Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy start w zawodach FSR 3,5 standard
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasik13
Brzęczek



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:08, 30 Mar 2012    Temat postu: Pierwszy start w zawodach FSR 3,5 standard

Witam chciałbym aby ktoś wyjaśnił mi kilka pytań:
- czy do startów w klasie FSR standard potrzebna jest licencja?
- jezeli wpłacamy pieniadze na licencje to LOK nadaje nam nr POL czy my sami go tam wpisujemy?
- czy licencja przychodzi do nas pocztą czy odbieramy ja na zawodach?
- jezeli startuje sie na piknikach np. ludek to czy tam potrzebna tez jest licencja?
- czy na zawodach są pobierane jeszcze jakieś opłaty startowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Pią 15:28, 30 Mar 2012    Temat postu: Re: Pierwszy start w zawodach FSR 3,5 standard

Jasik13 napisał:
Witam chciałbym aby ktoś wyjaśnił mi kilka pytań:
- czy do startów w klasie FSR standard potrzebna jest licencja?
- jezeli wpłacamy pieniadze na licencje to LOK nadaje nam nr POL czy my sami go tam wpisujemy?
- czy licencja przychodzi do nas pocztą czy odbieramy ja na zawodach?
- jezeli startuje sie na piknikach np. ludek to czy tam potrzebna tez jest licencja?
- czy na zawodach są pobierane jeszcze jakieś opłaty startowe?


-tak
-Numer licencji nadaje LOK
-przychodzi pocztą
-na piknikach nie jest wymagana licencja choć organizator moze sobie od uczestników posiadanie takowej.
-tak, opłata startowa której wysokość zawsze podana jest w informatorze. oczywiscie musisz sobie dodać jeszcze koszt zakwaterowania które czasem trezba zapłacić (namiet, auto, kamping, hotel)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasik13
Brzęczek



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:00, 31 Mar 2012    Temat postu:

Moze ktos z was zaobserwował na zawodach jak sie sprawuje silniczek Aquacraft 18 bo jestem zainteresowany kupnem tego silniczka ponieważ ma on szarpankę i ułatwiło by mi zycie z odpalaniem ponieważ mój rozrusznik KAVAN z przekładnią nie daje rady odpalić silniczka ASP 3,5cm który został fabrycznie wsadziny przez firmę Profil service. Posiadam również silniczek ASP 2,5 z szarpanką w innej łódeczce to aż miłe robią sie wyjazdy gdy nie trzeba ciagnąć ze sobą cały tabun skrzynki startowej z akumulatorem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Nie 8:33, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Spróbuj podłączyć rozrusznik pod napięcie 18V lub 24V. Przy czym trzeba zrobić próby, bo nie wszystkie rozruszniki wytrzymują zwiększone napięcie.
Ja również miałem problemy z odpalaniem silnika ASP .21. Gdy rozrusznik podłączyłem pod dwa akumulatory żelowe - silnik zapalał wtedy od razu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 10:07, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie,

Sorki nie znam się na silnikach ASP, ale ja swoją V15 odpalam takim zwykłym rozruszniekiem na 12V. Może ktoś pomyśli, że ten silnik nie jest dotarty i jest za ciasny? NIe spotkałem się w życiu aby zwykłym rozrusznikiem nie móc odpalić 3,5 cc.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Nie 11:00, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Meniu - zwykłym rozrusznikiem tak ( nawet żółtym chińskim ) ale bez przekładni Very Happy .
Ja mam rozrusznik o dużej przekładni planetarnej ( kolega również - przynajmniej taki rozrusznik Kavana widzę w ofertach ). Zalety: mocny - do 20 cm3 , wady: zbyt mała prędkość obrotowa ( nie znałem się i taki kupiłem - bo wyglądał solidnie ).
Na 12 V silnik ze śmigłem odpala od ręki, zaś silniczek z małym kołem zamachowym w łódce nie chciał ( zwłaszcza jak silnik był niedotarty i paliwo bez nitra ). Rozładowałem akumulator samochodowy i skubaniec ani razu nie zapalił ( próbowałem na różnych świecach ). Wystarczyło jednak zwiększyć obroty poprzez zwiększenie napięcia i od razu była inna bajka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax98 dnia Nie 11:00, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 11:29, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki MAdmax za informację,
nigdy nie używałem rozrusznika z przekładnią.
Przy niskich obrotach rozrusznika silnik też odpali, ale niestety wymaga to idelanego ustawienia paliwa itp. Dla początkujących może to być problem.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Nie 13:33, 01 Kwi 2012    Temat postu:

W internecie podają obroty rozruszników bez przekładni bez obciążenia około 3000 RPM, zaś pod obciązeniem 2000 RPM. Tak z ciekawości przy okazji pomierzę obroty mojego rozrusznika.

Dokładnie Meniu jak mówisz - dobrze wyregulowany silnik przez fachowca odpala od razu - niestety nim jeeeeeeeszcze nie jestem Sad.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasik13
Brzęczek



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:59, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Dobra rada aby podłaczyc rozrusznik na wieksze napiecie bo wczoraj w nocy znalazem na stronie riku ze mozna podlaczyc go na wieksze napiecie i wtedy zwiekszaja sie obroty i momęt obrotowy. Co do silnika to został dotarty i wyregulowany na smigle i z palca odpala od razu ale jak wsadze silnik do lodki to rozrusznik nie da rady go odpalić gdy juz dochodzi do zapłonu.
Regulacja nie sprawia mi zadnego problemu bo z silnikami spalinowymi mam kontakt juz od ponad 12 lat. Tylko ze nigdy nie używałem do tego rozrusznika.
A jakiej pojemnosci używacie akumulatory żelowe aby były wystarczające i nie ogromne?
I jeszcze jedno pytanie czy na zawodach są jakieś akumulatory które zapewnia organizator pod które mozna by było sie podpiąc i z nich odpalać i zeby nie trzeba było przez pół polski ciągnąc własnych aku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 15:15, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Przeważnie 12V 7Ah 2 sztuki.
Organizator nie zapewnia Smile

Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon 0:02, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Tak, tak podłącz Kavana na 24V i od razu kup nowy, mój wytrzymał 2 sekundy zanim uzwojenie pozło z dymem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pon 16:14, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Taki słaby ten Kavan ? Confused
Mój Robbe EZ-180-R już 3 rok kręci się tylko na 24V i nic mu nie dolega ( a taka sama cena ).
Chyba, że mam farta, że jeszcze mi kręci Very Happy

Ale jeżeli faktycznie na 24V leci z dymem, można spróbować na zestawie (12V + 6V ) - powinien wytrzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasik13
Brzęczek



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:20, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Faktycznie rozrusznik w zestawie 12v+6v daje sobie rade juz krecic tym moim silniczkiem i to całkiem nieźle tylko że silnik juz prawie burczy dym leci ale po puszczeniu rozrusznika nie chce dalej pracowac. Próbowałem na zasadzie takich szarpnięć to odpalił ale to jeszcze nie ideał odpalania bo wyscig sie skończy zanim go się odpali!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Wto 9:02, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Może masz problem ze świecą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 11:48, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Kolego ,
przyjdz na zawodach to postaram się wyregulować Tobie silnik.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Pytania, porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin