Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłok- obróbka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:04, 30 Sty 2007    Temat postu: Tłok- obróbka

Mam pytanie do Asiorów, jeżeli można oczywiście.
Ile "setek" milimetra powinno się zebrać z srodka gładzi tłoka do 15tki na pas "filmu" olejowego, i jakiej szerokosci ma byc ten pas?
Robiłem coś takiego w mniejszych pojemnosciach ale w tej poprostu niemam pewności, pytanie to dotyczy konkretnie tłoka od Moki 15.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 16:32, 30 Sty 2007    Temat postu:

Witaj Adrian,

Ja nigdy nic takiego nie robiłem z tłokiem. Jedyne co robiłem to docierałem tłok w docieraku zamiast na wodzie aby był luźniejszy.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:46, 01 Lut 2007    Temat postu:

Chyba zartujesz?? Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 21:19, 01 Lut 2007    Temat postu:

Mówie prawdę Cool

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 22:04, 01 Lut 2007    Temat postu:

Witaj Adrian,

jaką obróbkę sugerujesz, bo to muszą być setki, albo nawet mniejsze części milimetra??? Laughing

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:36, 02 Lut 2007    Temat postu:

Chodzi o podebranie papierem wodnym zewnętrznej części tłoka miedzy dolną a górna jego krawedzia , tak że środek jest pasem filmu olejowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 18:08, 02 Lut 2007    Temat postu:

Adrianku, nie jestem pewien na 100% o co Ci właściwie chodzi, ale myślę że jeśli dasz temu tłokowi spokój to mu tylko na dobre wyjdzie, albo ... podłącz rysunek do swojego postu, być moze że to jest coś bardzo ważnego w Twoim silniku. Ja niestety nigdy takich rzeczy nie robiłem w swoich tłokach, a być może powinienem ...? Very Happy Embarassed Wkrótce będę pisał coś niecoś o motorkach i o wszystkim co z nimi robię, może poczekaj ... ? Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bolek
Brzęczek



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:31, 02 Lut 2007    Temat postu:

hi Adrian,
jak sie domyslam chcesz w srodkowej czesci plaszcza tloka, zmniejszyc jego srednice, tak by tlok bylby w przesadzie w ksztalcie klepsydry.
Osobiscie nie polecalbym tego ze wzgledu na podwyzszenie nacisku powierzchniowego na scianke cylindra. Efekt moze byc wrecz odwrotny,np zerwanie warstwy oleju i kontakt metaliczny, a w rezultacie zatarcie silnika.
Zas film olejowy, ktory jest zreszta bardzo cinki (um albo i mniej) musi byc przede wszystkim na powierzniach kontaktu tloka i tulei czyli tam gdzie bys nie zmienial srednicy. Zwrocilbym w zwiazku z tym wiecej uwagi na jakosc oleju, wytrzymalos filmu olejowego, lepkosc przy wysokich temperaturach itd. Slyszalem ze dlatego dodaje sie rycyny, bo film z tego oleju jest trwalszy niz olei syntetycznych.

Pozdrowienia
Bolek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:55, 02 Lut 2007    Temat postu:

Bolo ma dużo racji. po to między innymi tuleja ma kształt stożka aby miał się gdzie zrobić film olejowy. Proponuję nie kombinuj w tym temacie.Lepiej skup się na dysku lub tulei - tylko bardzo ostrożnie. W mojej "kolekcji" jest kilka takich niewypałów. Szkoda kasy.Ucz się na błędach ale najlepiej na cudzych. Wychodzi taniej. Pozdrawiam S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:52, 05 Lut 2007    Temat postu:

Z tłokiem jest wszystko w porządku, żadnych spuchnięć, myślałem o "machnięciu" ok 0,5 setki milimetra na srodku papierem wodnym, nom ale.. przekonaliście mnie Very Happy , dam sobie narazie z tym spokój. Bo choć kanały i okna mam poprawione, tj ich górna krawędz jest równa z krawędzią kanałów, to jeszcze muszę, z dzwonem powojować, a konkretnie sciać jego krawędż pod kątem takim jaki ma wlot mieszanki z gażnika do dzwonu.I tu pytanie do Asiorów z Wawy; Gdzie mogę niedrogo kupić frezik m4 badż pilnik gięty iglak, do stali hartowanej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:46, 06 Lut 2007    Temat postu:

Freziki piniki pierdolniki w VISIE na ul Kasprzaka między Prymasa 1000-lecia a Ordona po lewej stronie jadąc w kier. Woli. Albo stadion u Ruskich. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:37, 06 Lut 2007    Temat postu:

Aha, dziękuje! Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobert73
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RASZYN/WARSZAWA

PostWysłany: Wto 19:40, 06 Lut 2007    Temat postu:

Adrian
jak tak będziesz kąbinerkował z tym silniczkiem to Ci tylko nazwa ponim zostanie
Uważaj Sad
Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 22:22, 06 Lut 2007    Temat postu:

Witaj,

a jeśli już taki uparty jesteś, to podnieś troszke wydech i dolej nitra do 15% i na wodę.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:01, 07 Lut 2007    Temat postu:

Hmm. hahahaha Wydech mam jóż dawno podniesiony ale do wysokości górnej i dolnej krawędzi karteru i nic więcej,boki też są równo z króćcem wydechowym dodatkowo wypolerowane,zresztą jak wstawie zdjęcie tulei to zobaczycie.
Bobert nie obawiaj sie Very Happy , wszystkie te usprawnienia są sprawdzone i można je znależć w książkach A. Rachwała "Wyczynowe modele lotnicze na uwięzi", oraz W. Schiera " Miniaturowe silniki spalinowe". Za mną stoi moja wiedza oraz człowiek o psudonimie "Musztarda" który część tej wiedzy mi przekazał zdobywająć ją w sobie znany sposób Twisted Evil A tak na marginesie przedstaw się bo głupio jest do ciebie zwracać sie po pseudonimie.
Ps. Chciałbym ciebie poznać(509385573, wszak niedaleko masz na Chocimską nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin