Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Środek ciężkości.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AirBoat747
Buczek



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Sob 20:56, 02 Kwi 2011    Temat postu: Środek ciężkości.

Witam.
Jak wiecie jesteśmy ,,na razie" Very Happy ( a może na dłużej ? ? ? ) zauroczeni tzw. ,,śmigłosankami" tzn. Air boat-ami. Obecnie budujemy dość sporej wielkości łódeczkę pod silnik 26ccm MVVS i mamy mały problem. Mianowicie chodzi o zbiornik paliwa, który jak nam się wydaje powinien być w środku ciężkości modelu, ale paliwa ubywa podczas pływania ( spalanie ).
Czy zmieniająca się masa paliwa ma wpływ na środek ciężkości ? ? ? Jak w FSR-ach sobie radzicie z tym problemem ? ? ? Czy w ogóle ta sprawa jest brana pod uwagę ? ? ?

Pozdrawiamy
Marek&Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AirBoat747
Buczek



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Nie 8:52, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Witam.
Panowie, chociaż mała sugestia.

Pozdrawiamy
Marek&Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 10:19, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Jak sam napisałeś, zbiornik jest w s.c. Myślę więc, że problemu tu specjalnie nie ma, bo teoretycznie jedyne co się zmienia, to wysokość s.c., która się zmniejsza, co wpływa korzystnie na stabilność modelu.
Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:20, 03 Kwi 2011    Temat postu:

mając zbiorniki w s.c. problemu nie macie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek dnia Nie 10:25, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AirBoat747
Buczek



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Nie 14:41, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Zrobię tak jak sugerujecie. Zobaczymy co z tego wyjjjdzie Razz . DZIĘKI
Hejka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 15:44, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Witam,

postępowałbym jak w przypadku offshore, środek ciężkości na jakimś 34%-cie od tyłu modelu, no i korekty podczas ślizgów.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AirBoat747
Buczek



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Nie 15:59, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Staramy się s.c ustalić między 33 a 34% Stachu. Ale nie rozumiem tego określenia
Cytat:
no i korekty podczas ślizgów.

Czyż byś miał na myśli klapy trymujące ? ? ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 17:44, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Witam,

nie, tylko ciężarki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:37, 03 Kwi 2011    Temat postu:

ja bym ustawiał s.c w ofince na 28-30 i wał 0, przy ustawieniu juz 31.5 0-15 jest już mocno doklejone kosztem prędkości /dla mnie super/
w o-7,5 przekonałem się ze lepiej przykleja łodeczkę 1,5-2% s.c. do przodu niż męczenie się z klapami
dziś do tych samych wniosków doszedłem przy 0-15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Pon 8:30, 04 Kwi 2011    Temat postu:

Mysle ze klapa to jest hamulec, uzywa sie ja z koniecznosci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin