Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozmieszcenie wału i silnika v3.5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crimen76
Bzykacz



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 9:24, 21 Lip 2011    Temat postu: rozmieszcenie wału i silnika v3.5

Witam
czy ktoś mi może podać dane dotyczące odległości rozmieszczenia:
silnika ,
wejścia wału w kadłub
miejsca zakończenie wału
do modelu 3,5 i
(kupiłem kompletny używany model na allegro a teraz jestem w trakcie wymiany silnika(novarossi) , przekładni i wklejania wału a niestety nie posiadam takich informacji). Wchodziłem na stronę Dave Marlesa ale nie znalazłem danych do tego kadłuba
Pozdrawiam Wojtek. O Koszalin


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crimen76 dnia Sob 14:19, 23 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:46, 21 Lip 2011    Temat postu:

jeśli kupiłeś gotowy model to wszystkie dane mialeś, wymieniając silnik z valvoli na novarossi wystarczy tylko wkleić łóze na nowo lub wpasować się w istniejace łapki albo wogóle nie trzeba bylo niczego ruszać tylko dorobić odwrotny walek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crimen76
Bzykacz



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 14:36, 21 Lip 2011    Temat postu:

Witam
Silnik to był cmb evo, więc stara przekładnia nie pasowała do nowego silnika,
po kupnie novarossiego i nowej przekładni okazało się że nowa przekładnia ma większą zębatkę, więc muszę przesunąć ją trochę do przodu ale nie zaznaczyłem wymiarów przed zdemontowaniem a teraz mam już to wyprute więc lipa.
Czy te wymiary to jakaś tajemnica czy co?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crimen76 dnia Czw 14:38, 21 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:57, 22 Lip 2011    Temat postu:

kupując nowy kadłub oryginalny placisz nie tylko za kadlub, ale i za wymiary które mają duze znaczenie
dlaczego ktoś kto zapłacił za to, ma teraz oddać to gratis?

-moim zdaniem tylko dwa wymiary sa istotne, te masz na dnie oczywiście jeśli mialeś dobrą łodeczke/.
-wszystkie "normalne" przekładnie na rynku da radę przerobić na novarossi, bo rozstawy śrub sa te same a kólka przekladni nie mają ąż takich różnic aby nie weszlo- nie możesz zresztą w sposób dowolny zmieniać przełóżeń, bo to ma wplyw na śrubę i plywalnośc łódki
-wymiary powinien Ci udostępnić poprzedni wlaściciel
-zamieść zdjęcia dna, od gory i przekladni, więcej bedzie można powiedzieć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crimen76
Bzykacz



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 9:49, 22 Lip 2011    Temat postu:

Witam
Cytat:
wszystkie "normalne" przekładnie na rynku da radę przerobić na novarossi, bo rozstawy śrub sa te same a kólka przekladni nie mają ąż takich różnic aby nie weszlo

tą co ja mam nie da rady przerobić bo nova jest szersza od cmb evo i gniazdo należałoby frezować ale wtedy ścianki byłyby za cienkie przy śrubach, dlatego kupiłem nowa przekładnię.
Cytat:
kto zapłacił za to, ma teraz oddać to gratis
- Ja kupiłem na allegro model używany gotowy do pływania- czy jest t o oryginał to ja nie wiem, ja kupiłem używaną kompletną łódkę, a nie sam kadłub więc osoba, która mi to sprzedała nie dołączyła tych wymiarów.
Pozdrawiam
Dam sobie jakoś radę z tymi wymiarami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crimen76 dnia Pią 10:44, 22 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ami_n
Bzykacz



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk

PostWysłany: Sob 9:16, 23 Lip 2011    Temat postu:

crimen76 napisał:
Witam
Cytat:
wszystkie "normalne" przekładnie na rynku da radę przerobić na novarossi, bo rozstawy śrub sa te same a kólka przekladni nie mają ąż takich różnic aby nie weszlo

tą co ja mam nie da rady przerobić bo nova jest szersza od cmb evo i gniazdo należałoby frezować ale wtedy ścianki byłyby za cienkie przy śrubach, dlatego kupiłem nowa przekładnię.
Cytat:
kto zapłacił za to, ma teraz oddać to gratis
- Ja kupiłem na allegro model używany gotowy do pływania- czy jest t o oryginał to ja nie wiem, ja kupiłem używaną kompletną łódkę, a nie sam kadłub więc osoba, która mi to sprzedała nie dołączyła tych wymiarów.
Pozdrawiam
Dam sobie jakoś radę z tymi wymiarami.


Wymiary mam troche inne od oryginalnych. Kadlub mam mocno zmodyfikowany. Teraz plywa calkiem przyzwoicie.

Moze Ci sie przydadza.
od rufy do steru 95
do sruby 195

Mozesz tez zrobic tak...
Obecnie zdobycie takich danych to nie problem.

1 Jedziesz na zawody. Bierzesz cyfrowy aparat i fotografujesz jakiegos szybikego ikarusa Smile
2 Zdjecie nakladasz na miarke w dowolnym programie do obrobki wektorowej obrazu i masz wymiary.
Nawet nie musisz jechac na zawody. Fotek jest pelno na roznych srtonkach. Napewno znajdziesz takie ktore mozna uzyc do sciagniecia wymiarow...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ami_n dnia Sob 9:20, 23 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Sob 16:16, 23 Lip 2011    Temat postu:

Optymista... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crimen76
Bzykacz



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon 7:58, 25 Lip 2011    Temat postu:

Cytat:
2 Zdjecie nakladasz na miarke w dowolnym programie do obrobki wektorowej obrazu i masz wymiary.

Daniel ja humanista z wykształcenia a to co napisałeś to dla mnie kosmos Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 16:39, 28 Lip 2011    Temat postu:

Nieważne co i jak

Task jak jak Ci pisałem na PW:

95mm - ster
195-200mm - płaszczyzna doktorej dokręcasz śrubę
350mm - wyjście wału
Odstęp miedzy dnem a śrubą fi50 - 0,5-1 mm
Kąt wału ok 8,5 stopnia.
SC mniej więcej w wyjściu wału - doregulujesz podczas pierwszego pływania.

Daniel co z tego ze skopiujesz czyjeś wymiary, jak masz słabszy silnik i będziesz miał kuter rybacji, a nie łódź wyścigową.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Pią 11:01, 29 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Czw 21:36, 28 Lip 2011    Temat postu:

Cytat:
Daniel co z tego ze skopiujesz czyjeś wymiary, jak masz słabszy silnik i będziesz miał kuter rybacji, a nie łódź wyścigową.


rzeczewiscie, te wymiary wazne tylko wtedy, gdy lodz "wyskoczy" z wody. Ikarus jest zbalansowany dla silnikow mocnych, musi "leciec" nad woda, tylko w tym wypadku kazdy millimetr tych wymiarow jest wazny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek.Dzierbicki
Buczek



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:45, 29 Lip 2011    Temat postu:

Dlatego D.Marles podaje duży zakres jeśli chodzi o miejse wyjścia (kąt wału) Każdy powinien dobrać go pod posiadany sprzęt. A na zdjęciach nie widać czy ktoś ma podkręcony silnik czy seryjny, przechodzony ;p.

I to jest wg mnie fajne w łodkach bo przy budowie liczy sie doświadczenie, im wiecej pływasz i robisz tym więcej wiesz. Nie to co kupno gotowego modelu samolotu czy helikoptera (choc tu oczywiście liczą inne umiejętności)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin