Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mocowanie silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robarek
Bzykacz



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Śro 19:43, 01 Paź 2008    Temat postu: Mocowanie silnika

Witam!
Mam pytanie: czy mocowanie silnika ASP21 wykonane z kątowników aluminiowych o grubości 2 mm (jeden przylaminowany do kadłuba i drugi przykręcony do niego poprzez silentbloki, na kształt litery "Z", i do silnika, to wszystko x 2 oczywiście) nie będzie za słabe?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Śro 19:43, 01 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 22:54, 01 Paź 2008    Temat postu:

Witaj kolego,
jeżeli po odpaleniu silnika na pomoście nic sie nie urwie, i bedziesz miał silnik w osi z wałem napędowym to powinno wytrzymać. Przy zderzeniach łódek podczas pływania bywa różnie. CZasmi potrafi sie wszystko wyrwać wraz ze zbiornikiem paliwa.

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 8:34, 02 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

osobiście zastosowałbym grubość 3mm.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robarek
Bzykacz



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Czw 19:00, 02 Paź 2008    Temat postu:

Dziękuję za podpowiedzi. Pewnie krakowskim targiem zastosuję 2,5 mm:)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Czw 19:00, 02 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 21:50, 02 Paź 2008    Temat postu:

Chyba konstancińsko-jeziornym targiem Very HappyVery HappyVery Happy
A swoją drogą to jakoś tej miejscowości nie lubię... ciekawe czemu...

Pozdro.
PJ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robarek
Bzykacz



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Sob 9:51, 04 Paź 2008    Temat postu:

Nie wiem czy lubienie miejscowości ma związek z tematem?
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy macie jakieś niezawodne sposoby na osiowe zamocowanie silnika w stosunku do wału?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 21:31, 05 Paź 2008    Temat postu:

Ja używam stalowej tulejki która ma długość sprzęgła, jedyne o czym Musisz pamiętać, wszystkie otwory w tulejce muszą być w jednej osi.
Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 23:44, 05 Paź 2008    Temat postu:

adi napisał:
Ja używam stalowej tulejki która ma długość sprzęgła, jedyne o czym Musisz pamiętać, wszystkie otwory w tulejce muszą być w jednej osi.
Pozdrawiam
Adrian

Amen
Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robarek
Bzykacz



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Pon 19:28, 06 Paź 2008    Temat postu:

Dziękuję za podpowiedź (właśnie myślałem o tulejce tylko dodatkowo nagwintowanej z jednej strony M wału śruby a z drugiej M wału silnika, wykonanej na tokarce dla zapewnienia współosiowości)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Pon 19:30, 06 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Urbanek
Buczek



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 12:26, 07 Paź 2008    Temat postu:

I tak by to leciało. Chyba wszyscy tak robią.
Acha, ja stosuje kątowniki o grubości 2 mm i sie bardzo dobrze trzymają.
W końcu to 3,5 a nie 15 Smile

POZDRAWIAM
URBIT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 17:23, 07 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

do 15-ki stosuję kątowniki 5mm. Też czasami pękają Crying or Very sad , życzę powodzenia w budowie okręcika Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robarek
Bzykacz



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Wto 19:56, 07 Paź 2008    Temat postu:

No to jeszcze trochę Was pomęczę Smile.
Jak średnica rurki na wlot wody chłodzącej. Czy średnica otworu 3 mm wystarczy?
Wlot musi być koniecznie za śrubą, czy może być obok albo przed?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 21:07, 07 Paź 2008    Temat postu:

Tak, rurka 3mm wystarczy, natomiast jeżeli chodzi o chwyt wody, nie musi on byc koniecznie za śrubą (chociaż najlepiej żeby właśnie tam był Very Happy) może być również z boku wału napędowego lub w każdej innej części łódki która podczas ślizgu ma stały kontakt z wodą.

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 21:47, 07 Paź 2008    Temat postu:

Witaj,
ja robię chwyty wody z rurki 3 mm i umieszczam ją w osi pomiedzy sterem a śrubą. 4 cm od steru.
Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARKO52
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:25, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam

Łoże wykonane z duralowego kątownika często pękało ( 3 mm V-15).
Wykonałem takie łoze z kątownika ze stali nierdzewnej ( 3mm) i pływam już 3-ci sezon i jest OK. – trudniej wykonać ale, nie mam problemu z pękaniem.

Do chłodzenia używam dwóch chwytów wody wykonanych z rurki fi 4 x 0.5 umiejscowionych na wysokości śruby napędowej – jest OK.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam

Marek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARKO52 dnia Śro 21:27, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin