FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum FSR Polska Strona Główna
->
Budujemy FSR-V 35
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy organizacyjne
----------------
CAŁA PRAWDA O TYM FORUM
KOMUNIKATY
Sekcja-archiwum
Sprawy Sekcji
Aktualności NAVIGA
Imprezy
----------------
Terminarze
Nasze wyścigi
Nasze porażki
Technika
----------------
Budujemy FSR-V 15
Budujemy FSR-V 7,5
Budujemy FSR-V 3,5
Budujemy FSR-V 27
Budujemy FSR-V 35
TEAM ADRENALINE
OFF SHORE
Pytania, porady
Nasze laboratorium
Nie na temat...
----------------
O wszystkim i o niczym
Bazarek
----------------
REKLAMA
Sprzedam
Kupię
Inne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
WHITE&RED
Wysłany: Pon 20:31, 14 Mar 2011
Temat postu:
Witam,
2 x 6202(35 x 15 x 11)
Tyram okrutnie, dzisiaj sprasowałem i wycentrowałem wał od 35ki.
Tak wygląda z tym zielonym.
Pozdrawiam S.Cz.
mountain454
Wysłany: Pon 19:56, 14 Mar 2011
Temat postu:
Stachu. Jakie łożyska są w 35. S.G.
Pitt
Wysłany: Nie 19:39, 13 Mar 2011
Temat postu:
No mam, ale nie dostrzegam związku... :/
adamm
Wysłany: Nie 18:19, 13 Mar 2011
Temat postu:
polsatu nie masz ?
Pitt
Wysłany: Nie 17:57, 13 Mar 2011
Temat postu:
A jakie to odczucie jest?
adamm
Wysłany: Nie 17:03, 13 Mar 2011
Temat postu:
zaczynam sie czuć jak bym film na polsacie oglądał
WHITE&RED
Wysłany: Nie 16:22, 13 Mar 2011
Temat postu:
Witam,
tu masz o tej reszcie ..........................
http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr-v-15,4/10-eksploatacja-i-defekty-silnikow,413-135.html
Pozdrawiam S.Cz.
adamm
Wysłany: Nie 16:02, 13 Mar 2011
Temat postu:
no ta. ale to nie bylo TYLKO wypelnienie walu.
WHITE&RED
Wysłany: Nie 15:59, 13 Mar 2011
Temat postu:
Witam,
tyle co widziałeś w Tychach w moim okręciku
.
Trochę nie po kolei, wał korbowy 3dziestki5ki.
Nie ma o czym pisać, to też jest wał "wyczynowy".
, odległości między przeciwwagami(bardzo małe) wykluczają wypełnienie przeciwwag na całej powierzchni koła.
Pozdrawiam S.Cz.
adamm
Wysłany: Nie 15:48, 13 Mar 2011
Temat postu:
a ja dalej nie wiem ile to daje
WHITE&RED
Wysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011
Temat postu:
Witam,
zrobiłem wreszcie formę do wypełniania przeciwwag wału korbowego, jest wielka, ciężka i ma dużą objętość wtrysku
.
Wczoraj wypełniłem moje trzy wały do piętnastki, jeden od Zenka, no i tego olbrzyma po lewej(CMB35RS), m a s a k r a !!!!!!!!!!!! Muszę troszkę przerobić formę gdyż podczas wtryskiwania wyszło że jest kilka błędów i za bardzo muszę się przy tej czynności namordować.
Porównanie wielkości mówi samo za siebie. Po przerobieniu formy, myslę że otwór po przeciwnej stronie czopu korbowodu, też będzie wypełniany.
Pozdrawiam S.Cz.
WHITE&RED
Wysłany: Śro 22:13, 16 Lut 2011
Temat postu:
Witam,
dzisiaj demontujemy zapłon i pokrywę przednią silnika.
Pozdrawiam S.Cz.
WHITE&RED
Wysłany: Pon 19:16, 14 Lut 2011
Temat postu:
Witam,
dalsze rozbieranie motorka.
Konstrukcja silników firmy CMB, począwszy od silnika 45 aż do 35 niwiele różnią się od siebie, oczywiście detale ze względu na róznice gabarytów i sposób działania mają niewielkie różnice ale zasadniczo idea jest we wszystkich ta sama.
Głowicę "trzymają" cztery długie śruby M5.
Chłodzony jest kolektor wydechowy od spodu i od góry wraz z bokiem głowicy. Płaszcz wodny uszczelniono gumową uszczelką, więc jest dosyć duża możliwość zwiększania stopnia sprężania.
Pokrywa tylna karteru także mocowana na cztery śruby, gaźnik odizolowany(od wpływu wysokiej temperatury) od karteru podkładką wykonaną z teflonu?, niestety śruby mocujące gaźnik przekazują część ciepła z karteru na gaźnik. Gaźnik uszczelniony z podkładką cienkim oringiem.
Zdjęta pokrywa tylna.
I małe zbliżenie. Ciśnienie i podciśnienie doprowadzone do pompki gażnika z kanału płuczącego baaaardzo dużym króćcem i grubym wężem. Otwór wokół zabieraka dysku przeogromny.
Pokrywa tylna od środka.
Dysk, konstrukcji jak to u CMB, należy uważać przy jego montownaiu gdyż zabierak jest usytuawany centrycznie na wale.
Pozdrawiam S.Cz,
WHITE&RED
Wysłany: Nie 13:48, 06 Lut 2011
Temat postu:
Witam,
jak widać podawane dane nie mają często nic wspólnego z rzeczywistością.
Następne zdjęcia z rozbierania następnym razem a dzisiaj pierwszy kwiatek z tego silnika. Oczywiście korbowód jest jak w piętnastce tej firmy krzywy
.
Nie mam nic innego do mierzenia w tym zakresie więc użyłem suwmiarki.
Tak więc pomiary nie sa zbyt dokładne, ale różnica jest wyraźna, na moje oko około 0,075mm, niby nie za dużo ale efekt jest taki.
Dwie strony korbowodu, należy zwrócić uwagę na stopę korbowodu,
tu widać to wyraźniej, jedna strona jest idealnie "fabryczna", na drugiej zaś są wyraźna ślady walki z powierzchnią przeciwwagi.
Dla tych co mają kłopoty ze wzrokiem, specjalnie zrobiłem te zdjecia, bez komentarza ..........................
.
Pozdrawiam S.Cz.
Bartek.Dzierbicki
Wysłany: Nie 12:05, 06 Lut 2011
Temat postu:
Marek,
A ja widziałem wkatalogach ze silniki 4,6 (samochodowe) mają po 4 PS
po czym na hamowni wychodzi że mają coś ok 1,5-1,7. A te 14 ps pewnie wzieło się z tego ze pojemnosc jest 2x15 plus 5 , a skoro cmb 15 ma ok 6-7 (teoretycznych) koni to ktos sobie tak skalkulował....tak mi się wydaje
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin