Autor Wiadomość
WHITE&RED
PostWysłany: Pon 20:31, 14 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

2 x 6202(35 x 15 x 11)

Tyram okrutnie, dzisiaj sprasowałem i wycentrowałem wał od 35ki.





Tak wygląda z tym zielonym.

Pozdrawiam S.Cz.
mountain454
PostWysłany: Pon 19:56, 14 Mar 2011    Temat postu:

Stachu. Jakie łożyska są w 35. S.G.
Pitt
PostWysłany: Nie 19:39, 13 Mar 2011    Temat postu:

No mam, ale nie dostrzegam związku... :/
adamm
PostWysłany: Nie 18:19, 13 Mar 2011    Temat postu:

polsatu nie masz ? Razz
Pitt
PostWysłany: Nie 17:57, 13 Mar 2011    Temat postu:

A jakie to odczucie jest?
adamm
PostWysłany: Nie 17:03, 13 Mar 2011    Temat postu:

zaczynam sie czuć jak bym film na polsacie oglądał
WHITE&RED
PostWysłany: Nie 16:22, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

tu masz o tej reszcie .......................... Very Happy

http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr-v-15,4/10-eksploatacja-i-defekty-silnikow,413-135.html

Pozdrawiam S.Cz.
adamm
PostWysłany: Nie 16:02, 13 Mar 2011    Temat postu:

no ta. ale to nie bylo TYLKO wypelnienie walu.
WHITE&RED
PostWysłany: Nie 15:59, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

tyle co widziałeś w Tychach w moim okręciku Very Happy .

Trochę nie po kolei, wał korbowy 3dziestki5ki.

















Nie ma o czym pisać, to też jest wał "wyczynowy". Mr. Green , odległości między przeciwwagami(bardzo małe) wykluczają wypełnienie przeciwwag na całej powierzchni koła.

Pozdrawiam S.Cz.
adamm
PostWysłany: Nie 15:48, 13 Mar 2011    Temat postu:

a ja dalej nie wiem ile to daje Smile
WHITE&RED
PostWysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

zrobiłem wreszcie formę do wypełniania przeciwwag wału korbowego, jest wielka, ciężka i ma dużą objętość wtrysku Crying or Very sad .



Wczoraj wypełniłem moje trzy wały do piętnastki, jeden od Zenka, no i tego olbrzyma po lewej(CMB35RS), m a s a k r a !!!!!!!!!!!! Muszę troszkę przerobić formę gdyż podczas wtryskiwania wyszło że jest kilka błędów i za bardzo muszę się przy tej czynności namordować.

Porównanie wielkości mówi samo za siebie. Po przerobieniu formy, myslę że otwór po przeciwnej stronie czopu korbowodu, też będzie wypełniany.

Pozdrawiam S.Cz.
WHITE&RED
PostWysłany: Śro 22:13, 16 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

dzisiaj demontujemy zapłon i pokrywę przednią silnika.













Pozdrawiam S.Cz.
WHITE&RED
PostWysłany: Pon 19:16, 14 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

dalsze rozbieranie motorka.

Konstrukcja silników firmy CMB, począwszy od silnika 45 aż do 35 niwiele różnią się od siebie, oczywiście detale ze względu na róznice gabarytów i sposób działania mają niewielkie różnice ale zasadniczo idea jest we wszystkich ta sama.



Głowicę "trzymają" cztery długie śruby M5.



Chłodzony jest kolektor wydechowy od spodu i od góry wraz z bokiem głowicy. Płaszcz wodny uszczelniono gumową uszczelką, więc jest dosyć duża możliwość zwiększania stopnia sprężania.



Pokrywa tylna karteru także mocowana na cztery śruby, gaźnik odizolowany(od wpływu wysokiej temperatury) od karteru podkładką wykonaną z teflonu?, niestety śruby mocujące gaźnik przekazują część ciepła z karteru na gaźnik. Gaźnik uszczelniony z podkładką cienkim oringiem.



Zdjęta pokrywa tylna.



I małe zbliżenie. Ciśnienie i podciśnienie doprowadzone do pompki gażnika z kanału płuczącego baaaardzo dużym króćcem i grubym wężem. Otwór wokół zabieraka dysku przeogromny.



Pokrywa tylna od środka.




Dysk, konstrukcji jak to u CMB, należy uważać przy jego montownaiu gdyż zabierak jest usytuawany centrycznie na wale.

Pozdrawiam S.Cz,
WHITE&RED
PostWysłany: Nie 13:48, 06 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

jak widać podawane dane nie mają często nic wspólnego z rzeczywistością.

Następne zdjęcia z rozbierania następnym razem a dzisiaj pierwszy kwiatek z tego silnika. Oczywiście korbowód jest jak w piętnastce tej firmy krzywy Crying or Very sad .



Nie mam nic innego do mierzenia w tym zakresie więc użyłem suwmiarki.



Tak więc pomiary nie sa zbyt dokładne, ale różnica jest wyraźna, na moje oko około 0,075mm, niby nie za dużo ale efekt jest taki.



Dwie strony korbowodu, należy zwrócić uwagę na stopę korbowodu,



tu widać to wyraźniej, jedna strona jest idealnie "fabryczna", na drugiej zaś są wyraźna ślady walki z powierzchnią przeciwwagi.



Dla tych co mają kłopoty ze wzrokiem, specjalnie zrobiłem te zdjecia, bez komentarza .......................... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad .

Pozdrawiam S.Cz.
Bartek.Dzierbicki
PostWysłany: Nie 12:05, 06 Lut 2011    Temat postu:

Marek,
A ja widziałem wkatalogach ze silniki 4,6 (samochodowe) mają po 4 PS Smile po czym na hamowni wychodzi że mają coś ok 1,5-1,7. A te 14 ps pewnie wzieło się z tego ze pojemnosc jest 2x15 plus 5 , a skoro cmb 15 ma ok 6-7 (teoretycznych) koni to ktos sobie tak skalkulował....tak mi się wydaje

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group