Nie 16:00, 20 Kwi 2008    Temat postu:

Górek dzisiaj wodował ''new''Hydro-15 , ale nic więcej nie powiem i nawet filma i zdjęcia mamy , a ja z Mareckim za tydzień idziemy wodować hydranty , mam nadzieje że się nie porozjeżdżamy bo Stacha plynie bardzo szybko , szybciej niż najszybsza w polsce

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bobert73 dnia Nie 16:05, 20 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobert73
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RASZYN/WARSZAWA

PostWysłany: Pon 23:31, 21 Kwi 2008    Temat postu:

A teraz z przyjemnością pan G. woduje hydranty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
bój się Zbyszek a Ty komandor bierz się do roboty żebyś do Bornego zdążył
_________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pią 14:35, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Witam.

Mam takie pytanie do wszystkich Kolegów startujących w haczkach.
Sezon już się prawie zakończył, niektórzy myślą już o następnym - ale nikt ze startujących w klasie H ( mimo, że brak nowych chętnych do tych startów i przez to dziwne ostatnio rzeczy się dzieję na MP ) nie propaguje w żaden sposób tej klasy.
Oczywiście ktoś powie, że nie ma czasu na pisanie poradników lub przyjedź na zawody, to pogadamy.
O ile pierwszy argument jeszcze zrozumiem ( aczkolwiek o V-ach udało się zebrać na obydwu forach bogatą wiedzę ), to w drugim przypadku na zawodach nie dowiemy się nic o trickach konstrukcyjnych, które mogą nam być potrzebne w czasie budowy modelu. Druga sprawa, że jako nowicjusz czasami zostaje się dyskretnie spławionym Confused.

Czy coś stoi na przeszkodzie, abyście sprzedali na forum trochę swojej wiedzy, aby promować także tą klasę ? Czy nie dałoby się założyć wątku, np. ABC haczek ? Bardzo przydatne byłyby na początek szczegółowe ( z bliska ) zdjęcia Waszych modeli ( zdjęcia z odłegłości kliku metrów w rzeczywistości oprócz pięknego widoku nic więcej nie wznoszą ). Z dokładnych zdjęć czasami więcej można wywnioskować niż z samego opisu.
Więc Panowie - nie muszą to być super poradniki od ręki - baza wiedzy sam powoli będzie się uzupełniać podczas kolejnych pytań i mam nadzieję odpowiedzi.

Bardzo przydatne byłyby na wstępie informacje w dwóch wątkach:

Budowa:

- Modele sami budujecie, czy są kupowane ( mile widziane adresy w internecie ) ?
- Jeżeli budujecie, to z jakich planów ( gdzie można je dostać ) ?
- Z jakich materiałów jest budowany kadłub ( np. boki - sklejka grubość 2mm , dno - sklejka grubość 3mm, itd. Very Happy )
- Czym zabezpieczacie kadłub przed wodą ( zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz ) ?
- Z jakich materiałów są robione pływaki ( technika ich budowy ) ?
- Z jakich materiałów są belki/pręty/rurki ( nawet nie wiem, jak to się fachowo nazywa ) mocujące pływaki ( aluminium , węgiel) ?
- Czy osłonę silnika sami laminujecie, czy też jest kupowana ?
- Dlaczego łoże silnika przykręca się do kadłuba plastikowymi śrubami a nie metalowymi ?

Jest wiele tego rodzaju pytań ( nowe na pewną pojawią się u każdego w kolejnych krokach podczas budowy lub przygotować do budowy haczki ).

Drugi wątek - Starty:

- Jak wygląda od początku do końca start na zawodach. Jest zegar , jest na nim zaznaczony wycinek czasowy- ale po co, na co, itd. Question Dla niewtajemniczonych to wielka niewiadoma. Czy ktoś opisałby krótką relację od momentu wejścia na pomost, do zakończenia startu, co i kiedy można i powinno się wykonywać, co się dzieje podczas zatrzymania łódki, itd.

I oczywiście jak najwięcej zdjęć Very Happy .

Dodałem kolejne pytania:

- Jak uszczelniany jest przedział radiowy ?
- Gdzie zaopatrujecie się w wały giętkie, elementy steru i napędu ?
- Jakich klei używacie do klejenia kadłuba i pływaków ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax98 dnia Pią 18:20, 10 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pią 18:26, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Piotrze, mamy w planie takie wątki. Ponieważ jednak jest to jeszcze obszar wiedzy tajemnej mało zbadany i jak sam napisałeś, czasu jest zawsze za mało - jakoś ciężko to idzie. Ale z pewnością w tym roku drgnie, oczywiście nie natychmiast i nie wszystko naraz.
Na początek powiem Ci tylko, że modele, którymi pływamy są wzorowane na typie SGX Eagle, którego twórcą jest Andy Brown z USA i które są dobrym standardem (hihi) światowym. Taki wzorzec został zakupiony w USA (chociaż to nie takie proste...) i od tego zaczęliśmy. W tej chwili nie umiem Ci podać innych źródeł zakupu, ale może ktoś z Kolegów... Na pewno warto zajrzeć na [link widoczny dla zalogowanych]
Kadłuby budowane są ze sklejki, ale Francuzi np. mają również konstrukcje laminatowe. Osprzęt (mówimy na to hardware) robi się we własnym zakresie, pewnie można też nabyć u jakiegoś koreańca lub innego kitajca. Nasz Kolega i lider tej klasy, Maciek D., zrobił nam serię osprzętu, którego nie powstydziłby się Mistrz Świata i cała reszta... Pełna profeska!
Planów żadnych, o ile wiem nie ma, chociaż podobno ktoś coś znalazł w necie i nawet próbuje coś z tym zrobić. Ponieważ jednak nikt nie ma własnej konstrukcji, nie spodziewałbym się, że po prostu zrysuje Eagla i udostępni szeroko, bo "życzliwi" by go wdeptali w ziemię... Musisz więc liczyć raczej na osobiste kontakty koleżeńskie... Very Happy Zamieszczę wkrótce rysunki poglądowe klas H15 i H7,5.
Z drobiazgów: śruby plastikowe, dodatkowo w gumie, z jednej strony tłumią drgania, a z drugiej są bezpiecznikiem, podobnie jak w modelach samolotów przy mocowaniu skrzydełek. Chyba jasne.

Tyle na razie ogólników. Nie bardzo jednak wierzę, abyś był w stanie zbudować hydranta jedynie na podstawie postów, nawet bardzo precyzyjnych. Bez wizyty na zawodach lub u kogoś w modelarni się nie obejdzie... Rolling Eyes

Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Pią 18:30, 10 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pią 19:11, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki Piotrze za pierwsze informacje.

Rozumiem więc, że z zakupionego wzorca SGX Eagle w koleżeńskim gronie klonujecie kolejne kadłuby ?

Oczywiście na podstawie samych postów i zdjęć nie ma szans na budowę łódki, lecz mając gotowe plany lub odbitki zawsze są one pewnym ułatwieniem Very Happy .

Przeglądając dostępne zdjęcia ( niestety mało szczegółowe ) wiele rozwiązań można podpatrzeć, aby nie wyważać "otwartych drzwi".

W każdym bądź razie czekam, aż pojawią się kolejne zapisy w wątkach dotyczących budowy klasy H.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pią 20:42, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Klonujemy to za dużo powiedziane... Napisałem ściśle: WZORUJEMY się... Smile Przy okazji, kto rozszyfruje w mojej stopce pełną nazwę mojego (i nie tylko w zasadzie) hydranta??? Very Happy Stawiam piwo... (JEDNO!!!) Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Pią 20:43, 10 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pią 21:03, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Niech zgadnę: kadłub z rąk kol. Stanisława G., silnik "drapany" rękoma kol. Stanisława Cz. ( czy nie ma przypadkiem w stopce błędu literowego ? ).
Czyżby GHOST to hardware z rąk kol. Macieja D. ?
Mogę się mylić - no cóż - nowicjusz jestem. Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:05, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Hydro 3.5 kupiłem w USA i jest to oryginał na którym pływam. Planów żadnych nie było ale jak ktoś bardzo potrzebuje to zapraszam na Chocimską 14 na modelarnię a nie do podziemia jak skomentował wielki znawca fsr-ów i jaśnie panoszący się guru. Chętnie pokażę doradzę poradzę. Motorek jest bez jednej ryski po iglaku diamentowym za to bardzo dokładnie umyty wbrew opiniom niektórych że nowych motorów się nie myje. Ja myłem ,myje, i myć będę. Wszystkie pływające Haczki 15 zostały zrobione przeze mnie na podstawię oryginału z USA. W chwili obecnej właścicielem oryginału jest Arek Sutkowski, który w przyszłym sezonie zasili Nasze szeregi.Gotowy jestem poświęcić kilka godzin na spotkanie w cztery oczy. Jak ktoś zdecyduje się na wyprawę do Warszawy jest to znak że temat go naprawdę interesuje. Na forum owszem będziemy pisać i odpowiadać na pytania ,ale zbudować modelu przez internet się nie da.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 21:55, 30 Gru 2010    Temat postu:

Witam,

Piotrze, ja co prawda jeszcze nie robię własnego hydraczka(mógłbyś wówczas liczyć na jakąś relację ...) ale mam pierwszy detal który może się przydać przy budowie takiej łódeczki.

Znam dwóch a może i znajdzie się i trzeci, którzy w następnym sezonie mają zamiar rzucić na wodę nowe haczorki z motorkami o pojemności 15ccm. Jeden z nich dostał oryginał kupiony od "ręcznego" Endy,ego. Jest również bardzo ładny ale niestety wszystkie detale wykonane są w pogańskiej podziałce i niestety nawet nakrętka mocująca śrubę napędową jest z gwintem calowym, no i jest tylko jedna Crying or Very sad a może się przecież zgubić. Dlatego pospieszyłem z pomocą i wystrugałem "metryczny" strut do tej haczki. Poza tym końcówka wału tak jak w moim offshorku(robi się już jego brat bliźniak dla zawodnika z kraju Very Happy ) zabezpiecza wał giętki i bardzo cenną śrubę przed wypadnięciem i wielką stratą.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ten po prawej stronie to oryginał z USA, reszta z mojego warsztatu Very Happy . Jak to działa oczywiście nie muszę powtarzać.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ze dwa z tych silników faktycznie będą pracowały w hydrantach, reszta różnie, muszę się uwijać bo czas szybko ucieka a te wszystkie motory jeszcze nie do końca są wydrapane a mam jeszcze kilka wałów od benzynek, wśród piętnastek są dwa od zawodników, którzy na dwóch ostatnich MŚ stali na pudle, no i jeden wał od maestro Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Śro 9:36, 05 Sty 2011    Temat postu:

Ładne cacka Very Happy .
Tak z ciekawości zapytam - obudowę strutu frezuje się z jednego kawałka duraluminium, czy stosuje się jakieś łączenia ( spawania Question ) ? Jak z jednego, to chyba dużo materiału idzie na straty Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 10:25, 05 Sty 2011    Temat postu:

Robisz z jednego kawałka - kupujesz blachę z odpowiedniego duralu o grubości 12, 16 mm (zależy jak gruby jest strut) i wcale tak dużo tego nie wychodzi. Ja tak robiłem moje - z odpadków produkcyjnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 11:50, 05 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

obudowa to najmniejszy problem, należy tylko troszkę uwagi poświęcić przy wierceniu, otwór musi być centryczny i bez odchyłek na całej długości. Ja nie bawię się w wyszukiwanie odpadów, gdybym robił jeden dla siebie to inna bajka, robię to z odpowiednich wymiarów płaskowników z PA6, czasami rzeczywiście uzyskuje trochę wiorów Very Happy . Problemem jest wałek, gdyż jest stosunkowo cienki(6,35mm) i na tą średnicę bardzo długi. Poza tym należy go po wytoczeniu przeszlifować, zazwyczaj w warsztacie hobbysty nie do zrealizowania, materiał(stal kwasoodporna) też nie jest zbyt przyjazny do obróbki, wymaga specjalnych narzędzi.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 11:52, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Śro 13:33, 05 Sty 2011    Temat postu:

Oczywiście moje pytanie było tylko wynikiem ciekawości - nie mam zaplecze frezarskiego, abym coś takiego robił sam Very Happy.

Patrząc na gotowy detal i w wyobraźni blok przed frezowaniem - z 1/3 materiału leci na dzień dobry do kosza.
Myślałem, że są jakieś nieznane mi patenty, wykorzystywane podczas tworzenia tego typu detalu, minimalizujące straty materiałowe Idea.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> TEAM ADRENALINE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin