Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przepisy klasy FSR-O (Offshore)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Aktualności NAVIGA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 17:33, 11 Kwi 2010    Temat postu: Przepisy klasy FSR-O (Offshore)

Ponieważ ta klasa jest najmniej u nas znana a jednocześnie ma coraz więcej zwolenników, zamieszczam na początek najważniejsze uregulowania jej dotyczące, tymczasowo bez numeracji artykułów i paragrafów:
**********************************************************

Podstawowe zasady rozgrywania konkurencji klas FSR-O

- Każdy model musi mieć na pokładzie podłużny uchwyt do mocowania numeru startowego zawodnika. Tabliczki muszą być wykonane z elastycznego i trwałego materiału, który nie spowoduje szkód w innych modelach w razie kolizji. Tabliczka musi być biała, a numery od 1 do 10, muszą być czarne. Numer startowy musi być zamocowany do modelu w dwóch punktach. W modelach klas FSR-O numer startowy musi być zamontowany na lewej burcie. Zawodnik może korzystać z własnych numerków, jeśli są one zgodne z przepisami.

- W klasach FSR-H-O wyławianie modeli wykonywane jest po zakończeniu biegu. W FSR-O dopuszcza się samodzielne wyłowienie modelu będących w zasięgu pomostu i ponowny start.
Procedury wyścigów w klasie FSR-O

- w klasach Offshore rozgrywa się 2 wyścigi dziennie, oba w kolejności 3.5J, 3.5S, 7.5J, 7.5S, 15J, 15S, 35S.

- w biegu musi uczestniczyć minimum 4 i maksimum 10 zawodników. Każdy zawodnik musi startować co najmniej w 4 biegach. Jeżeli zgłoszono więcej niż 10 zawodników w klasie, rozgrywa się eliminacje i bieg finałowy.

- biegi należy układać tak, aby składy były pomieszane możliwie jak najbardziej. Również miejsca na pomoście przydzielane są losowo.

- 10 zawodników z najlepszymi wynikami kwalifikuje się do finału. Rozgrywa się jeden bieg finałowy. Zawodnik z najlepszym wynikiem z eliminacji zajmuje stanowisko startowe numer 1, drugi zajmuje stanowisko numer 2, trzeci stanowisko numer 3, i tak dalej aż do numeru 10.

- Przed rozpoczęciem każdego biegu przeprowadza się kontrolę aparatur sterujących, aby zapobiec zakłóceniom. Dlatego wszystkie nadajniki i odbiorniki muszą być włączone. Po stwierdzeniu, że nie ma zakłóceń radiowych nie jest już możliwe składanie protestów z tego tytułu.

- Każdy wyścig składa się z trzech niezależnych etapów:
* Czas przygotowania (Pit Time - PT) - 2 minuty
* Czas kontroli (Milling Time - MT) 30 sekund
* Czas wyścigu właściwego(Race Time - RT) 8 min.(eliminacje) lub 12 min.(finał)

- W Czasie Przygotowywania (PT) uruchamiane są silniki i modele startują. Wyścigu nie można powtórzyć. Czas przygotowania nie może być opóźniony, odwołany, chyba że w wyjątkowych okolicznościach, pozostaje to w gestii sędziów (np. problemy na trasie wyścigu). Modele mogą być regulowane w czasie przygotowania, jednak zawodnik nie może opuścić stanowiska startowego.

- W Czasie Kontroli (MT) modele nie mogą już startować. Dozwolone jest wykonywanie restartu.

- zawodnicy muszą prowadzić modele po wyznaczonym kursie (or the special lay-by zone allocated by the competition management ), tak aby wszyscy zawodnicy mogli przekroczyć linię startową na końcu Czasu Kontroli. Modele muszą poruszać się w kierunku ruchu wskazówek zegara.

- w ciągu ostatnich 15 sekund Czasu Kontroli w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich łodzi, modele muszą płynąć po linii prostej po minięciu boi nr 6. Zygzakowanie, zmiany kursu powyżej 45 stopni w celu przeszkodzenia konkurentom w prawidłowym przekroczeniu linii startu itp., są zabronione i będą karane odjęciem jednego okrążenia.

- koniec Czasu Kontroli oznacza rozpoczęcie wyścigu właściwego, niezależnie od aktualnego położenia modeli na trasie.

- modele, które przekroczyły linię startową bezpośrednio przed zakończeniem Czasu Kontroli wykonały falstart i muszą wykonać dodatkowe okrążenie.

- wyścig oficjalnie rozpoczyna się wtedy, kiedy po zakończeniu Czasu Kontroli pierwszy model przekroczy linię startu.

- modele FSR-O mogą być naprawiane i/lub tankowane podczas wyścigu. -

- tylko prawidłowo wykonane okrążenia będą liczone podczas wyścigu.

- w czasie wyścigu zawodnik może opuścić stanowisko startowe, aby przynieść model lub materiały. Jednak w czasie kierowania modelem zawodnik musi pozostać na stanowisku. Zabronione jest wynoszenie nadajnika ze stanowiska startowego.

- wszystkie boje muszą być ominięte we właściwej kolejności i po prawidłowej stronie, zgodnie z wytyczoną trasą. Dotknięcie boi jest dozwolone. Zalicza się wyłącznie okrążenia wykonane prawidłowo.

- w czasie wyścigu okrążenia poszczególnych zawodników muszą być pokazywane na tablicy wyników.

- jesli boja została ominięta ze złej strony, dozwolone jest powtórne, poprawne jej ominięcie tak, aby nie przeszkadzało to innym zawodnikom. Jeśli boja nie zostanie "poprawiona", okrążenie nie będzie zaliczone.

- wolniejsze modele mogą być wyprzedzane z dowolnej strony. W czasie manewru wyprzedzania model wolniejszy nie może zmieniać kursu lub zajeżdżać drogi modelowi wyprzedzającemu. Model wyprzedzający może wrócić na kurs nie mniej, niż trzy długości modelu przed modelem wyprzedzonym.

- Szybszy model nie może zakłócać biegu modelu wyprzedzanego.

- Model na kusie, będący w odległości mniejszej, niż 5 jego długości, ma prawo drogi. Wyprzedzanie takiego modelu po wewnętrznej jest zabronione.

- Jeśli model zgubi tabliczkę z numerem startowym, może dokończyć bieżące okrążenie. Następne okrążenia bez numeru nie będą zaliczone.

- Wyścig może być przerwany przez sędziego startowego w wyjątkowych okolicznościach (np.zerwanie boi)

Procedura przerwania wyścigu:

* sędzia startowy daje sygnał dźwiękowy, taki sam, jak kończący wyścig. W tym samym momencie zegar odmierzający czas wyścigu zostaje zatrzymany. Modele kończą rozpoczęte okrążenie i jest ono zaliczane. Czas od sygnału do spłynięcia ostatniego modelu jest mierzony. Modele są wyjmowane z wody, silniki zatrzymane. Zawodnicy i pomocnicy odsuwają się od modeli. Naprawianie modeli jest zabronione. W czasie przerwy modele, które zatrzymały się na wodzie mogą być wyłowione. Nie biorą one ponownie udziału w wyścigu.
Po usunięciu powodu przerwania wyścigu, sędzia startowy daje sygnał do startu. Uruchamiane jest ponownie mierzenie czasu.
Jeśli wyścig został przerwany w ciągu pierwszych 3 minut jego trwania, jest anulowany i rozpoczyna się od początku.
Jeśli wyścig był przerwany, wykonane okrążenia i czasy dojazdu sumuje się.


- W przypadku zachowań niezgodnych z przepisami lub zagrażających bezpieczeństwu (np. zderzenie z pomostem startowym) sędzia startowy może nałożyć na zawodników następujące kary:

* pierwsze przekroczenie przepisów (określonych w par.18-20), kiedy żaden inny model nie został zmuszony do zatrzymania w wyniku incydentu, zawodnik otrzymuje żółtą kartkę,
* drugie przekroczenie w/w przepisów lub poważniejsze zdarzenie, lub spowodowanie zatrzymania innego modelu będzie karane odjęciem jednego okrążenia,
* trzecie przekroczenie lub wyjątkowo poważne zdarzenie lub spowodowanie zatrzymania następnego modelu będzie karane odjęciem dwóch okrążeń,
* czwarte przekroczenie lub wyjątkowo nieuprzejme zachowanie zawodnika będzie karane dyskwalifikacją (czerwona kartka). Model musi być natychmiast usunięty z wody (wyścigu).

Zawodnik musi być powiadomiony o karze słownie i wizualnie. Nie ma możliwości odwołania od tej decyzji. Sędzia startowy musi zapisać karę i numer startowy zawodnika.


- Koniec wyścigu sygnalizowany jest dźwiękowo. Wszystkie modele kończą rozpoczęte okrążenie i jest ono doliczane. Mierzony jest czas dokończenia okrążenia przez kazdy model przekraczający linię mety. Jest on zapisywany wraz z ilością prawidłowo wykonanych okrążeń.
************************************


.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Śro 16:53, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AndrzejL
Brzęczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 22:02, 13 Kwi 2010    Temat postu:

8 zawodnikow czy 10

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Śro 10:02, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Masz rację Andrzejku, w najnowszych przepisach jest 10. Dziękuję Ci bardzo za czujność Smile
Pozdrówka dla wszystkich żubrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:40, 14 Kwi 2010    Temat postu:

czas wyścigu, jest odwrotnie
jeszcze warto wymiary trasy zamieścić, bo są "daleko" ,na niemieckiej stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Śro 16:54, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Dzięki Krzysiu, w nocy pisałem Smile
Wkrótce zamieszczę całość tych przepisów, łącznie z rysunkami, teraz chciałem "na szybko", przed zawodami umieścić najważniejsze rzeczy...

Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:24, 15 Kwi 2010    Temat postu:

I udało się bez tłumacza przysięgłego. Brawo Pitt. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 8:47, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Eeee, pewnie dla niektórych i tak będzie niezbędny... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maruś
Buczek



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:41, 15 Paź 2010    Temat postu:

Zapraszam na oficjalna stronę może komuś się przyda

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Aktualności NAVIGA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin